Sidan 22 av 57 FörstaFörsta ... 121314151617181920212223242526272829303132 ... SistaSista
Resultat 316 till 330 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #316
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag tycker ett par Jockes "finaste" sångmoments har skett på senare plattor(av nån anledning räknar jag efter D&JD här nedan, vilken inte borde räknas till "senaste", men men...). Hjärta, Färger på natten, Team Building, Ensam lång väg hemma, Det finns inga ord, Ensammast i Sverige, Dom som försvann, Flen/Paris.

    Det kan nog stämma att sången blivit mer producerad genom åren och han väljer annat röstläge, för att variera. Det betyder att dessa moments försvinner. De finns där, men jag ser det där andra som tillägg/komplement. Nu får vi mer. Variation.
    Det är sant, frågan är om han skulle kunna sjunga låtar som Insekter och Glider i dag utan att det lät väldigt annorlunda?

    Singelversionen av Varje gång... gjorde sig av med rösteffekterna från albumversionen, och det är nog det närmaste jag hört Jocke komma nära sin gamla sångstil de senaste åren. Väldigt mjukt röstläge och mindre artikulation i uttalet av orden.

  2. #317
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gutted Visa inlägg
    Det är sant, frågan är om han skulle kunna sjunga låtar som Insekter och Glider i dag utan att det lät väldigt annorlunda?

    Singelversionen av Varje gång... gjorde sig av med rösteffekterna från albumversionen, och det är nog det närmaste jag hört Jocke komma nära sin gamla sångstil de senaste åren. Väldigt mjukt röstläge och mindre artikulation i uttalet av orden.
    Hmmm det visste jag inte ens om, var tvungen att lyssna nu. Men det låter som det stämmer nu när jag lyssnar på Spotify.
    Några andra saker i låten som är aningen annorlunda med, roligt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #318

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Skivan mastrades i fredags, några små slutgiltiga justeringar gjordes och vi godkände det färdiga albumet idag....... /massa text
    Vill bara säga att jag uppskattar som fan att du/ni tar er sån tid och svarar och förklarar både här och där på internet. Guld värt.

    Tack!

  4. #319
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    11

    Standard

    Älskar sångstilen (artikuleringen, fraseringen) på Isola. Det finns en fin balans mellan nonchalans, arrogans och explosivitet i röstläget. Lyssna til exempel på det direkta anslaget i ordet "Där" i textraderna som börjar med "Där under..." i "Saker man ser".

  5. #320

    Standard

    Jag tycker att låtarna på Röd rymmer en sångstil som är en perfekt balans av den "tidiga" och den "sena" rösten. Perfekt, perfekt, perfekt helt enkelt. Men så har jag svårt att vara opartisk när det gäller Röd. I mitt tycke snudd på underskattad och förbisedd, åtminstone i relation till Du & Jag Döden.
    rbroddmark.tumblr.com

  6. #321

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Hmmm det visste jag inte ens om, var tvungen att lyssna nu. Men det låter som det stämmer nu när jag lyssnar på Spotify.
    Några andra saker i låten som är aningen annorlunda med, roligt.
    Det här hade jag inte heller någon aning om. Trevlig överraskning! Ännu en trevlig överraskning var spellistan "Tigerdrottningen" på Spotify:

    "Genom att följa den här listan får du, först av all, tillgång till Kents alla singelsläpp från det kommande albumet 'Tigerdrottningen'".
    Senast redigerat av Gästen den 2014-04-01 klockan 15:30.
    Þú söngst til mín svo hljótt...

  7. #322
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Håller med om Röd. Töntarnas refräng är fantastiskt sjungen!
    Samma sak med det där otroliga outrot i Vals för Satan.

  8. #323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gästen Visa inlägg
    Det här hade jag inte heller någon aning om. Trevlig överraskning! Ännu en trevlig överraskning var spellistan "Tigerdrottningen" på Spotify:

    "Genom att följa den här listan får du, först av all, tillgång till Kents alla singelsläpp från det kommande albumet 'Tigerdrottningen'".
    Hvor finner jeg den spillelista?

  9. #324

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    det kanske inte är riktigt er grej att bort nån självklar låt?
    Kräm?

    (10 tecken)

  10. #325
    Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    8 639

    Standard

    Kunde inte hitta att det här har diskuterats tidigare i tråden (men har kanske fel, skummade bara).

    Vad tror ni om det här? Något slags samarbete, eller ville Kat Von D bara skissa något som har med ett av hennes favoritband att göra? Ser väldigt fint ut hur som!
    pic.twitter.com/aUMNNDNF1R
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

  11. #326
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Kunde inte hitta att det här har diskuterats tidigare i tråden (men har kanske fel, skummade bara).

    Vad tror ni om det här? Något slags samarbete, eller ville Kat Von D bara skissa något som har med ett av hennes favoritband att göra? Ser väldigt fint ut hur som!
    pic.twitter.com/aUMNNDNF1R
    Vi älskar verkligen Kat så vi frågade om inte hon kunde göra något på temat kring Tigerdrottningen.
    Något som var väldigt hon och L.A. och hela den tunga symboliken som finns kring den scenen.
    Kat tyckte det lät väldigt roligt.
    Hon är helt fantastisk.
    Det blev magiskt

  12. #327
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Gud så kul! Jag är grymt impad av Kat och det hade varit häftigt att bli tatuerad av henne! Har hon gjort nån av era tatueringar?
    ...Svarta tysta tårar...


  13. #328
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svarta tårar Visa inlägg
    Gud så kul! Jag är grymt impad av Kat och det hade varit häftigt att bli tatuerad av henne! Har hon gjort nån av era tatueringar?
    Alla dessa tatueringar, dem ser man ju alltmer i den här sköna epoken vi lever i, varannan människa har ju numera åtminstone en. Vore kanske på sin plats med en rad i LBE, typ "Jag är tatueringen man ångrat"... för det är väl det man brukar göra till slut, när alkoholen är ute av kroppen?

  14. #329

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vi älskar verkligen Kat så vi frågade om inte hon kunde göra något på temat kring Tigerdrottningen.
    Något som var väldigt hon och L.A. och hela den tunga symboliken som finns kring den scenen.
    Kat tyckte det lät väldigt roligt.
    Hon är helt fantastisk.
    Det blev magiskt
    Plötsligt älskar jag omslaget ännu mer..

    Citat Ursprungligen postat av gutted Visa inlägg
    Singelversionen av Varje gång... gjorde sig av med rösteffekterna från albumversionen, och det är nog det närmaste jag hört Jocke komma nära sin gamla sångstil de senaste åren. Väldigt mjukt röstläge och mindre artikulation i uttalet av orden.
    Har jag aldrig vetat om, lyssnade nu och den versionen från singeln låter ju sjukt mycke bättre än album-versionen!!
    Märkte att man gjort lite samma sak av "Idioter" singleversion Kul, har aldrig tänkt på det.
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2014-04-03 klockan 20:57.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  15. #330
    Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    8 639

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vi älskar verkligen Kat så vi frågade om inte hon kunde göra något på temat kring Tigerdrottningen.
    Något som var väldigt hon och L.A. och hela den tunga symboliken som finns kring den scenen.
    Kat tyckte det lät väldigt roligt.
    Hon är helt fantastisk.
    Det blev magiskt
    Håller med, det man kan se ser verkligen skitbra ut Tack för svaret!
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Sidan 22 av 57 FörstaFörsta ... 121314151617181920212223242526272829303132 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •