Sidan 16 av 57 FörstaFörsta ... 67891011121314151617181920212223242526 ... SistaSista
Resultat 226 till 240 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hansen Visa inlägg
    Jag tycker albumnamnet var ganska så fult. Kommer krävas mycket av låtarna om de ska kunna lyfta namnet.
    Alt. att det är en fortsättning på Vapen & Ammunition, you know, tigertema och sånt.
    Låter litet som en titel på en young adult/fantasybok.
    Hade dock mina tvivel inför förra skivans titel, och den känns ju numera fullt naturlig som del av Kentkanonen.

Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Bör inte ämnet döpas om till "Tigerdrottningen" och inte heta "Album 11"?
    Tycker titeln låter spännande för övrigt..

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Har lovat mig själv att inte slå min ljudanalys i folks huvud egentligen (lite tjatigt), men jag måste ändå fråga hur det kommer sig att en låt som har massor av ljudlager av traditionella instrument (möjligtvis att det är virtuella varianter av traditionella instrument, det vet jag inte...) kan anses vara elektronisk? Är det för att det inte är några framträdande (om någon?) gitarrer?

Jag hör stråkar, pianon, wurlitzer elpiano, blåsinstrument, akustiska trummor, och någon liten synth i breaket.
    Ja det var kanske dumt att skriva så vi släpper det. Men rent soundmässigt oavsett vilka instrument som är inblandade så gillar jag soundet på tex dojd mkt mer än de senaste skivorna och det måste jag ju få tycka man gillar olika saker helt enkelt, vissa tjejer faller man för vissa inte. Samma med låtar. Senare låtar som jag verkligen gillar soundmässigt är dock "ett år utan sommar" "det kanske kommer en förändring" "ingen kunde röra oss" "på drift". Rent soundmässigt tycker jag om kent bäst där. Men är ju bara min åsikt. Tur att vi tycker olika och vi behöver inte prata mer instrument utan bara sound och känslan man får.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Ja det var kanske dumt att skriva så vi släpper det. Men rent soundmässigt oavsett vilka instrument som är inblandade så gillar jag soundet på tex dojd mkt mer än de senaste skivorna och det måste jag ju få tycka man gillar olika saker helt enkelt, vissa tjejer faller man för vissa inte. Samma med låtar. Senare låtar som jag verkligen gillar soundmässigt är dock "ett år utan sommar" "det kanske kommer en förändring" "ingen kunde röra oss" "på drift". Rent soundmässigt tycker jag om kent bäst där. Men är ju bara min åsikt. Tur att vi tycker olika och vi behöver inte prata mer instrument utan bara sound och känslan man får.
    Jag vill bara flika in, som jag gjort många gånger förr, jag tycker sound är väldigt ointressant. Eller, rättare sagt, varierar man inte soundet då blir det ointressant.
    Tänk om alla de här Kentskivorna hade låtit som Isola eller Hagnesta Hill? Vad less man skulle varit.
    Kent hade inte varit i närheten så bra. Frågan är om de själva inte hade imploderat av tristess och inte längre funnits?

Sen kan jag inte förstå varför man vill leva med de "skygglapparna". Jag tycker jämförelsen med tjejer är lite konstig, men om jag ska ta spinna vidare på det så kan man falla för lite vilken tjej som helst, det handlar inte om stil (om det gör det skulle jag säga att man har problem), utan något annat som inte går att ta på.

Det enda som egentligen är intressant att förhålla sig till är låten.
    Mina absoluta favoritlåtar har antagligen väldigt skiljt sound, instrumentation, produktion och stil. Det är ju det som gör musik så bra/spännande/intressant/givande. Precis som livet i övrigt.
    Senast redigerat av The Plague den 2014-03-21 klockan 07:03.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag vill bara flika in, som jag gjort många gånger förr, jag tycker sound är väldigt ointressant. Eller, rättare sagt, varierarar man inte soundet då blir det för jävla ointressant.
    Tänk om alla de här Kentskivorna hade låtit som Isola eller Hagnesta Hill? Fy faaaaaaaan vad less man skulle varit.
    Kent hade inte varit i närheten så bra. Frågan är om de själva inte hade imploderat av tristess och inte längre funnits?

Sen kan jag inte förstå varför man vill leva med de skygglapparna. Jag tycker jämförelsen med tjejer är konstig, men om jag ska ta spinna vidare på det så kan man falla för lite vilken tjej som helst. Det handlar inte om stil (om det för det har man nog problem), utan något annat som inte går att ta på.

Mina absoluta favoritlåtar har antagligen väldigt skiljt sound, instrumentation, produktion och stil. Det är ju det som gör musik så bra/spännande/intressant/givande. Precis som livet i övrigt.
    Jeg synes faktisk det er ganske interessant det her med sound, spesielt når det gjelder et band som Kent, som endrer soundet av og til. Husker f.eks. et intervju gjort ifm lanseringen av V&A hvor de snakket om at soundet på den nye platen var en slags motreaksjon til soundet på Hagnesta Hill. Og at alle platene fram til da på sett og vis var en motreaksjon til forrige plate. Vet ikke om de tenker på samme måte fortsatt, EPIS og JÄIRFM har jo et ganske likt lydbilde. Fortsatt spent på soundet til Tigerdrottningen, for tidlig å fastslå etter å bare ha hørt singelen.

Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Ang. diskussionen om "sound" -- jag tycker Kents "Verkligen" är otroligt bra. Vissa låtar får mig direkt att gråta ibland.
    Det samma gör "Röd."
    Samma sak med Vivaldi och Stravinskij.
    Osv osv osv.
    Även om de är olika.
    Med det sagt -- det är givetvis helt tillåtet att gilla något mer än annat.
    Men personligen tycker jag som många andra att Kent hittils har bevisat att de behärskar Kent extremt bra -- oavsett hur Kent låter från ett album till ett annat. Så att säga.

Gillar f.ö. nya singeln.
    Senast redigerat av buster89 den 2014-03-21 klockan 01:01.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av rødjeans Visa inlägg
    Jeg synes faktisk det er ganske interessant det her med sound, spesielt når det gjelder et band som Kent, som endrer soundet av og til. Husker f.eks. et intervju gjort ifm lanseringen av V&A hvor de snakket om at soundet på den nye platen var en slags motreaksjon til soundet på Hagnesta Hill. Og at alle platene fram til da på sett og vis var en motreaksjon til forrige plate. Vet ikke om de tenker på samme måte fortsatt, EPIS og JÄIRFM har jo et ganske likt lydbilde. Fortsatt spent på soundet til Tigerdrottningen, for tidlig å fastslå etter å bare ha hørt singelen.
    Okej jag var otydlig, det är intressant med sound. Men tvångsmässigt val av sound gör inte en låt bra, tvärtom. Det viktiga är vad som passar låten bäst. Låten ska avgöra sound, inte tvärtom.
    Om man vänder på det skulle Kents musik/låtar kännas väldigt utarmade om de upprepningsvis hade samma sound.
    Jag är ju nyfiken på utveckling, framsteg och mångfald. Kommer aldrig förstå det andra.

Hmmm, jag tycker EPIS och JÄIRFM har lika mycket gemensamt som Röd och EPIS har med varandra. EPIS låter som ihoplänkningen mellan de två andra.
    Men ja, jag är nyfiken hur den nya plattan låter(sound, produktion etc).

Sedan tycker jag någonstans att tex D&JD och Röd inte är ssåååååå långt ifrån varandra soundmässigt, som folk kan göra(verkar det som) gällande. Men det kanske är för att jag hör låtarna.

---John G. Bennett

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg

Du får självklart tycka vad du vill om soundet.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Ang. diskussionen om "sound" -- jag tycker Kents "Verkligen" är otroligt bra. Vissa låtar får mig direkt att gråta ibland.
    Det samma gör "Röd."
    Samma sak med Vivaldi och Stravinskij.
    Osv osv osv.
    Även om de är olika.
    Med det sagt -- det är givetvis helt tillåtet att gilla något mer än annat.
    Men personligen tycker jag som många andra att Kent hittils har bevisat att de behärskar Kent extremt bra -- oavsett hur Kent låter från ett album till ett annat. Så att säga.

Gillar f.ö. nya singeln.
    Håller med.

Du får självklart tycka vad du vill om soundet.
    Håller med, men jag gillar också att ifrågasätta

---John G. Bennett

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Har lovat mig själv att inte slå min ljudanalys i folks huvud egentligen (lite tjatigt), men jag måste ändå fråga hur det kommer sig att en låt som har massor av ljudlager av traditionella instrument (möjligtvis att det är virtuella varianter av traditionella instrument, det vet jag inte...) kan anses vara elektronisk? Är det för att det inte är några framträdande (om någon?) gitarrer?

Jag hör stråkar, pianon, wurlitzer elpiano, blåsinstrument, akustiska trummor, och någon liten synth i breaket.
    Det är ett Rhodes MkII som använts.
    Har skrivit de allra flesta låtarna på just det instrumentet den här gången.
    Har också väldigt svårt att förstå vad som upplevs elektroniskt eller inte.
    Och vad det öht spelar för roll.
    De instrument man använder är de som passar låten.
    Eftersom få här kan höra vad som är vad ändå så är det intressant att många tycker att La Belle är "elektronisk" som om det by default skulle vara något dåligt.
    När det förhåller sig just så som Frågg säger här.
    Bara "klassiska", "äkta" instrument smyckad med ett litet syntharp.
    Även rösten har ju tagits upp som "processad" med "för mycket effekter".
    Som om det skulle vara mindre värt än något som är, ja vadå? "Äkta"?
    När det i själva verket är 2 låga dubbar sjungna väldigt dött och 2 dubbar som ligger en oktav högre + en överstämma i vers 2
    Vad är äkta?
    Jag kan för mitt LIV heller inte förstå grejen med "inga gitarrer".
    Vad är det med Sverige och dessa gitarrer. Rock hit och dit och blablablabla.
    Gör en egen skiva med 56tusen gitarrer på då och lyssna på det.
    Lyssna på Oasis tredje skiva. Där är det över 30 gitarrpålägg på vissa tracks.
    Eller lyssna på DoJD resten av livet.
    Det är inte så mycket gitarrer som vissa tror på den heller btw.
    Hata "Rock".

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är ett Rhodes MkII som använts.
    Har skrivit de allra flesta låtarna på just det instrumentet den här gången.
    Har också väldigt svårt att förstå vad som upplevs elektroniskt eller inte.
    Och vad det öht spelar för roll.
    De instrument man använder är de som passar låten.
    Eftersom få här kan höra vad som är vad ändå så är det intressant att många tycker att La Belle är "elektronisk" som om det by default skulle vara något dåligt.
    När det förhåller sig just så som Frågg säger här.
    Bara "klassiska", "äkta" instrument smyckad med ett litet syntharp.
    Även rösten har ju tagits upp som "processad" med "för mycket effekter".
    Som om det skulle vara mindre värt än något som är, ja vadå? "Äkta"?
    När det i själva verket är 2 låga dubbar sjungna väldigt dött och 2 dubbar som ligger en oktav högre + en överstämma i vers 2
    Vad är äkta?
    Hata "Rock".
    Gitarren är världens mest populära instrument ... och en vill förstås att ni ska låta som Yngwie Malmsteen. Eller inte.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Hata "Rock".
    Så j@kl@ bra skrivet mannen!
    Hatar också rock! (Framförallt det patetiska "uttrycket" rock n roll)
    Den enda sådan jag uppskattar är (just) tidig Oasis, Suede, Radiohead och Kent.
    57tusen synthar vore betydligt bättre.
    Ich liebe elektronika
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Klockrent formulerat!

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Vi har haft Klåparen, Beskyddaren, Minimalen, Visslaren, Taxmannen bland annat, och nu Simmaren
    Och "Livräddaren"! Det är just den typen av låttitlar som jag tycker är typiskt "kentiga". Ett substantiv som betecknar en person i bestämd form singular. De borde göra ett helt album med sådana titlar!
    Senast redigerat av Vettvilling den 2014-03-21 klockan 14:27.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag har en kompis som hatar så fort det hörs en gitarr.
    Lite konstigt att man ska vara känslig så fort något låter som fel instrument. Snacka om begränsande identitet. Det finns bra rock och bra pop, var nu gränsen går, och bäst är väl nästan de banden som ligger i gränslandet, typ Kent. Tycker jag ja.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Sidan 16 av 57 FörstaFörsta ... 67891011121314151617181920212223242526 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •