Sidan 15 av 57 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819202122232425 ... SistaSista
Resultat 211 till 225 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #211

    Standard

    Vilken otrolig oväntad och snygg titel på albumet. Omslagsskissen, jättefint.
    Jag hoppas det kommer en liten bildberättelse i texthäftet.

    Svart snö är den mest spännande spårtiteln.

    Vi har haft Klåparen, Beskyddaren, Minimalen, Visslaren, Taxmannen bland annat, och nu Simmaren

  2. #212
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Såg ni att bredvid teckningen på tjejen står det "Cover skiss". Kan det alltså vara en hint om hur omslaget kommer att se ut tror ni? (:
    Ah, har jag inte ens noterat eller tänkt på. Om det är Jocke som gjort även den bilden är han ju riktigt grym på att teckna! Vore ett snyggt omslag!
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  3. #213
    Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    8 639

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Ah, har jag inte ens noterat eller tänkt på. Om det är Jocke som gjort även den bilden är han ju riktigt grym på att teckna! Vore ett snyggt omslag!
    Yes, Jocke har skrivit på twitter att det är han som har ritat (: Och ja, riktigt snyggt!

    OM teckningen är en skiss för omslaget så är det nog just bara det – en skiss. På twitter har de förut lagt upp en bild från fotostudion när omslaget plåtades. Men kanske ligger teckningen till grund för slutresultatet, vore kul!
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

  4. #214
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Allt är snyggt!!! Titeln, låtnamnen teckningen. Sjukt snygg. De gör fan aldrig mig besviken!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  5. #215
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Jösses vad snyggt J tecknar! Önskar att jag hade samma finmotorik i fingrarna och samma bildsinne.. Jag undrar om han provat att måla nånting?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  6. #216
    Nybörjare Vapnets avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    42

    Standard

    Jag tror inte att "Cover Skiss" syftar på bilden av tjejen, utan den vänstra bilden. Ser ut som skelett med glödlampor till huvuden. Har en bra känsla inför det här albumet.
    Once you've sought the path of revenge
    There's no way to stop
    And the more I try to hurt you the more that it hurts me


    Danger Mouse & Sparklehorse - Revenge Feat. The Flaming Lips

  7. #217
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Allt i det där blocket är strålande; albumtiteln, låtnamnen och Jockes skisser. Skisserna får mig att att drömma om att Jocke skulle vara med och skapa/teckna en serietidning någon gång.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  8. #218
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    En svensk tigerdrottning som skäms?

  9. #219
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Jag håller med en föregående talare...allt med detta var verkligen jättefint. Teckningen, låttitlarna, albumtiteln...ja vad ska man säga, otroligt vackert. Jag visste att Jocke tecknade otroligt fint men detta var faktiskt otroligt fint! Jag vet att han även tecknat och skissat andra albumomslag, skulle vara kul att se dom nångång. Andra album än The Hjärta & Smärta EP alltså.

    // Förlåt omslagen i boxen menar jag till alla skivor....inte EP:n, men jag är trött och förvirrad. Men jag har läst att Jocke har skissat omslaget till t.ex. tillbaka till samtiden, vore trevligt att få se den.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  10. #220
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Baserat på singeln känner jag spontant att den här plattan kommer att bli en besvikelse, jag var så glad över att JÄIRF var ett steg bort från synthandet tillbaka till trummor, bas, gitarrer, ackar, pianon och lite diffusa svaga electrolandskap som svepte in det hela men LBE känns som en tillbakagång till Röd och TTS som jag tyvärr har svårt för. Majoriteten verkar iaf gilla det så jag är väl undantaget som bekräftar regeln (såvida det inte finns några enstaka fler därute som känner som jag). Får se när skivan kommer om det kanske finns nån låt jag kan fastna lite för efter några genomlyssningar, det enda jag riktigt gillar med LBE är texten som är en jävla fullträff till samtidsreflektion över hur det här landet ser ut efter nästan ett och ett halvt decenium in på 2000-talet. Men kul att majoriteten iaf gillar det som Orkestern verkar tycka vara kul att göra, alla har sina favoriter och jag kan alltid grotta ner mig i kent, Verkligen, Isola, Hagnesta Hill, B-sidor, Döden och Mörkret.

    Grattis att så många gillar singeln iaf, både fans och recensenter. Plattan går nog samma väg
    Visst håller jag med dig, är inte heller så mkt för synth och elektronisk musik utan gillar soundet på t.ex. dojd grymt mycket mer, men lite farligt att säga det här inne...
    Men jag hoppas ändå att skivan kommer vara grym och det tror jag också. Men rent soundmässigt älskar jag verkligen ljudet av t.ex. "jag ser dig" liveversionen från bunkern, trummorna låter så jäkla gött där och den versionen är mer rockig än versionen på skiva.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  11. #221
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vapnet Visa inlägg
    Jag tror inte att "Cover Skiss" syftar på bilden av tjejen, utan den vänstra bilden. Ser ut som skelett med glödlampor till huvuden. Har en bra känsla inför det här albumet.
    Jag tycker huvudena ser ut som planeter. Hmmm...
    Det är mycket geometri + "förhållanden" i den där skissen. Planeter och deras förhållande till varandra är på något sätt perfekta. Skulle dessutom kunna kopplas till en del som spekuleras kring La Belle Epoque i den texttråden.
    Hur alla har sin plats och utgör en del av helheten.
    Dessutom har geometri och förhållanden en stark koppling till kretslopp. Allt har sin tid.
    Skulle kunna spinna vidare men vill höra skivan. Och se omslaget.

    Även det jag skrev tidigare idag om upphöjandet/övertagandet av feminina ideal kan kopplas till det jag skriver här.
    Senast redigerat av The Plague den 2014-03-19 klockan 21:01.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  12. #222
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Alltså ny singel och turnéinfo i alla ära, men att få den här otroligt oväntade titeln (ungefär lika svårgissad som väntat) och tio spännande titlar att ta till sig är snudd på mer stimulerande än allt annat som Kent kan presentera (t.o.m. mer än att få höra albumet?). Intressanta titlar ur ett filosofiskt perspektiv (lite som Plague var inne på) och att få ta del av status på låtordning som den ser ut just nu (ska bli spännande att se vilka justeringar som görs i slutänden). Nej, det här är så speciellt att jag (efter att ha funderat på det) inte vill lista titlarna i den här tråden; det är ju bilden på titlarna skrivna med penna som gör den här första åsynen av titlar så där lite extra magisk.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  13. #223
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg

    Visst håller jag med dig, är inte heller så mkt för synth och elektronisk musik utan gillar soundet på t.ex. dojd grymt mycket mer, men lite farligt att säga det här inne...
    Men jag hoppas ändå att skivan kommer vara grym och det tror jag också. Men rent soundmässigt älskar jag verkligen ljudet av t.ex. "jag ser dig" liveversionen från bunkern, trummorna låter så jäkla gött där och den versionen är mer rockig än versionen på skiva.
    Har lovat mig själv att inte slå min ljudanalys i folks huvud egentligen (lite tjatigt), men jag måste ändå fråga hur det kommer sig att en låt som har massor av ljudlager av traditionella instrument (möjligtvis att det är virtuella varianter av traditionella instrument, det vet jag inte...) kan anses vara elektronisk? Är det för att det inte är några framträdande (om någon?) gitarrer?

    Jag hör stråkar, pianon, wurlitzer elpiano, blåsinstrument, akustiska trummor, och någon liten synth i breaket.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  14. #224
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Har lovat mig själv att inte slå min ljudanalys i folks huvud egentligen (lite tjatigt), men jag måste ändå fråga hur det kommer sig att en låt som har massor av ljudlager av traditionella instrument (möjligtvis att det är virtuella varianter av traditionella instrument, det vet jag inte...) kan anses vara elektronisk? Är det för att det inte är några framträdande (om någon?) gitarrer?

    Jag hör stråkar, pianon, wurlitzer elpiano, blåsinstrument, akustiska trummor, och någon liten synth i breaket.
    Precis. Synthpopepitetet har egentligen alltid varit smått befängt. Elektroniska inslag har varit närvarande ända sedan Isola, och lyssnar man till en låt som "Hur jag fick dig att älska mig" så märker man att bandet har låtit de ta mer eller mindre plats beroende på det själva musiken fordrat. Nyromantikerna på 80-talet lät ofta de instrumentala delarna av sin musik bestå helt och hållet av diverse synthljud; Kent har behållit samma rockbandsuppställning genom hela deras karriär. Kan man ur någon som helst aspekt kalla en sång som "Hjärta" för synthpop, när synthljuden praktiskt taget enbart hörs längre bak i mixen och fungerar som något slags kolorering?

    Jag uppskattar verkligen Jockes öppenhet för mer experimentella klanger (som när han diskuterade Sunn O), bandet skulle inte ha kommit långt utan den.

  15. #225
    Medlem Hansens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    227

    Standard

    Jag tycker albumnamnet var ganska så fult. Kommer krävas mycket av låtarna om de ska kunna lyfta namnet.
    Alt. att det är en fortsättning på Vapen & Ammunition, you know, tigertema och sånt.
    Tänk om Jag har fel
    Jag kan ha fel...

Sidan 15 av 57 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819202122232425 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •