Simmaren er den beste på Tigerdrottningen sammen med Var är vi nu?. Lett.
Simmaren er den beste på Tigerdrottningen sammen med Var är vi nu?. Lett.
Jag älskar Simmaren och tycker att den ligger perfekt på skivan. Innan himlen faller ner tycker jag däremot avvek negativt vid första lyssningen - men tror det bara var att jag associerade till annan musik (rock) än resten av skivan (dans/electro).
Men de elva låtarna i den här ordningen känns balanserat på något sätt.
Och samtliga växer!
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Come again? Om du syftar på mig och den här tråden kräver jag att få veta var jag krigar för att få säga negerboll? Att bli nämnd i samma mening som SD är för övrigt way over the line. Jag skulle aldrig någonsin rösta på SD, inte ens med pistolen mot huvudet. http://forumet.kent.nu/showthread.ph...Negerboll-quot
Låt dom komma nu
"Var är vi nu?" växer så det knakar för mig. Från början tyckte jag den var trevlig, nu tycker jag den är smått underbar. Texten resonerar starkt med mig, och melodin är så himla homogen och fin.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Samma här, verserna kan vara det bästa som Joakim skrivit sedan 747 rent textmässigt, enligt mig. Refrängen är helt okej, men jämfört med verserna så är den medelmåttig. Men känslan som musiken förmedlar är fantastisk. Kan tillägga att albumet har växt enormt för mig, tyckte inte om det alls från början men uppskattar Tigerdrottningen som helhet nu, med undantag från ett fåtal spår.
Lyssna fan inte på skitsnacket alltså grabben. Du har inte gjort något fel. Att du vill visa din uppskattning till mannen bakom musiken som du älskar med en tresekunders-mening utan något fortsatt fjäskande, och sedan råkar se bandet vid annat tillfälle, gör dig inte till en stalker. Berg har väl alltid varit rätt skitnödig och förstorar bara upp det där. Ta det inte personligt. Sen att vissa sen givetvis måste fortsätta att backa upp det hela är ju bara lite pinsamt.
Jocke tror väl att han är världens största rockstjärna samt Stockholms store konung, att alla så otroligt intresserade av vad han gör om dagarna och att alla är ute efter att stalka och förfölja honom. Dyker någon upp på mer än ett ställe så är det en stalker minsann! Han kanske förväntar sig också att vi vanliga dödliga ska ta tunnelbanan så att han ska få stå ifred och filosofera över sina överjordiskt geniala tankar på busshållsplatsen..
Sedan blir det ju bara ännu mer pinsamt när Jocke kommer in här och skriver om detta, vad vill han ha ut av det egentligen? Ville han kanske ha tröst under denna svåra tid från sina allra mest rövslickande fans? Ja, jag menar.. Efter denna otroligt hemska och traumatiska period, där han blev så utsatt av den onde OWC747 med denna psykiska terror där Jocke inte bara först var tvungen att dela med sig av busshållsplatsen till den nyss nämnde (som förövrigt gick därifrån för att visa respekt till stackars Jocke som kanske mådde dåligt efter komplimangen han fick), utan även sedan fick erfara att samma psykotiska person befann sig i närheten av ett av deras rep några veckor senare? Fan, jag förstår inte hur Jocke klarar av att uthärda detta kändisliv bestående av förföljelse, förtryck, skräck och fasa alltså.. Stay strong och ta hand om dig Jocke, du vet att vi finns här för dig och skänker några tankar till dig och din familj i denna svåra stund!
Senast redigerat av josh-homme den 2014-05-03 klockan 03:59.
Man får ju lust att göra ett halsband av samtliga albumomslag, dra på sig sin 7 år alldeles för små kent tischa och måla sig runt ögonen, göra en väldigt ful och övertydlig Kent skylt och sen bara headhunta dig genom stan JB.
Om han var en stalker så är det väll bara slå han över struphuvudet med ditt plektrum nästa gång du ser han.