Angående Star Wars så tror jag att det är en stor fördel att se dom (och gilla dom) när man är väldigt ung. Att sen ha hängt med i hela köpa/samla/leka med leksakerna är en klar fördel.
Jag känner mej ganska ensam att ha Return of the Jedi som favoritfilm i serien. Verkar som alla älskar The Empire Strikes Back allra mest.
Den enda fördelen de tre nyaste har är Christopher Lee.
I'm feeling kinda basic today.
Var det någon som såg Alla kungens män nyss? Vad tyckte ni?
Såg precis Charley Varrick med Walter Matthau. Väldigt bra! Ungefär som No Country For Old Men, fast coolare!
I'm feeling kinda basic today.
young adam. vet inte riktigt vad jag ska tycka om den, behöver nog se om den igen. men gillade ialfl vissa sex-scener
Bilr alldeles ledsen över att det svenska omslaget till JCVD är så obeskrivligt fult. Och den är det tanken att jag ska ha i min filmsamling, usch.
Annars peppar jag (och har peppat i ett år) på Ulf Malmros nya, Bröllopsfotografen. Känns som att han gillar temat Stockholm vs Värmland. Och att han tyckte att soundtracket till Smala Sussie var så bra, att det var lika bra att återanvända det i den här filmen. Hahaha, va? Men det här kommer säkert bli en rolig film!
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Kollar på en tv-serie som heter God morgon alla barn, har sett 2 av 3 avsnitt än så länge och är mycket imponerad. Gillar den starkt hittills, rekommenderas.
Jens Jonsson ligger bakom den serien. Riktigt bra serie av en älskvärd regissör.
Jonsson började med kortfilmer, gick vidare till TV-serie och sedan till långfilmsformatet. Funderar du på att köpa något på dvd av honom så kan jag rekommendera det som finns släppt. Serien God morgon alla barn, långfilmen Ping-pongkingen och Jens Jonsson Collection som är en 2-dvd med åtta kortfilmer (ca 15-40 min vardera).
Ginza har Jens Jonsson Collection (8 kortfilmer på 2 dvd) för sanslösa 10 kr! Kostar 249 på både cdon och Discshop. Serien och filmen finns för 89-99 lite varstans.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Jag har precis sett Lars and the real girl. Rolig, tragisk och gripande om vartannat.
Här är trailern.
Jag lånade den på dvd av en jobbarkompis, men den finns även på Youtube. Del 1 här, resten hittar ni själva.