Sidan 13 av 57 FörstaFörsta ... 34567891011121314151617181920212223 ... SistaSista
Resultat 181 till 195 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #181
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Andy_J Visa inlägg
    Min bror rättade mig också för det. Jag som trodde jag hade kommit på albumtiteln innan ALLA andra
    Det där är en klassiker. Minns när jag vid något tillfälle för länge sedan innan jag visste tänkte "vad betyder den där titeln egentligen?"

    Nu back to topic...
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #182
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    TBA är alltså en förkortning av "To be announced".
    Självklart, det trodde jag alla visste. Dock fick det mig även att tänka på "Très Bon Album".

  3. #183

    Standard

    Det är inte klokt vad jag längtar... Det är så stort det Kent gör! De sista dagarna när jag lyssnat på musik har jag känt mig så tacksam över hur poesin och melodierna berikar mitt liv, det bidrar med något verkligt värdefullt. Kan knappt bärga mig! Då är det extra jobbigt att inte veta när albumet släpps. Vet vi när det kommer annonseras?

    Jag kunde se dig under lindarna
    där höstens sista vindar blåste löv
    som irrbloss kring ditt hår

  4. #184

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jones_giftet Visa inlägg
    Det är inte klokt vad jag längtar... Det är så stort det Kent gör! De sista dagarna när jag lyssnat på musik har jag känt mig så tacksam över hur poesin och melodierna berikar mitt liv, det bidrar med något verkligt värdefullt. Kan knappt bärga mig! Då är det extra jobbigt att inte veta när albumet släpps. Vet vi när det kommer annonseras?

    Jag kunde se dig under lindarna
    där höstens sista vindar blåste löv
    som irrbloss kring ditt hår
    Då kan jag glädja dig med att releasedatumet har varit officiellt i drygt två veckor. 30 april kommer albumet!

  5. #185

    Standard

    Jeg håper albumet inneholder en lengre versjon av La Belle Epoque. Synes den slutter for brått.. Men det har jeg forsåvidt syntes om de fleste Kent-låtene fra de siste to albumene. Dra på litt med lengre instrumentalpartier! Please

  6. #186
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rødjeans Visa inlägg
    Jeg håper albumet inneholder en lengre versjon av La Belle Epoque. Synes den slutter for brått.. Men det har jeg forsåvidt syntes om de fleste Kent-låtene fra de siste to albumene. Dra på litt med lengre instrumentalpartier! Please
    Japp! Håller med! Vore riktigt gött!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  7. #187
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Baserat på singeln känner jag spontant att den här plattan kommer att bli en besvikelse, jag var så glad över att JÄIRF var ett steg bort från synthandet tillbaka till trummor, bas, gitarrer, ackar, pianon och lite diffusa svaga electrolandskap som svepte in det hela men LBE känns som en tillbakagång till Röd och TTS som jag tyvärr har svårt för. Majoriteten verkar iaf gilla det så jag är väl undantaget som bekräftar regeln (såvida det inte finns några enstaka fler därute som känner som jag). Får se när skivan kommer om det kanske finns nån låt jag kan fastna lite för efter några genomlyssningar, det enda jag riktigt gillar med LBE är texten som är en jävla fullträff till samtidsreflektion över hur det här landet ser ut efter nästan ett och ett halvt decenium in på 2000-talet. Men kul att majoriteten iaf gillar det som Orkestern verkar tycka vara kul att göra, alla har sina favoriter och jag kan alltid grotta ner mig i kent, Verkligen, Isola, Hagnesta Hill, B-sidor, Döden och Mörkret.

    Grattis att så många gillar singeln iaf, både fans och recensenter. Plattan går nog samma väg
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  8. #188

    Standard

    Var också lite besviken på det plötsliga slutet till en början, men nu efter en sisådär 100 genomlyssningar håller jag med the Plague om att det plötsliga slutet blir en snygg punkt på budskapet. Just nu längtar jag bara efter att få lyssna sönder albumet, men det gör nog de flesta av oss .
    Þú söngst til mín svo hljótt...

  9. #189
    Nybörjare Vapnets avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gästen Visa inlägg
    Var också lite besviken på det plötsliga slutet till en början, men nu efter en sisådär 100 genomlyssningar håller jag med the Plague om att det plötsliga slutet blir en snygg punkt på budskapet. Just nu längtar jag bara efter att få lyssna sönder albumet, men det gör nog de flesta av oss .
    Kanske är La Belle Epoque snyggt ihopsynkad med nästkommande låt på albumet såsom 18:29-4 och Taxmannen?

  10. #190
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vapnet Visa inlägg
    Kanske är La Belle Epoque snyggt ihopsynkad med nästkommande låt på albumet såsom 18:29-4 och Taxmannen?
    Antagligen med den som är innan också.. låter så tycker jag.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  11. #191

    Standard

    Diggar albumtiteln, låttitlarna och skissen! Längtar stenhårt till 30 april nu.
    Þú söngst til mín svo hljótt...

  12. #192

    Standard

    lol "tigerdrottningen". fina låttitlar dock!

  13. #193

    Standard

    Jadu, de sade ju trots allt att vi skulle bli lite förvånade .
    Þú söngst til mín svo hljótt...

  14. #194
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gästen Visa inlägg
    Diggar albumtiteln, låttitlarna och skissen! Längtar stenhårt till 30 april nu.
    Jag håller helt med!

    Mycket bra känsla inför detta!
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  15. #195
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gästen Visa inlägg
    Diggar albumtiteln, låttitlarna och skissen! Längtar stenhårt till 30 april nu.
    Håller med. Perfekt upplägg.
    Albumtiteln är övermäktigt bra! Den slår an vissa personliga strängar, vilket gör mig extra exalterad/känslig.

    Men, vad heter den nästsista låten? "Simmaren"? "Simmaréro"?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

Sidan 13 av 57 FörstaFörsta ... 34567891011121314151617181920212223 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •