Har du lust att se den borde du gå på den. Det är lite gamla reklamskyltar och så som är lite kul att se, men storyn i sig är förvånansvärt tråkig och man tänker på vilken händelse den inspireras av. Förstår inte hur man lyckas göra en så händelselös film med den här grundstoryn. Sen stör jag mig på att det var för många lösa trådar som inte riktigt knöts ihop på slutet. Jag vill inte skriva för mycket, men det kändes som att de byggde upp vissa saker för att det skulle hända något speciellt och helt plötsligt tog filmen slut och det blev inget av det där. Sånt kan irritera mig väldigt mycket.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Vilka har sett The Book of Eli? undrar en grej angående den.
The Road > The Book of Eli
Sláinte Mhath!
Såg En profet (Un prophete) ikväll. Mitt förslag var att se den engelska huliganfilmen The Firm, men jag fick min beskärda del av gängvåld ändå. Lång film, men väldigt bra. Jag skulle nog behöva se den minst en gång till för att förstå allt, men det har ju sin charm med. Framför allt blir det aldrig förutsägbart.
don't have to be beautiful, but it's nice.
alla hade ju förstörts...vet inte riktigt varför men de tog ju upp i filmen att de var den enda som fanns kvar.
tja...det verkar ju inte gå så bra utan bibeln heller. det behövs en ledare som kan skapa fred och få stor makt genom bibelns ord och detta är pga att orden i bibeln är något som skänker tröst och som alla kan relatera till. att man få något att tro på liksom.
men min sambo sa exakt samma sak som du...bibeln är ju ett jävla påfund och bara gett upphov till krig å förtryck liksom...åså ska bibeln då vara något heligt något bra?!!??
grejen är = fail.
de vill glorifiera bibeln och dess budskap. att de finns något större och viktigare med bibeln att ha en tro är livsviktigt. och i princip så kan de väl stämma för hur länge hade eli levt om han inte känt att han fått ett budskap..att han hade något som han måste göra...att se till att bibeln blir "säkrad" är hans livs uppgift och däremed så har hans liv en mening.
så pga bibeln så orkar han traska runt i vad var de...30 år? för att han måste se till att bibeln kommer till ett bra ställe. och detta gör att hans liv har en mening.
det hade ju varit mer intressant att se vad som hade hänt med honom efter han var klar med "meningen i sitt liv" dont ya think?![]()
tycker att alla borde se filmen: flickvänner från förr. framförallt cynikern linus
en av de roligaste komedierna jag sett på riktigt länge..tack magnus
Jag hyrde Robin Hood, Till vildingarnas land och Shutter Island nu ikväll. Exakt hur otäck är shutter Island? Bör man se den dagtid typ?
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Robin Hood har jag blivit avrådd från att se. Den ska tydligen vara ett botten napp. Ser fram emot att höra vad du tycker
Vildingarnas land blev tyvärr en besvikelse för mig. Gillade första 30 min men sen föll den. Men de är ändå coolt gjort.
Shutter är mer spännande thriller... Mini action. Och ja du kan se den närsomhelst. Jag tycker den ska ses på kvällen. Men jag hade samma tankar som du så jag såg den dagtid när solen lösden är en solklar 4a..
Mycket spännande... Snyggt gjord. Leo fantastisk... Som vanligtenjoy
Är A-team värd att se?
Toys 3?