Sidan 52 av 57 FörstaFörsta ... 242434445464748495051525354555657 SistaSista
Resultat 766 till 780 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #766
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Vad olika man är...någon kan utnämna "Svart snö" som svagt, men för mig är det antagligen favoriten. Nåja, tillsammans med "Mirage" och "Innan himlen faller ner" (sistnämda helt otroligt vacker under refrängen). "Var är vi nu?" är ju också som sagt otroligt fin.
    När det gäller "Allt har sin tid" och "Din enda vän" så varierar dock vad jag tycker, helt klart väldigt vackra stunder i båda men de sitter inte riktigt för mig än som helhet, såhär en vecka senare. Fast det kan ju ändra sig.
    Kan det vara så att man måste ha vissa slags upplevelser/tillstånd med sig för att ta till sig den?
    För mig helt klart en av plattans bästa låtar. Ssssåååååååå mycket själ och hjärta i den.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #767
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Vad olika man är...någon kan utnämna "Svart snö" som svagt, men för mig är det antagligen favoriten. Nåja, tillsammans med "Mirage" och "Innan himlen faller ner" (sistnämda helt otroligt vacker under refrängen). "Var är vi nu?" är ju också som sagt otroligt fin.
    När det gäller "Allt har sin tid" och "Din enda vän" så varierar dock vad jag tycker, helt klart väldigt vackra stunder i båda men de sitter inte riktigt för mig än som helhet, såhär en vecka senare. Fast det kan ju ändra sig.
    På tal om olika, du verkar ha svårast för "Allt har sin tid" och "Din enda vän". Jag håller kanske "Din enda vän" som vassast på ett vasst album, däremot har jag nog svårast för "Allt har sin tid". Jag gillar vissa delar av låten, men som helhet har den ännu inte satt sig fullt ut. Fast det kanske vänder om ett tag, albumet har trots allt bara varit ute sedan förra veckan och det är väl ännu för tidigt för att döma.

    Framför allt är albumet en imponerande helhet, därför känns det orättvist (i alla fall för mig) att dra ner enstaka spår. Gällande "Tigerdrottningen" lyssnar jag faktiskt allra helst från start till mål, inklusive "Allt har sin tid", och det är inte sååå ofta jag gör det nästan VARJE GÅNG jag spelar ett album. Det är gott så!

    Jag läste nyligen i någon tråd att The Plague, tror jag det var, skrev något om att "Allt har sin tid" doftar New Order. Jag älskar ju NO, så får ha det i bakhuvudet vid nästa genomlyssning.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2014-05-07 klockan 09:03.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  3. #768
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    ...

    Framför allt är albumet en imponerande helhet, därför känns det orättvist (i alla fall för mig) att dra ner enstaka spår. Gällande "Tigerdrottningen" lyssnar jag faktiskt allra helst från start till mål, inklusive "Allt har sin tid", och det är inte sååå ofta jag gör det nästan VARJE GÅNG jag spelar ett album. Det är gott så!
    ...
    Håller verkligen med om detta. Det är inte allt för ofta man hittar så här kompletta album så att säga.

  4. #769
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    40

    Standard

    Ser på skivförsäljningen (singellistan) att Skogarna är ny på plats 19. Betyder det att den är officell singel nu?
    http://www.sverigetopplistan.se/

    Edit: hmm även Godhet finns med längre ner i listan så det det handlar nog inte om officiella singlar.
    Trodde bara att listan var baserad på singelförsäljning. Får läsa på bättre.
    Senast redigerat av sommarnoll7 den 2014-05-07 klockan 09:58.

  5. #770

    Standard

    Tycker tyvärr att " Allt har sin tid" förstör helheten på tigerdrottningen. Grym skiva förövrigt men just den låten gör att albumet inte riktigt når ända fram.

  6. #771
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sommarnoll7 Visa inlägg
    Ser på skivförsäljningen (singellistan) att Skogarna är ny på plats 19. Betyder det att den är officell singel nu?
    http://www.sverigetopplistan.se/

    Edit: hmm även Godhet finns med längre ner i listan så det det handlar nog inte om officiella singlar.
    Trodde bara att listan var baserad på singelförsäljning. Får läsa på bättre.
    Det är nog bara som så att de låtarna säljer bättre än andra som enstaka downloads. Enligt Jocke kommer inget av de tre smakproven ("Skogarna", "Godhet" eller "Din enda vän") att bli singel nr 2 (skrivet i ett Twittersvar tidigare till mig), så nästa singel finns därmed bland övriga 7 spår (även La Belle Epoque exkluderad, naturligtvis).
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  7. #772
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Det är nog bara som så att de låtarna säljer bättre än andra som enstaka downloads. Enligt Jocke kommer inget av de tre smakproven ("Skogarna", "Godhet" eller "Din enda vän") att bli singel nr 2 (skrivet i ett Twittersvar tidigare till mig), så nästa singel finns därmed bland övriga 7 spår (även La Belle Epoque exkluderad, naturligtvis).
    Vilken andrasingel hoppas vi på?
    Vore roligt med någon otypisk singel, t.ex. en personlig favorit som Var är vi nu? Allt har sin tid är oxå material, sätter sig på hjärnan som en smäck (särskilt diamanter, rymden är så stor). Eller så blir det inga fler singlar...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  8. #773
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag läste nyligen i någon tråd att The Plague, tror jag det var, skrev något om att "Allt har sin tid" doftar New Order. Jag älskar ju NO, så får ha det i bakhuvudet vid nästa genomlyssning.
    Jag tycker "Allt har sin tid" doftar Nanne Grönvall/Linda Bengtzin. Ha det i bakhuvudet när du lyssnar på låten.

  9. #774
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Jag hoppas på Mirage.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  10. #775
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Vilken andrasingel hoppas vi på?
    Vore roligt med någon otypisk singel, t.ex. en personlig favorit som Var är vi nu? Allt har sin tid är oxå material, sätter sig på hjärnan som en smäck (särskilt diamanter, rymden är så stor). Eller så blir det inga fler singlar...
    Jag hoppades att Jockes stalker skulle avslöja det innan denne försvann från forumet. Jag tippar på Godhet. Var är vi nu? blir singel nr 3.

  11. #776
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Jag hoppades att Jockes stalker skulle avslöja det innan denne försvann från forumet. Jag tippar på Godhet. Var är vi nu? blir singel nr 3.
    Godhet är passande, men ej tänkbar enligt Kkms ovan.
    Håller med om att Mirage är klockrent singelmaterial, dessutom extremt bra för att vara sådant.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  12. #777
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    85

    Standard

    Jag tror att det kommer att bli Mirage. Har en sån känsla.

  13. #778
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Jag hoppades att Jockes stalker skulle avslöja det innan denne försvann från forumet. Jag tippar på Godhet. Var är vi nu? blir singel nr 3.
    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Godhet är passande, men ej tänkbar enligt Kkms ovan.
    Håller med om att Mirage är klockrent singelmaterial, dessutom extremt bra för att vara sådant.
    Borde inte vara Godhet med tanke på det som framgår i det här inlägget: http://forumet.kent.nu/showthread.ph...=1#post1121708
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  14. #779
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Borde inte vara Godhet med tanke på det som framgår i det här inlägget: http://forumet.kent.nu/showthread.ph...=1#post1121708
    Precis, därav min referens till kkms = kallt kaffe m socker.
    Simmaren funkar också som gladsingel.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  15. #780
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Precis, därav min referens till kkms = kallt kaffe m socker.
    Simmaren funkar också som gladsingel.
    My mistake, slarvläste.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

Sidan 52 av 57 FörstaFörsta ... 242434445464748495051525354555657 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •