Tycker inte den är lika bra som de senaste förstasinglarna (hittills), men likväl en fantastisk låt som växer för varje lyssning.
Spöklikt vit
i solskens dis
Kanske en demo på en b-sida?
En helt suveränt bra låt! Tack som fan för en vacker aaaaaaah melodiös skatt...Längtar till sommarens konserter!
Believe, and you will find your way...
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
"Dom 999 saker..." versen är min favoritdel i denna fantastiska låt. Speciellt när Jocke höjer och vrider lite på sångmelodin de sista två gångerna han sjunger raderna. För att sedan avsluta med ett överjäkligt episkt "ahhhhhhhhhhhhhhhh".
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
JAAAA! ÄNTLIGEN!!!! Lyssnar nu för första gången på 999 med FETA LURAR!! Håret reser sig på kroppen, äntligen släpper det! Fan, jag älskar det här så förbanant mycket
Är du rädd för spöken? Då borde du inte öppna min spoiler!
Jaha, ska man våga sig på ett utlåtande så här efter en 7-8 genomlyssningar.
I mina öron så behöver 999 spelas ett gäng gånger för att sätta sig. Den är inte självklar på en gång, men det är å andra sidan ofta så med många långlivade låtar - att de behöver ett par lyssningar för att bli intressant.
Den är absolut bra, men jag just nu svårt att tro att den kommer att bli en ny 747 eller MIDVH.
Framför allt så är den inledande delen av låten väldigt bra, men än så länge så känns det inte sådär magiskt hela låten igenom, som singlar som "Dom Andra" eller "Max 500" eller min favorit "Vy från ett luftslott" gjorde när de kom.
Men vi får väl se hur låten känns om ytterligare 7-8 lyssningar. Den är ju helt okej hur som helst och all kents musik är ju bättre än de flesta andra låtar.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
.
. Har du tänkt på att vi nästan aldrig lyfter vår blick från marken...
.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Trodde det här var ett forum där man kunde dela med sig av sina åsikter. Men det är ju uppenbarligen en jävla fanatikerhörna där folk bara ska tycka att allt de gör är fantastiskt, annars kan man dra åt helvete. Och nån gång då och då tittar Joakim Berg själv in och skriver några rader, vilket antagligen också förstärker det hela med att fjäska för bandet. Men vad kan man förvänta sig när hela jävla forumet handlar om Kent.
Klockren sammanfattning av de x personer som gärna hade sett att deras I-värld var perfekt.
Definitivt ett inlägg man gärna hade skrivit själv. Jag tycker att Jocke gör ett bra jobb med att förklara sig här på forumet. Man måste ju ändå inse att det är många bollar som ska falla på plats för att få till musik, video, skivsläpp osv. Det är så mycket lättare att sitta hemma vid datorn och känna sig drabbad som fan (för att någonting inte är så perfekt som man hade önskat).
Det här var ett försök till en objektiv betraktelse från en s.k. rövslickare.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Lite off topic här kanske, men, Jocke: På live-versionen, har ni samplat körerna på den?