Sidan 48 av 60 FörstaFörsta ... 383940414243444546474849505152535455565758 ... SistaSista
Resultat 706 till 720 av 887

Ämne: "999"

Nybörjare pankows avatar
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Tryck en t-shirt där det står "omgiven av idioter".
    Lite kreativt, sådär.
    Kanske en bra merch-idé...?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Åh fantastiskt bra låt!!! Jag ser verkligen fram emot att höra den live flera gånger i sommar (tur jag har köpt biljetter i tid! ), tror att den kommer att bli grym live! Och är det så här det låter redan nu så kan det bli hur bra som helst! Jag har inga åsikter om att nya skivan ska låta mer så eller mindre så. Jag är bara nördigt jävla glad över BRA MUSIK!
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

lite ot nu men det känns faktiskt bra att för en gångs skull inte vara den som klagar högljuddast av alla. det känns bra att vara lite vuxen och mogen. och låten är helt okej, kanske inte så fantastiskt som alla säger, riktigt så långt har jag inte kommit och kanske inte heller kan komma men helt okej och ganska bra, den har gått på repeat på min iPhone när jag lyssnat på musik. man kanske skulle tacka för ett bra jobb eller nåt
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Nybörjare pankows avatar
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    man kanske skulle tacka för ett bra jobb eller nåt
    Det är fan riktigt stort för att komma från dig!

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Längesen jag blev så golvad av en låt. Gåshuden och känslan av att den kommer att växa utav bara helvete från att från början vara så jävla bra!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    lite ot nu men det känns faktiskt bra att för en gångs skull inte vara den som klagar högljuddast av alla. det känns bra att vara lite vuxen och mogen. och låten är helt okej, kanske inte så fantastiskt som alla säger, riktigt så långt har jag inte kommit och kanske inte heller kan komma men helt okej och ganska bra, den har gått på repeat på min iPhone när jag lyssnat på musik. man kanske skulle tacka för ett bra jobb eller nåt
    Du menar förstås att DU inte tycker den är så fantastisk som alla säger För jag tycker den är helt fantastisk.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Trodde det här var ett forum där man kunde dela med sig av sina åsikter. Men det är ju uppenbarligen en jävla fanatikerhörna där folk bara ska tycka att allt de gör är fantastiskt, annars kan man dra åt helvete. Och nån gång då och då tittar Joakim Berg själv in och skriver några rader, vilket antagligen också förstärker det hela med att fjäska för bandet. Men vad kan man förvänta sig när hela jävla forumet handlar om Kent.
    ...och knäppskallarna pallas upp i främre salongen tillsammans med bästa porslinet.

Äh, vet hut slyngel....och om det skulle förekomma någon typ av fjäsk på detta forum (vilket jag har svårt att se..kanske på grund av min grå starr), vilka vore då mer värda att ta del av detta (fjäsk) än dessa fantastiska män i sitt fantastiska band..(det skulle i så fall vara Peter Le Marc då). Nä nu måste pensionärskakan ut ur ugnen.

Here`s looking at you kid..
    Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

@erika.persson.prahlin

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Det här att majoriteten skriver att de tycker att det blir bättre för varje album här på forumet... Det känns inte så märkligt i min värld, med tanke på att de flesta som tappar intresset, tappar intresset och alltså inte skriver här eller?

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jena Visa inlägg
    ...och knäppskallarna pallas upp i främre salongen tillsammans med bästa porslinet.

Äh, vet hut slyngel....och om det skulle förekomma någon typ av fjäsk på detta forum (vilket jag har svårt att se..kanske på grund av min grå starr), vilka vore då mer värda att ta del av detta (fjäsk) än dessa fantastiska män i sitt fantastiska band..(det skulle i så fall vara Peter Le Marc då). Nä nu måste pensionärskakan ut ur ugnen.

Here`s looking at you kid..
    haha.... bra talat.....

btw: Får nog säga att jag tycker orkestern lyckats riktigt bra denna gång.... "pop on" som en kille med usa ettor från Halmstad hade sagt.
    New York Dolls

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är ju inte så lätt att veta, men när man som vi spelar med in ear monitoring så behöver alla mickar under repetitionerna för att kunna kommunicera med crew och resten band.
    Vi pratar en hel del med varandra och med vårt crew när vi repar, hur otroligt det än kan verka.
    Höj ditt, sänk datt, håll truten osv.
    Låten är inspelad LIVE.
    Tagning 5 av 6 (den bästa tagningen var egentligen den första som så ofta, men då gick inte kamerorna).
    En tamburin (som bara inte gick att få till soundmässigt) och en rätt knivig text-kör som jag sjunger på studioversionen 6 som markus dubbar här + 999-sångloopen i outrot ligger på backtrax.
    Allt annat 100% i rummet.
    Däremot är säkert några av filmklippen från andra tagningar än den som... hörs.
    Sedan är det mixat på riktigt.
    Men det är roligt att vissa tvivlar.
    Vi spelar tight som satan
    Hela det här "det är inte live"-gnällandet folk sysslar med är så underhållande.
    De som klagade på TTS/Röd/Epis för att "det är synthar, inte gitarrer, det är inte live, det är inte på riktigt. Jag längtar tillbaks till Hagnesta Hill"... som är det kentalbum som är mest klippt.

HH är för övrigt inte min favorit, men det är inte pga klippningen (som varken hörs eller syns för mina relativt otränade öron/ögon) utan för att det är ett litet för långt album med lite för många lugna långa låtar i rad.
    En hel del riktigt fina lugna låtar förvisso, men ändå.

999 är förövrigt bra, den kanske inte satt direkt, inte bästa förstasingeln ni släppt.
    Men den har vuxit fort och som jag förstått det så har ni inte tänkt radio-singel när ni valde den, så förståligt om den inte fastnar lika snabbt som tidigare singlar gjort.
    Var lite tveksam till texten från början, men du är grym på att få det att flyta!

Men fasingen vad tajt ni spelar, får lite DOJD-vibbar, fast ljusare/positivare sånger.
    Känns bra inför albumet, tippar på fem glada popgubbar?
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Det är så skrattretande att vid varje skivsläpp så kommer det någon urblekt fjant som ska köra upp sina åsikter i näsan på oss som råkar gilla det de släpper och ha mage att sedan kalla oss rövslickare. Är du så fastkörd i din rebelliska plattnacke att du inte klarar av att tänka steget längre än med ditt polariserade skitsnack? "Abafanba, jag har fan ba lyssnat på kännt sen innan de existera så ja har ba fan de rätta åsiktera å de såmm sägge annat ä inget annat änn jefvla rövschlickare"

Get a life!
    Klart man som fan vill visa uppskattning för det de gör! Tror nog kentgubbarna uppskattar det också och är en del av det som driver dem!
    Fast klart, alla haters som ska tracka ner på kent hela tiden - det driver nog kent ännu mer.

Nybörjare Marits avatar
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Allerede ved første gjennomlytting er det partier som er så vakre i den her låten at jeg mister pusten. Herregud som jeg gleder meg til albumet!
    Vi har väl inga hemligheter kvar men det är så jävla fegt att ge sig av
    Bohemerna, poeterna är svin och On The Road den fånigaste skiten jag har läst

för Hjältar och Hjältinnor stannar kvar med ryggen upp mot väggen bara hud mot vassa eggen

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Marit Visa inlägg
    Allerede ved første gjennomlytting er det partier som er så vakre i den her låten at jeg mister pusten. Herregud som jeg gleder meg til albumet!
    Tack!!!
    Jag blir så glad när du säger att det är vackert för att göra något vackert, mina damer & herrar, är det största man kan uppnå.
    Vi ville att de här sångerna skulle vara upplyftande, hungriga, stolta men vemodiga utan att bli självömkande och bakåtblickande.
    För det var så vi kände.
    Men framförallt ville vi att de skulle vara vackra.

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Förklaringen till att den är svår att hitta om man inte söker på låtens titel:
    Singlarna "999" och "Generation ex" har hamnat under franska artisten Kent (som tidigare fanns på samma sida som svenska Kent), men omslaget till Isola syns ändå uppe i hörnet - och kolla under "Related artists"!

Franska Kent:
    http://open.spotify.com/artist/6BeMrApStwTLvMHa91BMzf

Svenska Kent:
    http://open.spotify.com/artist/4KXp3xtaz1wWXnu5u34eVX

Här försöker Spotify ställa allt till rätta och så blir det ändå så fel...

Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Förklaringen till att den är svår att hitta om man inte söker på låtens titel:
    Singlarna "999" och "Generation ex" har hamnat under franska artisten Kent (som tidigare fanns på samma sida som svenska Kent), men omslaget till Isola syns ändå uppe i hörnet - och kolla under "Related artists"!

Franska Kent:
    http://open.spotify.com/artist/6BeMrApStwTLvMHa91BMzf

Svenska Kent:
    http://open.spotify.com/artist/4KXp3xtaz1wWXnu5u34eVX

Här försöker Spotify ställa allt till rätta och så blir det ändå så fel...

Finns dessutom "Friday night" under svenska kent och två "Generation ex" ett för svenska kent och ett för franska.

Edit: Man får hoppas pengarna går till rätt kent... Annars blir några i Frankrike väldigt glada just nu... Förvisso bör den infon dock ligga per spår, så det är nog ingen fara.

Sidan 48 av 60 FörstaFörsta ... 383940414243444546474849505152535455565758 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •