Nej hörrni.
Den låten har inget med mig eller kent att göra.
Nej hörrni.
Den låten har inget med mig eller kent att göra.
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
Men hallå vakna! Vi närmar oss ett nytt album, var är alla spekulationer?
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Kent är över. Ingen bryr sig längre.
Skoja. Tror inaktiviteten här handlar mycket om att nya sociala medier har tagit över.
Enligt twitter så verkar ju plattan typ vara klar inom kort iaf. Eftersom att ingen pressrelease skickats ut än tror jag på en liknande release som i samband med Röd. Alltså - en singel "överaskningssläpps" tillsammans med pressrelease och info om albumtitel, releasedatum samt några turnédatum. Tror på albumrelease tidigast mars, senast maj. L Ä N G T A R!
L B E. Fina initialer till en förstasingel.
som flugorna på socker betyder ingenting
Du kan ha rätt, men stund. Den febriga stämningen och det hejdlösa spekulerande som brukar föresegå på forumet finns inte riktigt i de sociala medierna. Men kanske kommer det igång nu när vi på riktigt närmar oss?
En överaskningssingel känns väldigt troligt.
Säg singelsläpp i början av mars och album en dryg månad senare.
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
- Lagom Banbrytande Electronica
- Låtskrivaren Berättar Efteråt
- London Berlin Eskilstuna
- Lirar Bara Elgitarr
- Låtstöld Bara Engångsföreteelse
- Ljuvliga Besvärliga Etanol
- Livstrött Besserwisser Erkänner
- Låt oss Börja med Epilogen
Eller troligen något helt annat.
Jag gillar om det blir som när "Röd" släpptes, ett spontansläpp utan att man går o väntar på ett releasedatum och bygger upp förväntningar. Ser fram emot nya plattan oerhört. För just nu släpps det inte nåt längre som kan mäta sig med Kents musik, varken i Sverige eller utomlands. "Jag som aldrig skulle säga att det var bättre förr".
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.
Nej, jag tror hen syftar på Röd-releasen. 2009 visste vi att en platta var på g, "Fråga kent" rullade på osv osv. Vi fick dock aldrig någon information om releasedatum, omslag, singel, titlar eller någonting. MEN klockan 00:00 mellan en söndag & måndag i början av oktober hade startsidan gjorts om, och när man klickade sig in på kent.nu möttes man av omslag, releasedatum, samtliga titlar och ett gäng turnédatum. Dessutom kunde man köpa "Töntarna" som download & läsa en intervju med Jocke på temat "Röd" signerad PSL.
Hela EPIS var ju ett överaskningssläpp, alltså: "ingen" visste att det skulle komma ett nytt album så snabbt efter "Röd" (well, det cirkulerade visserligen rykten kring detta, och någon på siten fuckade upp eftersom att man en dag i mitten av juni plötsligt såg att sångerna "Skisser för sommaren" och "Gamla Ullevi" snart kunde köpas. All info om detta samt inlägg i formumet på temat raderades av en ilsken webmaster).
Kontentan av detta megalånga svar på en fråga du inte ens ställde till mig: Situationen vi är i nu liknar den inför releasen av "Röd". Innan typ alla andra kentsläpp (förutom EPIS då) har vi fått albumtitel och releasedatum i god tid innan release, och eftersom att albumet ska släppas redan i vår känns Röd-upplägget rimligt. Det enda som talar emot det är väl att kent sällan gör samma sak två gånger.
KRAM
Senast redigerat av OWC747 den 2014-02-26 klockan 08:06.
Senast redigerat av Klåparen82 den 2014-02-26 klockan 23:02.
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen