Var är Tobbe förresten? Han brukar ju alltid va med o tjafsas här inför en ny platta med Kent. Saknas!
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Det är ingen som föreslagit just "Testamente (...)" eftersom Jocke nämnde de i sitt inlägg om titeln?
Att de här lämnar efter sig vad vår tid handlar om. Jocke skrev ju att det var deras bästa och viktigaste låtar. Som de lämnar efter sig?
Det är den enda gissningen jag skulle ge mig på ang albumtiteln.
Och, givetvis när jag läser vad jag själv skriver ovan (som kanske inte alls stämmer, det där att lämna efter sig) och när jag tänker på texten till La Belle Epoque, då går mina tankar till Manic Street Preachers 'The Holy Bible' då de hade just denna utgångspunkt. Jaja, lite spekulerande.
Hur som helst, ge mig singeln NU!!
Kan någon(Jocke?) svara på vilken tid den läggs ut(iTunes, Spotify), är det värt att sitta uppe och lyssna strax efter 00, eller är det morgonen som gäller?
Edit:
Det är ju helt sjukt att jag riktar den sista frågan till Jocke, mest hoppas jag han fokuserar på de sista kreativa bitarna kring albumet, men när man fått för sig vilket kontrollfreak(jag använder inte uttrycket som särskilt negativt) han kan vara, misstänker jag ändå att han skulle kunna sitta inne på svaret.
Senast redigerat av The Plague den 2014-03-10 klockan 20:15.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Ok, jag svarade dig lite väl seriöst där.
Nu när texten kommit känns det ändå som att den är så vass och samhällskritisk som jag hade hoppats. Med klockren anspelning på La belle epoque, som Plague skrev (jag kommer även att tänka på satirisk framtidsscience fiction a la Albert Huxley's Du sköna nya värld).
Testamente som titel? Ja, varför inte. Mer trolig än en fransk, tror jag nu iaf...
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Testamente eller Titanic
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Kunde inte låta bli att skoja på ditt tema, Eb.
Tolv testamenten (vore en lite väl ful och vitsig titel).
Tolv slag (lite finare men ännu vitsigare)
Att Kent släpper nytt på Kungens födelsedag 30/4 kan väl ändå inte vara en tillfällighet? Tack som fan för den kungliga utmärkelsen!
30 × 4 = 120 = antalet dagar in på 2014 som albumet släpps (det börjar bli dags att släppa numerologin nu...)
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Det är så lååååångt kvar.
Jag vill veta mer.
Mer mer mer mer meeeeeeer.
Storängsbotten 050528, Annexet 071118, Zinkensdamm 080626, Annexet 100225, Långholmen 100722,
Cirkus 120526, Holmentorget 120727, Sjöhistoriska 120819, Gärdet 140615, Bråvalla 150627, Linköping160923, Örebro 161118, Stockholm 161217
Enligt CDON verkar det som att nya albumet kommer att heta "TBA".
Min bror rättade mig också för det. Jag som trodde jag hade kommit på albumtiteln innan ALLA andra