Sidan 173 av 203 FörstaFörsta ... 73123163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183 ... SistaSista
Resultat 2 581 till 2 595 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    För ett par dagar sedan såg jag Himlen är oskyldigt blå. Vet inte riktigt vad man kan säga om den egentligen, förutom att den var tråkig. Sa mig ingenting. Den lever lite på de fina miljöerna, kanske.
    Har man själv upplevt 70-talet, även om jag nu bara var 8 år när det slutade, kanske det ändå kan vara nåt? Jag är ändå lite sugen på den där filmen faktiskt...

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Har man själv upplevt 70-talet, även om jag nu bara var 8 år när det slutade, kanske det ändå kan vara nåt? Jag är ändå lite sugen på den där filmen faktiskt...
    Har du lust att se den borde du gå på den. Det är lite gamla reklamskyltar och så som är lite kul att se, men storyn i sig är förvånansvärt tråkig och man tänker på vilken händelse den inspireras av. Förstår inte hur man lyckas göra en så händelselös film med den här grundstoryn. Sen stör jag mig på att det var för många lösa trådar som inte riktigt knöts ihop på slutet. Jag vill inte skriva för mycket, men det kändes som att de byggde upp vissa saker för att det skulle hända något speciellt och helt plötsligt tog filmen slut och det blev inget av det där. Sånt kan irritera mig väldigt mycket.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Har du lust att se den borde du gå på den. Det är lite gamla reklamskyltar och så som är lite kul att se, men storyn i sig är förvånansvärt tråkig och man tänker på vilken händelse den inspireras av. Förstår inte hur man lyckas göra en så händelselös film med den här grundstoryn. Sen stör jag mig på att det var för många lösa trådar som inte riktigt knöts ihop på slutet. Jag vill inte skriva för mycket, men det kändes som att de byggde upp vissa saker för att det skulle hända något speciellt och helt plötsligt tog filmen slut och det blev inget av det där. Sånt kan irritera mig väldigt mycket.
    Synd på en sån rar ärta, isåfall

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Synd på en sån rar ärta, isåfall
    Hehe, jag håller tummarna för att du gillar den mer än jag (;
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Vilka har sett The Book of Eli? undrar en grej angående den.

The Road > The Book of Eli
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Såg En profet (Un prophete) ikväll. Mitt förslag var att se den engelska huliganfilmen The Firm, men jag fick min beskärda del av gängvåld ändå. Lång film, men väldigt bra. Jag skulle nog behöva se den minst en gång till för att förstå allt, men det har ju sin charm med. Framför allt blir det aldrig förutsägbart.

don't have to be beautiful, but it's nice.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av olivia bengtsson Visa inlägg
    Mitt förslag var att se den engelska huliganfilmen The Firm, men jag fick min beskärda del av gängvåld ändå.
    Gary Oldman är helt fantastisk i den.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Vilka har sett The Book of Eli? undrar en grej angående den.

The Road > The Book of Eli
    alla hade ju förstörts...vet inte riktigt varför men de tog ju upp i filmen att de var den enda som fanns kvar.

tja...det verkar ju inte gå så bra utan bibeln heller. det behövs en ledare som kan skapa fred och få stor makt genom bibelns ord och detta är pga att orden i bibeln är något som skänker tröst och som alla kan relatera till. att man få något att tro på liksom.

men min sambo sa exakt samma sak som du...bibeln är ju ett jävla påfund och bara gett upphov till krig å förtryck liksom...åså ska bibeln då vara något heligt något bra?!!??

grejen är = fail.

de vill glorifiera bibeln och dess budskap. att de finns något större och viktigare med bibeln att ha en tro är livsviktigt. och i princip så kan de väl stämma för hur länge hade eli levt om han inte känt att han fått ett budskap..att han hade något som han måste göra...att se till att bibeln blir "säkrad" är hans livs uppgift och däremed så har hans liv en mening.

så pga bibeln så orkar han traska runt i vad var de...30 år? för att han måste se till att bibeln kommer till ett bra ställe. och detta gör att hans liv har en mening.

det hade ju varit mer intressant att se vad som hade hänt med honom efter han var klar med "meningen i sitt liv" dont ya think?

Reg.datum
    May 2004

Standard

tycker att alla borde se filmen: flickvänner från förr. framförallt cynikern linus

en av de roligaste komedierna jag sett på riktigt länge..tack magnus

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Jag hyrde Robin Hood, Till vildingarnas land och Shutter Island nu ikväll. Exakt hur otäck är shutter Island? Bör man se den dagtid typ?
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag hyrde Robin Hood, Till vildingarnas land och Shutter Island nu ikväll. Exakt hur otäck är shutter Island? Bör man se den dagtid typ?
    Beror nog på hur känslig man är. Själv tyckte jag den var lika tam som en Disney-film. Zzzz ...
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Robin Hood har jag blivit avrådd från att se. Den ska tydligen vara ett botten napp. Ser fram emot att höra vad du tycker

Vildingarnas land blev tyvärr en besvikelse för mig. Gillade första 30 min men sen föll den. Men de är ändå coolt gjort.

Shutter är mer spännande thriller... Mini action. Och ja du kan se den närsomhelst. Jag tycker den ska ses på kvällen. Men jag hade samma tankar som du så jag såg den dagtid när solen lös den är en solklar 4a..
    Mycket spännande... Snyggt gjord. Leo fantastisk... Som vanligt enjoy

Reg.datum
    May 2004

Standard

Är A-team värd att se?

Toys 3?

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Är A-team värd att se?

Toys 3?
    Ja, om man har barnasinnet i behåll. Jag har sett båda.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Robin Hood har jag blivit avrådd från att se. Den ska tydligen vara ett botten napp. Ser fram emot att höra vad du tycker

Vildingarnas land blev tyvärr en besvikelse för mig. Gillade första 30 min men sen föll den. Men de är ändå coolt gjort.

Shutter är mer spännande thriller... Mini action. Och ja du kan se den närsomhelst. Jag tycker den ska ses på kvällen. Men jag hade samma tankar som du så jag såg den dagtid när solen lös den är en solklar 4a..
    Mycket spännande... Snyggt gjord. Leo fantastisk... Som vanligt enjoy
    Jag återkommer när jag sett hela!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Sidan 173 av 203 FörstaFörsta ... 73123163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •