Sidan 54 av 57 FörstaFörsta ... 44445464748495051525354555657 SistaSista
Resultat 796 till 810 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #796
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Möjligen kan jag bli förundrad över att vissa lever sig in i sitt personliga lidande över att Kent inte låter så som de ska (brukade) låta att de måste uttrycka detta lidande om och om igen (ibland genom att spy galla på nya album trots att de vet att de stolta bandmedlemarna är här och läser). Säger inte att jag aldrig stör mig på saker (läs tatueringstråden), men om Jocke/Kent gillar det de gör (mer elektropop, mindre gitarrock) så blir det lite konstigt att kasta skit på deras skaparglädje. Jocke & co gör ju vad de känner för, oavsett vad alla lidande fans tycker. Klart man ska få vädra sitt tycke om musiken. Men det är trevligt om det görs med viss sans.
    Fast om kent hänger här får de nog stå ut med att inte alla kliar dem på ryggen. Det här forumet är nästan löjligt mycket en ja-sägar klubb. En och en annan anti-åsikt överlever de och motverkar "I'm a golden god" syndrom hos vår favoritorkester. https://www.youtube.com/watch?v=yYz3E4MckSw

    Annars förstår jag inte alls hur det kan spela stor roll om kent spelar gitarr eller har synthar. Visst, jag saknar också gitarrkent men deras unika uttryckssätt och förmåga att snirkla ihop oemotståndliga melodier finns kvar där. Därtill är bandet hungrigt, uppdaterade och aktuella. Utan utveckling hade bandet stagnerat och upplösts tror jag. Både de själva och större delen av fansen hade tyckt det var tråkigt.
    Senast redigerat av Tralfamadore den 2014-05-07 klockan 20:42.

  2. #797
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Eller okej, jag kan komma överens med mig själv om att jag har svårt för det nya soundet istället för att jag inte gillar det.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  3. #798

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Det här forumet är nästan löjligt mycket en ja-sägar klubb.
    Det är ett Kent-forum. För fans. Till Kent. Om det inte vore så vore det väl helt idiotiskt? Hela idén med forumet faller ju i sånt fall.

  4. #799
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av donberg Visa inlägg
    Det är ett Kent-forum. För fans. Till Kent. Om det inte vore så vore det väl helt idiotiskt? Hela idén med forumet faller ju i sånt fall.
    Jag förstår inte riktigt din poäng. Att det är ett kentforum innebär inte att alla måste tokälska/hylla allt de gör? Ett forum är till för diskussioner med olika åsikter.

  5. #800
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Jag har iaf gått från att inte gilla TD alls i början till att ha svårt för den. Känns för övrigt som att det är lika bra att lägga ner diskussionen
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  6. #801
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Fast om kent hänger här får de nog stå ut med att inte alla kliar dem på ryggen. Det här forumet är nästan löjligt mycket en ja-sägar klubb. En och en annan anti-åsikt överlever de och motverkar "I'm a golden god" syndrom hos vår favoritorkester. https://www.youtube.com/watch?v=yYz3E4MckSw.
    Det är klart att orkestern (liksom de mest trogna fansen) ska kunna hantera en del negativ (och överpositiv) kritik; jag tycker bara att det kan vara bra att se lite längre än sitt eget (lidande) perspektiv. Vad är det de sjunger i slutet på Mirage?
    Någon gång vill jag förresten att någon typ The Plague gör en djupgående analys av hur textinnehållet utvecklar sig sett över hela skivan. Det kan finnas intressanta kopplingar mellan teman, låtordning, etc.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  7. #802
    Medlem Preben.Ls avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Bergen
    Inlägg
    100

    Standard

    Håper dette blir alle singlene

    1. La Belle Epoque
    2. Innan Himlen Faller Ner
    3. Godhet

  8. #803
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Eller okej, jag kan komma överens med mig själv om att jag har svårt för det nya soundet istället för att jag inte gillar det.
    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Jag har iaf gått från att inte gilla TD alls i början till att ha svårt för den. Känns för övrigt som att det är lika bra att lägga ner diskussionen
    Monologen menar du. Jag har då inte haft några argument eller opponerat mig mot din musiksmak i alla fall. Att Den andra sidan och Simmaren är riktigt bra låtar tycker jag också.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  9. #804
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Får väl be om ursäkt för mina skygglappar igen och min initiala reaktion att bli förbannad över att det inte låter som jag skulle vilja men den här gången höll jag alla de där tankarna för mig själv, eller försökte hålla tillbaka så gott jag kunde. För jag kan erkänna att min första reaktion verkligen var besvikelse och sen får det sjunka in bit för bit och nu har jag försökt att belysa de positiva saker jag hittat men jag står ändå fast vid den åsikt jag alltid haft och den kan absolut ingen ändra på precis som att jag inte kan ändra på någon annans åsikt, försöker ventilera den på ett mognare sätt genom att diskutera istället för att högljutt skrika ut vad jag tycker och tänker. Men som sagt, jag ber om ursäkt för att jag inte lyckades i mina försök

    För att återgå till snack om skivan så i nuläget funkar 8 av 11 spår för mig, vissa är lite bättre, vissa melodier och låtar har liksom börjat sjunka in nu eller vad man ska säga.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #805
    Nybörjare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    11

    Standard

    Det är okej att tycka som man tycker.
    Jag tycker för min del väldigt mycket om det 'klassiska' kentsoundet också, men jag gillar TD ändå mer för hur skivan på något märkligt sätt lurar mej att verkligen älska en låt men fotbolls-whoa whoa i refrängen, och alla dessa snygga poprefränger som ändå har så mycket svart nerv i sig. För mej så är den här skivan ett absolut levande bevis på att skillnaden mellan bra och dålig musik bara handlar om huruvida man har något att säga, och inte i någon mån alls av hur man säger det.
    (ett fascinerande motexempel är "Bloodflowers", som har exakt varje ingrediens på plats, och inte säger någonting av värde över huvud taget)
    Senast redigerat av jåkim.b den 2014-05-07 klockan 21:41.

  11. #806

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt din poäng. Att det är ett kentforum innebär inte att alla måste tokälska/hylla allt de gör? Ett forum är till för diskussioner med olika åsikter.
    Takk!! Du fant ordene jeg letet etter!

  12. #807
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jåkim.b Visa inlägg
    Det är okej att tycka som man tycker.
    Jag tycker för min del väldigt mycket om det 'klassiska' kentsoundet också, men jag gillar TD ändå mer för hur skivan på något märkligt sätt lurar mej att verkligen älska en låt men fotbolls-whoa whoa i refrängen, och alla dessa snygga poprefränger som ändå har så mycket svart nerv i sig. För mej så är den här skivan ett absolut levande bevis på att skillnaden mellan bra och dålig musik bara handlar om huruvida man har något att säga, och inte i någon mån alls av hur man säger det.
    (ett fascinerande motexempel är "Bloodflowers", som har exakt varje ingrediens på plats, och inte säger någonting av värde över huvud taget)
    Jag som älskar Bloodflowers
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  13. #808
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jåkim.b Visa inlägg
    Det är okej att tycka som man tycker.
    Jag tycker för min del väldigt mycket om det 'klassiska' kentsoundet också, men jag gillar TD ändå mer för hur skivan på något märkligt sätt lurar mej att verkligen älska en låt men fotbolls-whoa whoa i refrängen, och alla dessa snygga poprefränger som ändå har så mycket svart nerv i sig. För mej så är den här skivan ett absolut levande bevis på att skillnaden mellan bra och dålig musik bara handlar om huruvida man har något att säga, och inte i någon mån alls av hur man säger det.
    (ett fascinerande motexempel är "Bloodflowers", som har exakt varje ingrediens på plats, och inte säger någonting av värde över huvud taget)
    "Det klassiska kentsoundet"
    Vilket är det?
    De två första skivorna som släpptes för snart 20 år sedan och som vi sedan aldrig återvänt till soundmässigt?
    Är det soundet du menar?
    Jag förstår verkligen inte hur ett band som gjort 2 skivor med trummor bas gitarr sång och sedan 9 skivor som inte baserats på rocksättning fortf kan ha de 2 första som sitt "klassiska" sound
    Kul att du gillar nya!

  14. #809
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2014
    Inlägg
    18

    Standard

    Har äntligen tagit mig i kragen och skaffat mig ett konto här. Hej!


    Vill rivstarta min medverkan med att säga att Röd har tillslut blivit nummer två.
    Tigerdrottningen är det bästa Kent gjort, någonsin.




    Här kommer min femling (mest för att jag inte hinner analysera resten):


    Mirage
    Skulle inte kunnat vara något annat än första låt på skivan.
    Första genomlyssningen så visste jag att det här skulle bli ett bra album.
    Väldigt Daft Punk RAM:ig måste jag säga. Älskar att Jockes röst är lite distad eller vad ni kallar det. Trallvänlig, och ta inte det som något negativt.


    Var är vi nu?
    Just nu, efter 50+ genomlyssningar av skivan så är det här den starkaste.
    Älskar drivet i trummorna.
    Jockes röst ännu en gång, härlig demokänsla.
    Fullkomligt avgudar texten.
    Efter femte genomlyssningen, när stycket ”Som alltid flyr jag till musiken…”, och trummorna river igång lite extra så brast det för mig för första gången på den här skivan. Jag är nog inte ensam om att känna igen sig i texten. Så jag viker mig hädan, Jocke, du är bäst!


    Svart snö
    ”När fördämningarna brister och du håller tillbaka en stormflod…”
    Jag har gråtit, ryst och torkat så många tårar genom den här låten så oerhört många gånger nu så att jag snart börjar tveka till om att jag kommer kunna bli lika berörd till någon annan låt framöver. Den är GIFT.
    Jag bara LÄNGTAR tills i sommar när vi alla står där tillsammans, refrängen kommer flygande och varenda jävla hand far upp i luften och enar oss!


    Simmaren
    På förhand den jag såg fram emot mest. Andra stycket när Jockes röst (det är mycket Jockes röst nu, jag vet) skär sig och 1975 bankas in i hjärtat på mig så har ni mig ännu en gång.




    Den andra sidan
    Antagligen den som jag i efterhand, om några år, kommer att associera Tigerdrottningen med.
    2.15.
    Jag hoppas som så många andra att några extra rader läggs till i någon sorts avslutnings-live-version. Den är värd det. Jag vill inte att den ska ta slut!






    Det är helt galet att jag ens kan säga det här. Men, ja, här kommer det…. det skulle räcka med att ni lirar det här albumet rakt av i sommar killar.
    Det är så komplett, välkomponerat och kärleksfullt så att det är exakt så här som jag skulle vilja sammanfatta Kent. Kan ni slå det här framöver så ja, det finns inga ord.
    Just nu är jag mest besviken över att jag bara kommer få uppleva det här live en gång i sommar.

  15. #810
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Macbeth Visa inlägg
    Har äntligen tagit mig i kragen och skaffat mig ett konto här. Hej!


    Vill rivstarta min medverkan med att säga att Röd har tillslut blivit nummer två.
    Tigerdrottningen är det bästa Kent gjort, någonsin.




    Här kommer min femling (mest för att jag inte hinner analysera resten):


    Mirage
    Skulle inte kunnat vara något annat än första låt på skivan.
    Första genomlyssningen så visste jag att det här skulle bli ett bra album.
    Väldigt Daft Punk RAM:ig måste jag säga. Älskar att Jockes röst är lite distad eller vad ni kallar det. Trallvänlig, och ta inte det som något negativt.


    Var är vi nu?
    Just nu, efter 50+ genomlyssningar av skivan så är det här den starkaste.
    Älskar drivet i trummorna.
    Jockes röst ännu en gång, härlig demokänsla.
    Fullkomligt avgudar texten.
    Efter femte genomlyssningen, när stycket ”Som alltid flyr jag till musiken…”, och trummorna river igång lite extra så brast det för mig för första gången på den här skivan. Jag är nog inte ensam om att känna igen sig i texten. Så jag viker mig hädan, Jocke, du är bäst!


    Svart snö
    ”När fördämningarna brister och du håller tillbaka en stormflod…”
    Jag har gråtit, ryst och torkat så många tårar genom den här låten så oerhört många gånger nu så att jag snart börjar tveka till om att jag kommer kunna bli lika berörd till någon annan låt framöver. Den är GIFT.
    Jag bara LÄNGTAR tills i sommar när vi alla står där tillsammans, refrängen kommer flygande och varenda jävla hand far upp i luften och enar oss!


    Simmaren
    På förhand den jag såg fram emot mest. Andra stycket när Jockes röst (det är mycket Jockes röst nu, jag vet) skär sig och 1975 bankas in i hjärtat på mig så har ni mig ännu en gång.




    Den andra sidan
    Antagligen den som jag i efterhand, om några år, kommer att associera Tigerdrottningen med.
    2.15.
    Jag hoppas som så många andra att några extra rader läggs till i någon sorts avslutnings-live-version. Den är värd det. Jag vill inte att den ska ta slut!






    Det är helt galet att jag ens kan säga det här. Men, ja, här kommer det…. det skulle räcka med att ni lirar det här albumet rakt av i sommar killar.
    Det är så komplett, välkomponerat och kärleksfullt så att det är exakt så här som jag skulle vilja sammanfatta Kent. Kan ni slå det här framöver så ja, det finns inga ord.
    Just nu är jag mest besviken över att jag bara kommer få uppleva det här live en gång i sommar.
    Känns som vi är på helt samma linje! Håller med om allt du skriver.
    Givetvis kan man fortsätta hylla resterande låtar, men det spelar liksom ingen roll. Det blir överflödigt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

Sidan 54 av 57 FörstaFörsta ... 44445464748495051525354555657 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •