Sidan 7 av 57 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #91
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    4 988

    Standard

    Snart snart kör ju inspelningen igång! Hoppa på det där planet till Kalifornien och kör nu! Jag har inga önskemål om vad eller hur. Ge mig bara något magiskt som ni brukar!!! Och ha det så skönt på jobbet!
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

  2. #92
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Men när vi gör Harvest-grejen går en form av tension förlorad som kan vara 80% av anledningen till att man håller på med det här.
    Att ni klär era låtar i så mycket annat än gitarrer är 80% av anledningen till att jag gillar Kent så pass mycket. Det är till syvende och sist den instrumentella kompositionen och variationen som får ett fåtal artister att höja sig över den stora massan musik. Att man tilltalas av sångrösten är förvisso också viktigt. Att texterna matchar ens personlighet är pricken över i:t som skiljer ut ett par absoluta favoriter. Jag är glad så länge som mina favoritartister fortsätter uppnå dessa element. Sedan handlar det förstås lite om vilken musikstil man gillar. De flesta artisterna har någon gång gjort någonting som överensstämmer lite sämre med ens personliga smak och det är sådant man inte vill ska ta för mycket plats i kommande album. Vad gäller Kent gillar jag att det finns nyanser/dynamik i det mesta ni producerat. Därför gillar jag när dessa element kommer fram live, framförallt i mer balanserade arrangemang (snarare än helakustiska eller maxösiga). På skiva blir det i princip alltid balanserat. Om man nu ö.h.t. ska relatera till tidigare musik när man pratar om kommande musik så är det väl lämpligast att göra det via Kents musik. Att ett album som D&JD har otroligt många bra låtar är gott nog i sig. Annars gillar jag även när album är varierade men ändå sammanhängande. Låtar som Palace & Main, Flen/Paris, Ensammast i Sverige, Hänsyn, Glasäpplen, Sjukhus och ett antal låtar på HH sticker ut från mängden samtidigt som de är riktigt sköna. Mer sånt och jag blir sjukt nöjd med Album 11. Då spelar det inte så stor roll vilka musikgenrer ni kan kategoriseras som. Risken att ni börjar flörta med fans av hårdrock, hiphop eller gladpop känns inte så överhängande och i övrigt kan ni få det mesta att låta kentigt/bra.
    Senast redigerat av namokab den 2013-11-30 klockan 08:22.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  3. #93
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Standard

    Jag känner nog mer att jag vill få en känsla när första låten spelas.. som med 999.. det va en fin och upplyftande känsla som jag tog med mig ända fram till Sjöhistoriska.. typ en färg eller så.. eller inte.. eller jag vet inte.. ville bara skriva nått..

    kram
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  4. #94
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Standard

    Fan vet ju att man inte ska göra samma sak igen men nu saknar jag lite när vi satt här å fick lite arbetsnamn å lite nattliga svar på dumma frågor som vi drog ihop.. nu blev jag väldigt mycket vi.. men saknar allt så fort...

    #sengammalt
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  5. #95
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Jag skulle bra gärna vilja veta hur många låtar det blir på skivan, må ni tro. De har spelat in 14, har jag förstått. Säg att tio kommer med på skivan. Då har vi fyra kvar. Vad händer med dem? B-sidor? EP? Grundstomme till nästa album? Runda arkivet? Här finns mycket att spekulera kring!
    Låt dom komma nu

  6. #96
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    [spekulation]1-2 b-sidor/extra material som släpps. 1-2 (beroende på antalet b-sidor) grundstomme till nästa album. 1 till runda arkivet.[/spekulation]
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  7. #97
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jag skulle bra gärna vilja veta hur många låtar det blir på skivan, må ni tro. De har spelat in 14, har jag förstått. Säg att tio kommer med på skivan. Då har vi fyra kvar. Vad händer med dem? B-sidor? EP? Grundstomme till nästa album? Runda arkivet? Här finns mycket att spekulera kring!
    Observera att det inte absolut inte finns någonting längre som heter b-sidor.
    Bonusspår, heter det nu. Mycket viktigt!


    Så: 10-11 albumspår, resten bonusspår utfördelade bara-gud-vet-hur.

  8. #98
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Standard

    Kan det inte bara vara 14 spår!
    #komigendetblirkul
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  9. #99
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Putte_Elite Visa inlägg
    Kan det inte bara vara 14 spår! #komigendetblirkul
    Jo, fast det känns som ett väldigt osannolikt alternativ när det gäller Kent. Men vem vet, de kanske har börja gilla långa album på senare tid.
    Låt dom komma nu

  10. #100
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Kan det vara en ny singel från kent de talar om?

    Se länk: http://gaffa.se/nyhet/80330

    Känns dock lite väl tidigt med en singel redan nästa vecka, de är ju inte klar med plattan ännu..

  11. #101
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Kan det vara en ny singel från kent de talar om?

    Se länk: http://gaffa.se/nyhet/80330

    Känns dock lite väl tidigt med en singel redan nästa vecka, de är ju inte klar med plattan ännu..
    Tror inte det, låter mer som Linnea Henriksson i mina öron

    Men idag blir det " sång sång sång och lite dans" för Kent enligt vad de skriver på Twitter. Får man gå så långt som att gissa på om de tänker upprepa JÄIRFM-succén och spela in en liveversion på den första singeln?
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  12. #102
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jo, fast det känns som ett väldigt osannolikt alternativ när det gäller Kent. Men vem vet, de kanske har börja gilla långa album på senare tid.
    I så fall skulle det ha förändras väldigt plötsligt, så jag tvivlar.
    12 låtar är väl annars en bra balans mellan 10 (lite lite) och 14 (lite mycket).
    I eftermiddag ska jag spana lite vad som händer vid Psykbunkerna alltså...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  13. #103
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    De ända tecknet är väl att ordet "baby" är med i texten. Något som jocke använt mycket på senare dar.

  14. #104
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    12

    Standard Helt klart kent!

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    De ända tecknet är väl att ordet "baby" är med i texten. Något som jocke använt mycket på senare dar.
    Grattis kent och Jocke till medaljen. Vilket grepp - släppa en singel via andra artister innan sin egen version. Har det nånsin gjorts? Otroligt bra låt dessutom - skall bli otroligt kul att höra originalet inom kort

  15. #105
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av arnorparn Visa inlägg
    Grattis kent och Jocke till medaljen. Vilket grepp - släppa en singel via andra artister innan sin egen version. Har det nånsin gjorts? Otroligt bra låt dessutom - skall bli otroligt kul att höra originalet inom kort
    Dra inga slutsatser i förväg. Kan ju vara en annan artist/band..

Sidan 7 av 57 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •