Jag tolkade det som Simmaren iaf, men de kanske velar mellan Simmaren och Simmare? Den engelska låttiteln var ju i plural, trots allt.
Jag tolkade det som Simmaren iaf, men de kanske velar mellan Simmaren och Simmare? Den engelska låttiteln var ju i plural, trots allt.
Þú söngst til mín svo hljótt...
Vad tror vi om pilarna efter låttitlarna? Tempo?
Det fanns en värld av is i hjärtat mitt, du starta en lavin när du gav mig ditt.
Kanske står för "tension" och "release" i albumetflödet?
Tror pilarna är om låten ska flyttas upp eller ner till slutgiltig låtordning.
Innan himlen faller ner - Imperiet?
Var är vi nu? - Bowie?
Är det jocke som tecknat tro? Schyssta bilder iaf..
Och kul att det blir 11 spår och inte 10 : ) Mer av det goda..
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
Japp, det är Jocke. Och mer betyder inte alltid att det blir bättre, men i det här fallet verkar det stämma .
(Innerst inne är jag också överlycklig att se 11 låtar i test-ordningen.)
Underbar albumtitel och sagolikt kentiga låttitlar!
Man undrar självklart redan nu vad det döljer sig för mästerverk bakom dem...
Det blir en låååååååååååååång april!
Men onekligen en helt oslagbart magisk Maj! (Kent, Embrace, Coldplay)
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Oh, vad förväntansfullheten stiger! Bådar gott som alltid. Snygga låttitlar har alltid varit ett av bandets signum! Lite recycling här visserligen med "Innan himlen faller ner". Inte mig emot dock. Nu måste jag lyssna på "Synd"-plattan med världens bästa Imperiet!
Som en parantes: Albumtiteln går helt i hand med min (högst personliga, totalt subjektiva och starkt spekulativa etc etc) tolkning av det snygga rosa färgtemat. (Skulle aldrig påstå direkt partipolitiskt alltså, men något som hintar åt det hållet).
Franska liljan skymtar fram igen också - snyggt!
Härliga tider framöver!
Grymt intressanta och snygga titlar (som alltid)! Hoppas Jockes teckningar får plats i designen också, dom ser spännande ut!
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Älskar albumtiteln! Och blir jäkligt sugen på låtarna när jag läser igenom låtlistan.
Såg ni att bredvid teckningen på tjejen står det "Cover skiss". Kan det alltså vara en hint om hur omslaget kommer att se ut tror ni? (:
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Som 90-talist och oproportionerligt mycket beroende av datorskriven text så är jag ju självklart inkapabel till att läsa handskriven text.
Vad heter spår nummer 5? Svart ...?
Jag läser "svart sås" men det låter ju inte alls gott!
Senast redigerat av Vapnet den 2014-03-19 klockan 14:57.
Once you've sought the path of revenge
There's no way to stop
And the more I try to hurt you the more that it hurts me
Danger Mouse & Sparklehorse - Revenge Feat. The Flaming Lips