Sidan 20 av 57 FörstaFörsta ... 101112131415161718192021222324252627282930 ... SistaSista
Resultat 286 till 300 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #286

    Standard

    Det är bra att man tycker olika. Skulle verkligen inte kalla förra skivan oinspirerad eller utan magi. Går låtar på repeat och ger gåshud i princip varje gång så är det ju..Ja, magi.
    Det där med att Röd har synthar som förstör vissa låtar håller jag verkligen inte med om!

    Det är farligt att ha förväntningar i stil med att man tycker att det bör låta som något man redan hört och vill ha fortsättning på. För det blir bara självplågeri till slut. Bandet har gång på gång visat tecken på att musiken förändras och byter riktning. Gillar man det inte, okej fine.
    Får vänta och se om även det här albumet ger mig någonting stort.


    Jag har inga förutbestämda förväntningar på nya. Det är en glädjekänsla av att bandet släpper nytt och de verkar riktigt pepp på det, som skapar en viss spänning. Sen gillar jag senaste singeln. Skattar mig lycklig

  2. #287
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av skitstövel Visa inlägg
    Precis. Man kan även se för sig en formkurva som säger något om hur utvecklingen har varit den senaste tiden. Kent har beundransvärt länge lyckas leverera den ena kvalitetsskivan efter den andra, och det är få band eller musiker som klarar att hålla så hög nivå över så lång tid som Kent gjort. Tyvärr känns det för mig som om bandet har nått sin kreativa peak, och de senaste skivorna bekräftar tyvärr det intrycket. Men jag gillar trots allt fortfarande Kent såpass mycket att jag förhandsbokade skivan innan jag ens visste titeln, så ett visst hopp har jag ju om att jag har helt fel.
    Eftersom vi gärna slipper bakåtsträvande i alla dess former så kommer inte vi heller sörja när du slutar lyssna.
    Bandets kreativa topp är nu.
    Om du inte vill ha nytt så, fine.
    Vi kan inte göra så mycket åt det faktum att du är tråkig.
    Lyssna på de gamla skivorna då. As i always say (sjunget till tonerna av "My Way").
    Men sluta gnäll bara, OK?

  3. #288
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Eftersom vi gärna slipper bakåtsträvande i alla dess former så kommer inte vi heller sörja när du slutar lyssna.
    Bandets kreativa topp är nu.
    Om du inte vill ha nytt så, fine.
    Vi kan inte göra så mycket åt det faktum att du är tråkig.
    Lyssna på de gamla skivorna då. As i always say (sjunget till tonerna av "My Way").
    Men sluta gnäll bara, OK?
    Sluta gnäll på musik du inte hört menar jag då förstås.
    Du har givetvis all rätt i världen att tycka vad du vill om musik du HAR hört

  4. #289
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Bandets kreativa topp är nu.
    Ingenting vore ju bättre än att "Tigerdrottningen" visar sig vara Kents kreativa comeback. Jag har trots allt satsat 149 kr på att du har rätt och jag har fel.

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Om du inte vill ha nytt
    Det är jo en logisk slutsats av att jag just sagt att jag förhandsbokat skivan...

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Men sluta gnäll bara, OK?
    Men vadå "gnäll"? Jag säger bara att mina förväntningar om att ni lyckas leverera en ny Kent-klassiker inte är så höga som de brukade vara (även om jag hälst ser att ni visar att jag har fel). Tål ni verkligen inte att höra detta?

  5. #290
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Det är farligt att ha förväntningar i stil med att man tycker att det bör låta som något man redan hört och vill ha fortsättning på. För det blir bara självplågeri till slut.
    Till en viss mån håller jag med. Min erfarenhet genom åren är att jag ofta blivit besviken på en ny skiva (och då tänker jag inte särskilt på just Kents skivor) just för att den inte lät som jag förväntade. Om jag sen spelat samma skivan något år senare har det varit lättare att bedöma den för vad den faktiskt är istället för vad jag förväntade att den skulle vara när den släpptes. Men det är inte alltid man skiftar åsikt ändå - jag spelade t.ex. 2 år gamla "Jag Är Inte Rädd För Mörkret" i bilen för någon vecka sen, och jag kände samma sak som tidigare (dock erkänner jag att det visst finns magi på några av låtarna på den skivan).

    Sen har jag märkt att jag i vissa fall inte gillat en låt för efter att jag hört den live - jag gillade t.ex. inte "Mannen I Den Vita Hatten" något särskilt (!) och fattade inte vad som var så stort med den, men så fick jag höra den live och fattade direkt.

  6. #291

    Standard

    Skivan är färdig nu, va? Visst är den mastrad och klar?
    Undrar hur det känns för bandet och vad de gör av denna väntan tills det släpps Retar oss typ, haha.

    Det var ju någon som frågade om vi kanske skulle få höra en ny låt innan release. Vi får se.
    Själv kan jag nog hålla mig.
    Skönt med 10 oupptäckta låtar!

  7. #292
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Skivan är färdig nu, va? Visst är den mastrad och klar?
    Undrar hur det känns för bandet och vad de gör av denna väntan tills det släpps Retar oss typ, haha.

    Det var ju någon som frågade om vi kanske skulle få höra en ny låt innan release. Vi får se.
    Själv kan jag nog hålla mig.
    Skönt med 10 oupptäckta låtar!
    Skivan mastrades i fredags, några små slutgiltiga justeringar gjordes och vi godkände det färdiga albumet idag.
    Sen ska det tryckas, godkännas igen, paketeras & så småningom levereras till skivbutiker/streamingtjänster, så alla med lite tur kan få ut den till 30 april.
    Fortfarande massor kvar att styra upp där.
    Det finns liksom ingen stor röd knapp vi trycker på när allt är klart och så ploppar skivan upp där den ska på sekunden.
    Allt måste fortfarande göras manuellt & ett förvånande stort människor är inblandade.
    Så riskerna för missförstånd, misstolkningar och rena tokfloppar är fortfarande överhängande.

    Vad vi gör av väntan?
    Vi börjar repa i morgon.
    Så det blir ingen väntan för vår del.
    Vi demonterar hela albumet igen och börjar om från början.
    Med att försöka komma på hur fan vi spelade.
    Och att försöka komma på vilka gamla och nya låtar som ska med på turnén.
    Och hur i hela världen vi spelade de gamla låtarna.

    Finns en skev uppfattning om att artister bara plockar upp tråden och dammar av de gamla låtarna och åker ut.
    Men det är rätt långt från sanningen, i alla fall för oss.
    Ofta när vi går in i rep kommer ingen ihåg någonting av det gamla.
    Vi lyssnar, går igenom alla gamla anteckningar med ackord, transponerar tonarter som inte längre passar min röst eller är svåra på annat sätt, försöker komma på vilka ljud som användes, vilka ljud som passerat bäst före datum och hur vi ska lyfta/passa in det gamla så att det på något sätt kan fungera med det vi vill göra den här gången.
    Ibland spelar vi gamla låtar precis som de var men oftast är det roligare för oss om vi tar det gamla vidare, försöker injicera något av nuet, som gör det spännande igen.
    Vilka låtar vi fortfarande känner vi kan framföra efter alla dessa år med bibehållen värdighet, vilka vi gillar nu & vilka som fungerar ihop är det svåraste med att bygga en setlist.
    Ett pussel.
    Där alla bitar ska passa in i en helhet som så småningom förhoppningsvis ska bli ett skitbra gig.
    Men som vanligt gör vi det vi finner bäst i detta nu.

  8. #293
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Finns en skev uppfattning om att artister bara plockar upp tråden och dammar av de gamla låtarna och åker ut.
    Men det är rätt långt från sanningen, i alla fall för oss.
    Ofta när vi går in i rep kommer ingen ihåg någonting av det gamla.
    Vi lyssnar, går igenom alla gamla anteckningar med ackord, transponerar tonarter som inte längre passar min röst eller är svåra på annat sätt, försöker komma på vilka ljud som användes, vilka ljud som passerat bäst före datum och hur vi ska lyfta/passa in det gamla så att det på något sätt kan fungera med det vi vill göra den här gången.
    Ibland spelar vi gamla låtar precis som de var men oftast är det roligare för oss om vi tar det gamla vidare, försöker injicera något av nuet, som gör det spännande igen.
    Vilka låtar vi fortfarande känner vi kan framföra efter alla dessa år med bibehållen värdighet, vilka vi gillar nu & vilka som fungerar ihop är det svåraste med att bygga en setlist.
    Ett pussel.
    Där alla bitar ska passa in i en helhet som så småningom förhoppningsvis ska bli ett skitbra gig.
    Men som vanligt gör vi det vi finner bäst i detta nu.
    Din röst verkar vara i ständig förändring!
    I och för sig har ni fått valet av låtare att låta enklare förut, då "hitsen är ju det folk vill höra". Måhända planerar ni att ha mer "eklektiska" setlists till den här turnén? Forumiterna skulle ju i alla fall uppskatta det, om något. Antar dock att det är mycket svårare att repa in ett så stort antal låtar än att ha en i princip oföränderlig uppsättning man tycker fungerar väl nog.

  9. #294
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Skivan mastrades i fredags, några små slutgiltiga justeringar gjordes och vi godkände det färdiga albumet idag.
    Sen ska det tryckas, godkännas igen, paketeras & så småningom levereras till skivbutiker/streamingtjänster, så alla med lite tur kan få ut den till 30 april.
    Fortfarande massor kvar att styra upp där.
    Det finns liksom ingen stor röd knapp vi trycker på när allt är klart och så ploppar skivan upp där den ska på sekunden.
    Allt måste fortfarande göras manuellt & ett förvånande stort människor är inblandade.
    Så riskerna för missförstånd, misstolkningar och rena tokfloppar är fortfarande överhängande.

    Vad vi gör av väntan?
    Vi börjar repa i morgon.
    Så det blir ingen väntan för vår del.
    Vi demonterar hela albumet igen och börjar om från början.
    Med att försöka komma på hur fan vi spelade.
    Och att försöka komma på vilka gamla och nya låtar som ska med på turnén.
    Och hur i hela världen vi spelade de gamla låtarna.

    Finns en skev uppfattning om att artister bara plockar upp tråden och dammar av de gamla låtarna och åker ut.
    Men det är rätt långt från sanningen, i alla fall för oss.
    Ofta när vi går in i rep kommer ingen ihåg någonting av det gamla.
    Vi lyssnar, går igenom alla gamla anteckningar med ackord, transponerar tonarter som inte längre passar min röst eller är svåra på annat sätt, försöker komma på vilka ljud som användes, vilka ljud som passerat bäst före datum och hur vi ska lyfta/passa in det gamla så att det på något sätt kan fungera med det vi vill göra den här gången.
    Ibland spelar vi gamla låtar precis som de var men oftast är det roligare för oss om vi tar det gamla vidare, försöker injicera något av nuet, som gör det spännande igen.
    Vilka låtar vi fortfarande känner vi kan framföra efter alla dessa år med bibehållen värdighet, vilka vi gillar nu & vilka som fungerar ihop är det svåraste med att bygga en setlist.
    Ett pussel.
    Där alla bitar ska passa in i en helhet som så småningom förhoppningsvis ska bli ett skitbra gig.
    Men som vanligt gör vi det vi finner bäst i detta nu.
    Ni går aldrig in och smygkollar på de ackord som finns på kent.nu eller de tabbar som exempelvis Crapper lagt ner stort arbete på att ta ut? Även om dessa inte är helt exakta kanske det går att utgå från dem och komma ihåg hur det var man spelade?

    Och sen en grej, är det inte svårt också när setlisten ska pusslas ihop utifrån de (enligt kanske mig och vissa, missförstå mig rätt) uttjatade låtarna som den breda massan vill höra, promota nya albumet eller iaf favoriterna från det, egna livefavoriter, en backkatalog som sträcker sig över nästan 20 år samt "krav" från två läger, publikfrieriet för den stora massan "...men tänk om Depeche skulle skita i Everything Counts, det skulle ju bli krig" och å andra sidan oss extrema hardcorefans inklusive mig själv som älskar de äldre låtarna som inte spelats på länge men som mainstreamfansen inte har nåt intresse av (minns hur en bekant till mig stod på spelningen i Baltiska Hallen -02 när ni öppnade med Längtan och någon i närheten kläcker ur sig "Men vad fan är detta för konstig låt, varför öppnar de inte med visslingslåten?"). Ni ska inte vara lite upproriska den här gången som när Radiohead tröttnade på Creep och Placebo på Nancy Boy och helt enkelt sket i dessa låtar många år för att sen ta upp dem igen? Eller det kanske inte är riktigt er grej att bort nån självklar låt?

    Anyway, det blir vad det blir, ska alla bli nöjda blir det marathonspelningar som The Cure (vilket jag iof njöt av i Köpenhamn 2008, de avslutade genom att riva av de första singlarna som sista extranummer hehe ). Jag och vi andra som älskar de gamla låtarna får väl hoppas på nån otippad stänkare som förgyller, annars är det viktigaste att få se det grymma liveband ni är

    Sist men inte minst, när ni sitter där och diskuterar setlisten borde Sami komma in och vråla "KRRRRRÄÄÄÄM!" och slå Martin på axlarna bara för skoj skull :P
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #295
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Och sen en grej, är det inte svårt också när setlisten ska pusslas ihop utifrån de (enligt kanske mig och vissa, missförstå mig rätt) uttjatade låtarna som den breda massan vill höra, promota nya albumet eller iaf favoriterna från det, egna livefavoriter, en backkatalog som sträcker sig över nästan 20 år samt "krav" från två läger, publikfrieriet för den stora massan "...men tänk om Depeche skulle skita i Everything Counts, det skulle ju bli krig" och å andra sidan oss extrema hardcorefans inklusive mig själv som älskar de äldre låtarna som inte spelats på länge men som mainstreamfansen inte har nåt intresse av (minns hur en bekant till mig stod på spelningen i Baltiska Hallen -02 när ni öppnade med Längtan och någon i närheten kläcker ur sig "Men vad fan är detta för konstig låt, varför öppnar de inte med visslingslåten?"). Ni ska inte vara lite upproriska den här gången som när Radiohead tröttnade på Creep och Placebo på Nancy Boy och helt enkelt sket i dessa låtar många år för att sen ta upp dem igen? Eller det kanske inte är riktigt er grej att bort nån självklar låt?
    Nu har ju inte Depeche spelat Everything Counts på ett bra tag...

    Öppna med Bianca, men se upp så basen inte blir för kraftig!
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  11. #296
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Nu har ju inte Depeche spelat Everything Counts på ett bra tag...

    Öppna med Bianca, men se upp så basen inte blir för kraftig!
    Öppna med Bianca! De får spela den precis hus de vill!!!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  12. #297
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    På något sätt är jag glad att jag inte arbetar som artist. Jag skulle gärna släppa en skiva (håller faktiskt på att skissa på ett gäng låtar och produktioner som skulle kunna bli någon slags skiva), men hela den där konsertgrejen känns inte lockande för fem öre. Varken repande (bland det tråkigaste jag vet) eller planera scenupplägg m m verkar speciellt kul.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  13. #298
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    På något sätt är jag glad att jag inte arbetar som artist. Jag skulle gärna släppa en skiva (håller faktiskt på att skissa på ett gäng låtar och produktioner som skulle kunna bli någon slags skiva), men hela den där konsertgrejen känns inte lockande för fem öre. Varken repande (bland det tråkigaste jag vet) eller planera scenupplägg m m verkar speciellt kul.
    Nöj dig med att producera då! =) Och glöm ej att vi ska övertala kent om att de ska öppna med Bianca!
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  14. #299

    Standard

    Det är mycket som redan är igång så att säga. Ingen som är på latsidan där inte
    Det är riktigt najs när gamla låtar får ny klädsel. Det låter nästan bättre än det inspelade just för att det är omgjort för att passa in här och nu.

  15. #300
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Öppna med Bianca! De får spela den precis hus de vill!!!
    Ja, som med alla andra gamla låtar de spelar så tycker jag det bara är bra att kentgubbarna moderniserar dem lite så det låter fräscht! =)
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Sidan 20 av 57 FörstaFörsta ... 101112131415161718192021222324252627282930 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •