Sidan 48 av 57 FörstaFörsta ... 3839404142434445464748495051525354555657 SistaSista
Resultat 706 till 720 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #706
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Tänk på följande forumregler:

    6. Du bör hålla en positiv och vänlig ton, och inte provocera. Uppträd på ett trevligt och civiliserat sätt. Personangrepp, hets mot folkgrupp och liknande är givetvis inte tillåtet. Följ allmän "netikett".


    9. Vi diskuterar inte Kent-grabbarnas privatliv, det är deras eget önskemål och det respekterar vi alla självklart. Alltså, inget snack om vad de gör på fritiden, var de bor, McDonaldspåsen man såg i deras bil, vilken färg deras barnvagnar har, vilken frisör deras sambor har eller vart de brukar gå och äta söndagsmiddag. Kort och gott, inget som inte har med deras musik att göra.
    Låt dom komma nu

  2. #707
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    kentforumet är inget ställe för mobbning!!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  3. #708
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    kentforumet är inget ställe för mobbning!!
    Bra talat.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  4. #709
    Nybörjare Marits avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    17

    Standard

    Jeg elsker plata og syns den er sterk. Foreløpig er favorittene Svart snö, Skogarna, LBE og Var är vi nu. "Det känns som om vi vaknat plötslight i någon sorts skymningsland" fra Svart snö er så sykt vakker at hjertet mitt stopper litt hver gang jeg hører akkurat den delen av sangen.

    Begravelsen til mannen til kusina mi var den 30 april. Han døde altfor ung av kreft og etterlater seg to barn, minstejenta er bare 3 år. Jeg hørte Innan himlen faller ner på vei hjem fra begravelsen, det var veldig sterkt.
    Vi har väl inga hemligheter kvar men det är så jävla fegt att ge sig av
    Bohemerna, poeterna är svin och On The Road den fånigaste skiten jag har läst

    för Hjältar och Hjältinnor stannar kvar med ryggen upp mot väggen bara hud mot vassa eggen

  5. #710
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Eh, det var inget skämt men ok: Jag har ingen aning vilken typ av issues du haft med stalkers, men låt mig bara klargöra detta:

    1. Jag vet att vi bor i samma stad, inte mer än så. Jag bryr mig inte.

    2. En lördag eller söndag för några veckor sedan stod jag bakis och trött och väntade på bussen till ett jobb med LBE i lurarna. Upptäckte då plötsligt att du stod bredvid och väntade på samma buss. Jag tänkte typ "ok, detta kanske är min enda chans i livet att på något sätt tacka för att du skrivit soundtracket till typ hela min uppväxt. Jag pekade på mina hörlurar och sa typ "ursäkta, men tack för La Belle Epoque. Jag älskar den". Det tog cirka tre sekunder. Sen gick jag därifrån pga surreal situation samt man har ju lärt sig (från intervjuer, etc) att du inte är superbekväm i den typen av situationer. Så jag drog (och kom sent till jobbet pga tog tuben istället FYI).

    3. Jag "hänger inte utanför repen". Jag råkade hamna i närheten av er idag pga jobbsammanhang. Hade ingen aning om vem/vilka som skulle vara där. Assumption is the mother of all fuckups.

    Kanske är jag om möjligt ännu mer lättkränkt än vad du är men nu slipper du se mig här mer iaf. Känns dock inte som en superstor förlust att lämna ett forum där ca 90 % behöver skaffa sig en analys och 13% i en omröstning säger att de ska rösta på SD i valet och en av moderatorerna i en topic på ett extremt historelöst sätt krigar för sin rätt att få säga "negerboll".

    Den enda behållningen här har varit när du kommer och håller dina sura tal 74 gånger om året.

    Toodles *dramatisk sorti*
    Jaha! puss och hejdå.

  6. #711
    Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Här och nu, Södra Finland
    Inlägg
    437

    Standard

    Det är en tunn linje mellan en hängiven fan och en stalkare. Jag är säker på ett OWC747 är ingen stalkare, men stalkning är inget att skämta med, kan vara ett stort problem - t.o.m. en mardröm - för några människor.

    Jag har sett en stalkare stalka min granne in våra buskar, i vår trädgård. Min granne är en av Finlands vackraste och mest kända kvinnor, som har haft mer än nog av dessa ynkliga, sjuka mobbare. Men jag har också sett hur hon och hennes familj hanterar dessa idioter, och vill konstatera ett det är också möjligt att bemästra en del av sådana här situationer/människor på ett behärskat men snällt sätt.

    Och jag tycker att 90% av alla som hänger här på kentforumet, är kreativa, mångkunniga, trevliga människor - och jag kanske behöver skaffa mig en analys, men det gör ingenting, jag har nu en ny medicin för alla mina psykiska problem: Tigerdrottningen!
    Senast redigerat av Eskils mor den 2014-05-03 klockan 12:35.
    "Som alltid flyr jag till musiken
    Den enda plats där jag är jag - - -
    Där de stora drömmarna är lag"

    "Var tog all tiden vägen
    En gång var vi miljonärer
    När vi hade all tid i världen"

    "Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
    Kentforumet - mitt språkbad på nätet


  7. #712
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Mark David Chapman är ett exempel på varför stalking är farligt. Fast det är kanske dags att återgå till ämnet Tigerdrottningen nu?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  8. #713
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Eskils mor Visa inlägg
    Det är en tunn linje mellan en hängiven fan och en stalkare. Jag är säker på ett OWC747 är ingen stalkare, men stalkning är inget att skämta med, kan vara ett stort problem - t.o.m. en mardröm - för några människor.

    Jag har sett en stalkare stalka min granne in våra buskar, i vår trädgård. Min granne är en av Finlands vackraste och mest kända kvinnor, som har haft mer än nog av dessa ynkliga, sjuka mobbare. Men jag har också sett hur hon och hennes familj hanterar dessa idioter, och vill konstatera ett det är också möjligt att bemästra en del av sådana här situationer/människor på ett behärskat men snällt sätt.

    Och jag tycker att 90% av alla som hänger här på kentforumet, är kreativa, mångkunniga, trevliga människor - och jag kanske behöver skaffa mig en analys, men det gör ingenting, jag har nu en ny medicin för alla mina psykiska problem: Tigerdrottningen!
    Väl talat, finska halvsyster!
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  9. #714

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Tänk på följande forumregler:
    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg

    6. Du bör hålla en positiv och vänlig ton, och inte provocera. Uppträd på ett trevligt och civiliserat sätt. Personangrepp, hets mot folkgrupp och liknande är givetvis inte tillåtet. Följ allmän "netikett".


    9. Vi diskuterar inte Kent-grabbarnas privatliv, det är deras eget önskemål och det respekterar vi alla självklart. Alltså, inget snack om vad de gör på fritiden, var de bor, McDonaldspåsen man såg i deras bil, vilken färg deras barnvagnar har, vilken frisör deras sambor har eller vart de brukar gå och äta söndagsmiddag. Kort och gott, inget som inte har med deras musik att göra.

    Undrar hur många anmärkningar du tilldelat J.B för alla, så att säga, "vänliga toner" han uttryckt gentemot omgivningen här genom åren

  10. #715
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Isola, Röd och Hagnesta Hill är de tre Kent-albumen som står lite över de andra för mig. Men Tigerdrottningen kan mycket väl vara min favorit bland de övriga. Som det känns i nuläget iallafall, nyhetens behag ska inte underskattas.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  11. #716
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Simmaren har växt bit för bit men nu när jag lyssnade på den insåg jag att den har en liknande "stegring" i melodin i bryggan till refrängen som Tänd på och Ingen kunde röra oss, lite lågmält under versen och sen byggs det upp inför refrängen genom att melodin går högre och högre i tonhöjd på nåt sätt
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  12. #717
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Isola, Röd och Hagnesta Hill är de tre Kent-albumen som står lite över de andra för mig. Men Tigerdrottningen kan mycket väl vara min favorit bland de övriga. Som det känns i nuläget iallafall, nyhetens behag ska inte underskattas.
    Röd var nära men det vete tusan om inte Tigerdrottningen toppar Isola för mig. Så ohämmat perfekt!

    Det märkligaste är att jag hela tiden slår bort tanken på att lyssna på någon tidigare klassiker. Isola är av samma höga kvalitet men den kan jag redan utan och innan. Nu vill jag bara ha mer av det senaste. Som manna från himlen det här!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  13. #718
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Vet inte om någon nämnt det, men nu ligger (vissa av) låttexterna för Tigerdrottingen uppe på kent.nu ^^
    Lättare för alla låttrådsskapare att lägga in texten till respektive låt med andra ord. ;-)

    EDIT: Det är bara "Var är vi nu?" som saknas.
    Senast redigerat av namokab den 2014-05-03 klockan 16:13.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  14. #719

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Tänk på följande forumregler:

    6. Du bör hålla en positiv och vänlig ton, och inte provocera. Uppträd på ett trevligt och civiliserat sätt. Personangrepp, hets mot folkgrupp och liknande är givetvis inte tillåtet. Följ allmän "netikett".


    9. Vi diskuterar inte Kent-grabbarnas privatliv, det är deras eget önskemål och det respekterar vi alla självklart. Alltså, inget snack om vad de gör på fritiden, var de bor, McDonaldspåsen man såg i deras bil, vilken färg deras barnvagnar har, vilken frisör deras sambor har eller vart de brukar gå och äta söndagsmiddag. Kort och gott, inget som inte har med deras musik att göra.
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    De som inte fattar att det här är en av de feeetaste låtar vi gjort är helt dumma i huvudet faktiskt!
    Inga av mina nya kompositioner är ett "hafsverk" (det hörs ganska tydligt om man har någon som helst musiköra).
    Min yrkesstolthet förbjuder mig att någonsin slarva i kompositionen, och de av er som tycker att detta är en dåligt skriven låt skulle jag gärna se skriva en bättre själva.
    Lycka till, suckers

    Citat Ursprungligen postat av Barndomsvän Visa inlägg
    Jag tvivlar inte på att det är en välskriven låt, kan egentligen inte motsätta mig där då jag inte är musiker men jag tycker inte att det är en bra låt. Shoot me. Jag grips inte av texten, musiken är inget jag bara kan luta mig tillbaka till, blunda och känna att den här låten skulle jag vilja kunna lyssna på i det påhittade livet efter döden och bakgrundssångarna förvärrar bara allt, i ett försök att låta respektfull. Turligt nog vet jag att det inte kvalificerar mig som "helt dum i huvudet" utan bara som en person med en åsikt.
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Ja, en person med en helt dum i huvudet-åsikt




    Detta forum är ju som en sekt där Jocke Berg får skriva precis vad han behagar, skriver någon annan sina åsikter som inte är entydigt positiva så blir det ramaskri från sektmedlemmarna och J. Berg själv, som då kommer in här emellanåt och delar ut sina hån mot dessa personer.. Och "liemannen" kommer med sina varningar i högsta hugg och delar ut dem till höger och vänster, dock ej till Jocke Berg som ju såklart står över oss andra och lever efter sina egenskrivna lagar.
    Senast redigerat av josh-homme den 2014-05-03 klockan 17:22.

  15. #720
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Undrar hur många anmärkningar du tilldelat J.B för alla, så att säga, "vänliga toner" han uttryckt gentemot omgivningen här genom åren
    Citat Ursprungligen postat av josh-homme Visa inlägg



    Detta forum är ju som en sekt där Jocke Berg får skriva precis vad han behagar, skriver någon annan sina åsikter som inte är entydigt positiva så blir det ramaskri från sektmedlemmarna och J. Berg själv, som då kommer in här emellanåt och delar ut sina hån mot dessa personer.. Och "liemannen" kommer med sina varningar i högsta hugg och delar ut dem till höger och vänster, dock ej till Jocke Berg som ju såklart står över oss andra och lever efter sina egenskrivna lagar.
    Nu råkar ju det här vara Kentforumet, ett forum som inte skulle existera om inte Kent ville det. Så om ni inte tycker om vad bandmedlemmarna skriver skulle jag nog rekommendera att ni söker er till något annat forum. Att Kent står högst i rang på sitt eget forum får man nog som sagt hacka i sig om man vill hänga här.
    Låt dom komma nu

Sidan 48 av 57 FörstaFörsta ... 3839404142434445464748495051525354555657 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •