Sidan 40 av 60 FörstaFörsta ... 303132333435363738394041424344454647484950 ... SistaSista
Resultat 586 till 600 av 887

Ämne: "999"

  1. #586
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    70

    Standard

    999.
    Det ger en fin klang när man säger det, 999. Jag trivs med ljudet, stämningen och arrangemanget.
    Eller alltså, jag älskar allt Kent skapar, oavsett om det har elektroniska inslag eller ej, såpass fanatisk är man (kanske borde ta och läsa "hur man botar en fanatiker", igen...).
    999; det bordar gott och det ser ut som att det kommer bli en fantastisk vår-och sommar med Kent.

    känsla av frihet tyngre än sorg

  2. #587
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Singelversionen är ett par snäpp bättre pga att pianot och framförallt rösten kommer fram tydligare. Texten känns som det viktigaste i den här låten.
    Tyvärr är det inte en helt magisk låt, men kommer kanske fortsätta växa ytterligare ett par steg.
    Känns helt klart man har strävat efter den där stadium-/Coldplay-/mäktighetskänslan, men når inte riktigt ända fram. Än.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #588
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Åh vad fantastiska ni är, kent!
    When you can live forever, what do you live for?

  4. #589
    Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    23

    Standard

    Studio-versionen finns nu också på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=3CW3B...EmwNvbZ3Ce5cQ=

  5. #590
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Någon som vet när download släpps på CDON?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  6. #591
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Står ju att den fysiska singeln är en maxi singel, innehåller inte en maxi singel minst 3 spår?

  7. #592
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    "999 saker jag aldrig skulle göra..." versen har växt mest. Herregud vad Markus bombar på med trummorna!
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  8. #593
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Och vart kan vi utlandssvenskar få tag på singeln då!? Va? Va? Va? Va?!
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  9. #594
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    12

    Standard

    Ute på Spotify nu, för dom som föredrar det alternativet :-)

    http://open.spotify.com/track/0nfN7lnvBDl9Iu6HnBtcL8

  10. #595
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Varför kan man inte bringa klarhet i det här med b-sidorna? Är singeln utskickad så den kommer börja säljas i butiker idag? Hur ser låtlistan ut?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  11. #596
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Jag räknar med att singlarna ligger i min hall när jag kommer hem idag.
    För övrigt så växer singeln något otroligt. Det häftiga med kent är att dom låter nytt varje gång. För det kommer jag alltid att älska kent.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  12. #597
    Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    23

    Standard

    Jag är förresten glad att Kent är svenskar och inte danskar. Niohundranittionnio låter så mycket bättre än nihundradenioghalvfems.
    /svensk i exil i Danmark

  13. #598

    Standard

    Läser och konstaterar att mycket redan sagts....olika tankar och känslor, och visst är det väl så..att musik är väldigt mycket känsla. Så är det i alla fall för mig, jag kan inte sjunga..kan inte spela något instrument..och skulle inte kunna skapa musik om så mitt liv hängde på det. Jag kan bara lyssna och uppleva...det andra skapat. Jag kommer nog aldrig att önska mig musik som låter på ett annat sätt..än den faktiskt gör, på samma sätt som jag aldrig kommer att önska att en bok skrevs på ett annat sätt..än den faktiskt skrivits.

    Jag anser faktiskt (och det får uppfattas precis hur som helst) att det är en ynnest att få ta del av både musik och litteratur...och ibland kan jag inte låta bli att fundera över vilka spår dessa uttryckssätt sätter i människors liv. Vissa låtar, texter och böcker vävs så sakteliga in i ens tillvaro...och blir på något sätt en del av ens personlighet..till slut. Och hur mycket är det värt..180 kr för en skiva (yes I`m old fashioned)..eller kanske 395 kr för en konsertbiljett..? Det känns...billigt, i sammanhanget.

    Jaa, vad är det egentligen jag försöker säga här....vet kanske inte helt noga, men jag tror att jag hoppas att människorna bakom (musiken i detta fall) någonstans inser hur värdefullt deras skaparverk verkligen blir..för många av dem som lyssnar.(Förhoppningsvis kanske inte det absolut primära i livet dock Men det är värt mycket...egentligen väldigt mycket mer än de summor vi betalar för att få lyssna.

    ...och just ja, låten är jäkligt bra!
    Så tack.
    Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

    @erika.persson.prahlin

  14. #599
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vakær Visa inlägg
    Ni som har hört studioversionen får berätta för oss 1997-artade failures som inte lyckas registrera köp på iTunes hur den låter i förhållande till liveversionen?
    Jag hörde den på P3 i morse och hade den på kassett, innan den kom ut på youtube och spotify. Kändes inte alls fel ; ) Den låter i stort sett som liveversionen. Så tajt band de är alltså!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  15. #600
    Erfaren medlem Glödlampans avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 019

    Standard

    Jävlar. Har hört den två gånger nu och det känns ju som att dom satt standarden rätt högt. Kommer bli en bra sommar
    Nu är dom gömda bakom stjärnor
    Vid vintergatans kant

Sidan 40 av 60 FörstaFörsta ... 303132333435363738394041424344454647484950 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •