På tal om olika, du verkar ha svårast för "Allt har sin tid" och "Din enda vän". Jag håller kanske "Din enda vän" som vassast på ett vasst album, däremot har jag nog svårast för "Allt har sin tid". Jag gillar vissa delar av låten, men som helhet har den ännu inte satt sig fullt ut. Fast det kanske vänder om ett tag, albumet har trots allt bara varit ute sedan förra veckan och det är väl ännu för tidigt för att döma.
Framför allt är albumet en imponerande helhet, därför känns det orättvist (i alla fall för mig) att dra ner enstaka spår. Gällande "Tigerdrottningen" lyssnar jag faktiskt allra helst från start till mål, inklusive "Allt har sin tid", och det är inte sååå ofta jag gör det nästan VARJE GÅNG jag spelar ett album. Det är gott så!
Jag läste nyligen i någon tråd att The Plague, tror jag det var, skrev något om att "Allt har sin tid" doftar New Order. Jag älskar ju NO, så får ha det i bakhuvudet vid nästa genomlyssning.![]()
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2014-05-07 klockan 09:03.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Ser på skivförsäljningen (singellistan) att Skogarna är ny på plats 19. Betyder det att den är officell singel nu?
http://www.sverigetopplistan.se/
Edit: hmm även Godhet finns med längre ner i listan så det det handlar nog inte om officiella singlar.
Trodde bara att listan var baserad på singelförsäljning. Får läsa på bättre.
Senast redigerat av sommarnoll7 den 2014-05-07 klockan 09:58.
Tycker tyvärr att " Allt har sin tid" förstör helheten på tigerdrottningen. Grym skiva förövrigt men just den låten gör att albumet inte riktigt når ända fram.
Det är nog bara som så att de låtarna säljer bättre än andra som enstaka downloads. Enligt Jocke kommer inget av de tre smakproven ("Skogarna", "Godhet" eller "Din enda vän") att bli singel nr 2 (skrivet i ett Twittersvar tidigare till mig), så nästa singel finns därmed bland övriga 7 spår (även La Belle Epoque exkluderad, naturligtvis).
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Vilken andrasingel hoppas vi på?
Vore roligt med någon otypisk singel, t.ex. en personlig favorit som Var är vi nu? Allt har sin tid är oxå material, sätter sig på hjärnan som en smäck (särskilt diamanter, rymden är så stor). Eller så blir det inga fler singlar...
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag hoppas på Mirage.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Jag tror att det kommer att bli Mirage. Har en sån känsla.
Borde inte vara Godhet med tanke på det som framgår i det här inlägget: http://forumet.kent.nu/showthread.ph...=1#post1121708
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Så vänder allt igen
/Jo©ke\