Senast redigerat av josh-homme den 2014-05-03 klockan 17:46.
Då josh-homme valde ett exempel som berörde mitt inlägg kan jag väl tillägga att jag förstår Joakims reaktion, avskyr också människor som tror sig kunna något om det som de egentligen inte har en susning om. I mitt fall är det när människor påstår att de kan något om fysik för att sedan inte ens förstå genialiteten bakom Maxwells ekvationer. Att jag sedan får ett respektlöst svar är bara något som kan förväntas då min ursprungliga post inte var särskilt respektfull, nu när jag läser igenom den igen. Id est, inget som jag finner värt att uppröra sig över. Varken Jag, Joakim eller någon annan kommer att förlora sömn över detta. Så, nu har jag slängt in mina två cent (igen), om det nu är så man säger det numera.
Man är fortfarande tillåten att uttrycka sin åsikt här, verkar det som i alla fall, men man får nog förvänta sig att få tillbaks det man ger. =]
Är det inte skivan som skall diskuteras här?
...Svarta tysta tårar...
Egentligen är det inte jag, utan webmaster Henrik, som ska svara på alla de här frågorna, så jag rekommenderar att du vänder dig till honom om du har fler funderingar. I den här tråden tycker jag att vi håller oss till ämnet i fortsättningen, det vill säga Tigerdrottningen.
Jo, helt korrekt. Därmed drar vi ett streck för den andra diskussionen. Ni som har frågor eller funderingar kring sådant som inte har med Tigerdrottningen att göra kan vända er till Henrik (se ovan).
Låt dom komma nu
Ja snälla släpp det där nu.. Kent har släppt ett nytt mästerverk till album som förtjänar uppmärksamhet.
Vet inte riktigt var jag kommer ranka det här albumet om 1 år, men det är nog det bästa jag hört som jag tror kommer stå sig lika starkt som Isola, DOJD & Röd. Nästan beroendeframkallande..
Och bör kamma hem grammisar o rockbjörnar när det stundar.
Ser fram emot klubbspelningen om 1 vecka!
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Den saknas inte, den ligger bara inte i listan .
Þú söngst til mín svo hljótt...
Albumet är väldigt bra.
De enda låtarna jag har lite svårt för och t.om. trycker förbi när jag lyssnar igenom albumet är skogarna och la belle epoque.
Men som det alltid är kommer detta säkert ändras om ett tag.
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Överlag mycket körer på skivan. I VÄVN och DEV, osv.
De får mig av någon anledning att tänka på vad en känd krögare i Stockholm sa i en intervju för några år sedan när han stod på toppen av sin karriär, att när det går som bäst så ska man söka sig bort från sin egna gäster, annars dör man snart, typ. Kanske en konstig liknelse, men det känns lite så med den här skivan. De rör sig, står inte still. Och det är därför man fortfarande bryr sig efter 20 år.
... bromsar på is
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Ah. Nu fattar jag.
Tror jag.