Sidan 45 av 60 FörstaFörsta ... 353637383940414243444546474849505152535455 ... SistaSista
Resultat 661 till 675 av 887

Ämne: "999"

Medlem R.Karlsens avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Entertainer Visa inlägg
    Tänkte på det J.Berg skrivit senaste två inläggen i tråden. Menade han att de ska återkomma med mer information?

"Alla ni som frågar om b-sidor (trots att det nyss kommit en helt ny låt): Hold on...
    Vi återkommer snart om detta "

"Det kommer inte vara b-sidor på den.
    Det var så jag menade."
    Nej, det sista menade han att nej, ingen b-sida, men mer info kommer angående det

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Ta det lugnt, ta ett Toy..
    Hahaha såklart
    Är du rädd för spöken? Då borde du inte öppna min spoiler!

Standard

Äsch...man får ha lite överseende med De Otåliga, det brukar ju låta ungefär såhär....är vi framme snart, är vi framme snart, är vi framme nu, hur långt är det kvar, är vi framme nu, mammaaa är vi framme snart, hur långt är det kvar nu, paappaaa är vi framme nu..???

..det hör liksom till, och är nog övergående(?)
    Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

@erika.persson.prahlin

Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Är det inte så att ett band får en större del av inkomsterna från ett digitalt släpp än från ett fysiskt släpp? - Om det stämmer är det helt okej.
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag tycker låten tillsammans med den "videon" som har släppts är helt lysande! Den satte en skön avskalad känsla på en gång och ALLTID kul se dom spela. Kändes dessutom mer avslappnat än om dom hade stått i Skavlan och kört den. Dom gjorde verkligen inget märkvärdigt av det vilken man inte kan säga om Röd tex där det skulle spelas på något märkvärdigt ställe i New York...som iofs uppskattades en hel del det också

Videon får i sin totala avsaknad av ljussättning och tillrättaläggande en känsla av att vara med på golvet under spelningen vilket gör det MAGISKT!

edit: Förresten, VEM köper en fysisk singel idag förutom fansen? Jag känner INGEN som köper singlar längre...

Därför tror jag nog att Kent är medvetna om att fansen gladeligen betalar lite extra för en singel som kanske bara säljer i några tusen exemplar. Jag ger mer än gärna mina pengar till Kent
    Senast redigerat av trifix den 2012-03-28 klockan 13:25.

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det kommer inte vara b-sidor på den.
    Det var så jag menade.
    Bra att du berättar i alla fall så slipper jag köpa den i onödan. Jag tror faktiskt det är en fördel om jag inte köper singeln eftersom jag då inte kommer ha tröttnat på 999. Visserligen så finns väl 999 snart i spottan men jag använder inte det längre. Idiotersingeln köpte jag men det var för att den hade demo + ett otroligt snyggt omslag. Så om maxi-singeln har demos så köper jag nog den ändå.

Så har singeln demolåtar?
    Du och jag

Standard

Vetefaaen om det var ett så fantastiskt stycke som både påstås här och i Aftonhoran. Dom börjar nog bli för gamla och lite mycket Coldplay-wannabes tyvärr. Känns inte som om de kommer hitta tillbaka till tiden mellen debuten och Du & Jag Döden.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Detta kan förmodligen vara Kents allra bästa "förstasingel" någonsin!
    T.o.m. bättre än (alla) "Dom Andra"...
    Niohundranittionio anledningar att älska Kent tusen gånger om!

Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Vetefaaen om det var ett så fantastiskt stycke som både påstås här och i Aftonhoran. Dom börjar nog bli för gamla och lite mycket Coldplay-wannabes tyvärr. Känns inte som om de kommer hitta tillbaka till tiden mellen debuten och Du & Jag Döden.
    Och det ska komma från en Nybörjare...
    Coldplay är galet bra men Kent är Kent och Kent är bäst!
    Senast redigerat av Embrace den 2012-03-28 klockan 14:09.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Standard

Det känns som att målet de söker inte ligger bakom dem utan långt där framför någonstans.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Känns inte som om de kommer hitta tillbaka till tiden mellen debuten och Du & Jag Döden.
    Är det eftersträvansvärt?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

Det är väl roligt att de inte gör samma sak om och om igen? Jag älskar Coldplay, och gillar detta soundet. Säger inte att det låter som Coldplay men lite åt det hållet, det välkomnar jag. Ska bli otroligt roligt att höra hur resten av plattan låter.

Standard

De flesta av er som hänger på det här forumet verkar vara ett gäng hjärntvättade rövslickare till bandet som bara tycker att de blir bättre och bättre hela tiden för varje album. Och nej de behöver inte gå tillbaka och spela exakt som under den tiden jag tyckte de var bäst, (vilket i och för sig är ganska svårt då varje album under hela Kent-eran i princip har haft sin egen stil), men jag tycker ändå kvaliten var bättre innan de började använda överdrivet med synth och mainstream-sound. Kent är verkligen inte dåliga i dagsläget, men jag tycker som sagt att de lät bättre för några år sen.

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är ju inte så lätt att veta, men när man som vi spelar med in ear monitoring så behöver alla mickar under repetitionerna för att kunna kommunicera med crew och resten band.
    Vi pratar en hel del med varandra och med vårt crew när vi repar, hur otroligt det än kan verka.
    Höj ditt, sänk datt, håll truten osv.
    Låten är inspelad LIVE.
    Tagning 5 av 6 (den bästa tagningen var egentligen den första som så ofta, men då gick inte kamerorna).
    En tamburin (som bara inte gick att få till soundmässigt) och en rätt knivig text-kör som jag sjunger på studioversionen 6 som markus dubbar här + 999-sångloopen i outrot ligger på backtrax.
    Allt annat 100% i rummet.
    Däremot är säkert några av filmklippen från andra tagningar än den som... hörs.
    Sedan är det mixat på riktigt.
    Men det är roligt att vissa tvivlar.
    Vi spelar tight som satan
    Mycket roligt att få veta! Och jäklar vad låten växer, trots att jag än så länge bara hört live-versionen. Riktigt grymt!

Ang fetningen: JA, det gör ni! Men det har man ju bevittnat förr
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av R.Karlsen Visa inlägg
    Fan, shit va ni gnäller. Det gnälls först på att ni inte fick liveversionen i Fredags när skavlan skulle sänts, och nu gnäller ni om att det inte kommer någon b-sida och annat skit. För fan kom ner på jorden lite va? Killarna har jobbat som FAN (tror jag i alla fall) med att göra ännu en ny skiva. Dom FILMADE till och med en liveversion som dom släppte INNAN singeln kom. Sen att iTunes fuckade upp inatt, det där med svensk sommartid som ställde till. Den släpptes efter midnatt vanlig, vintertid. Det blir 0100 sommartid. Gnäll inte på Kent för det. Njut av den här låten nu. Det är 4, FYRA, FOUR, veckor kvar till släpp. Så svårt kan det väl för fan inte vara att vänta. Jag har många, många år älskar Kent, men deras fans här på forumet är bara för mycket. 999 var dock magiskt bra. "Nya Kent" lixom
    Jag tycker man har all anledning till att vara lite kritisk nu. Har man förbokat en pryl (en skiva i det här fallet, kanske en jacka i ett annat fall), vill man ha lite info om när den kommer att landa hos en. Står det dessutom att det är en maxisingel så är det inte så konstigt att man tror att det är b-sidor också. Alltså byggs förväntningarna upp. Idag på releasedagen verkar ingen veta var skivorna är, om det blir någon b-sida eller inte. Det finns ingen info om det är en deluxeversion eller en digipack av albumet som många har förbokat. Folk har förbokat och betalat för prylar de inte vet vad det är. En norsk skivaffär på nätet har lagt upp låtlistan på albumet men det finns ingen information om det här på hemsidan. Skivbolaget lär väl knappast förstått situationen idag med att skivorna inte kommer att finnas i butik idag. De borde vetat detta nån dag tidigare. Två rader info på hemsidan med typ:"singeln försenad vet inte riktigt när den kommer än, men så här ser låtlistan ut på singeln" skulle varit kanon. Itunes gnäller jag inte på, där kom singeln som den skulle, ok en timme sen men det kan man leva med. Det känns bara så oproffesionellt med total utebliven info angående singelns försening och låtlistan på singeln.

Det är väl inte konstigt att man tycker till om att det är dålig info om det här singelsläppet. Vilket annat företag som helst som skulle haft såhär lite info om nya prylar som folk bokat skulle fått kritik med all rätt. Därför måste man även få tycka till om det här. Sakligt ska det vara förstås, det vinner alla på.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Äsch, det ordnar sig!
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Enligt Universal på deras fb-sida: Idag är det endast digitalt, de fysiska släpps inom kort och vi kommer gå ut med den infon när det är dags.

Nu vet man ju inte riktigt vad de menar med "inom kort", men låter ändå som att det blir innan albumsläpp och med mer än bara singeln; förhoppningsvis t.ex. en b-sida på vinylsingeln som inte finns med på maxin, men att den i sin tur har två unika på sig. Eller nått. Vi får se. Lalala...

Sidan 45 av 60 FörstaFörsta ... 353637383940414243444546474849505152535455 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •