Tycker ni verkligen att Hannibal-filmerna var så läskiga? jag tyckte faktiskt inte alls att de var läskiga... Böckerna är däremot geniala. Thomas Harris var nog min favoritförfattare i sexan/sjuan till och med!
Edit: Fast de är bra filmer ändå, Hopkins är en väldigt bra skådespelare. Hans gestaltning av en psykopat och kannibal är väldigt intressant. Hemskt nog höll jag alltid tummarna för att han skulle "vinna" över polisen, efter allt som hände honom som barn osv. Hehe
Senast redigerat av Rebecka95 den 2010-10-21 klockan 20:11.
"Återstoden av dagen" med Hopkins och Emma Thompson måste jag säga att jag gillade.
Funderar på att se "The Ring" idag, det är en sån där film som alla har sett utom jag. I förrgår såg jag "Session 9", tyckte inte den var så jättebra, för mycket meningslös förvirring och för lik The Shining.
Sláinte Mhath!
Det finns inte många bra eller bättre skräckfilmer. The Ring är dock en av dem, tycker jag.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Längtar till Human Centipide 2....................
Se inte the ring, se ringu. Bästa skräckfilmen jag har sett.
Stadsbiblioteken har faktiskt ett i regel bra utbud av gratis (i alla fall här) hyrfilmer.
Det vita bandet (Michael Haneke) och Fish Tank är två av de jag har lånat och tänker se i helgen.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Jo visst, men också skickligt att kunna göra så olika roller så bra.
Vita bandet var en enorm besvikelse för mig, satt och bara väntade på att det skulle ta slut när jag såg den på bio. Kanske var nån storhet jag inte fattade ... fish tank bättre men inget mästerverk.
http://foto.stilren.se - portfolio
Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40
För kanske drygt en vecka sedan såg jag I rymden finns inga känslor. Den var faktiskt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig! Snygg och smart och roligt hur de använder sig av grafiken. Fin film!
För ett par dagar sedan såg jag Himlen är oskyldigt blå. Vet inte riktigt vad man kan säga om den egentligen, förutom att den var tråkig. Sa mig ingenting. Den lever lite på de fina miljöerna, kanske. Om ens det. Kändes efteråt som när jag hade sett The kids are all right för någon vecka sedan, verkligen bortkastade pengar. Platt och tråkig film båda två.
På tisdag blir det Due date, hoppas den är bra.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey