Sidan 170 av 203 FörstaFörsta ... 70120160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180 ... SistaSista
Resultat 2 536 till 2 550 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Det var inte samma översättning i versionen av Lust, Caution som sändes på svt2 ikväll som det är på DVD-versionen. Det kändes som om denna var sämre också. Mycket irriterande. Inte för att jag kan kinesiska, men det kändes som om denna översättningen var väldigt ordagrann och missade vissa underliggande betydelser och uttryck, för vissa saker lät bara konstiga. Jag minns inget konkret just nu, men ungefär som att översätta "it's raining cats and dogs" med "det regnar katter och hundar" i stället för " det ösregnar" om ni förstår vad jag menar.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Med den här förklaringen på 2001: A Space Odyssey gör filmen till otroligt bra och smart.
    Jag var inte förmögen att förstå det hela när jag såg den, var ni?
    Senast redigerat av svantee den 2010-07-26 klockan 23:54.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Med den här förklaringen på 2001: A Space Odyssey gör filmen till otroligt bra och smart.
    Jag var inte förmögen att förstå det hela när jag såg den, var ni?
    Var du tvungen att se en förklaring?

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Såg Inception i helgen och den var grym. Och snygg. Ni borde se den!
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Var du tvungen att se en förklaring?
    Jag förstod som sagt inte allt. Jag har svårt å tro att du förstod alla detaljer i filmen som var med i förklaringen.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Jag förstod som sagt inte allt. Jag har svårt å tro att du förstod alla detaljer i filmen som var med i förklaringen.
    Jag såg inte förklaringen och första gången jag såg den hade jag hög feber så jag förstod ingenting, trodde mest att jag var hög, andra gången jag såg den förstod jag den lite bättre. Men det är så jävla svårt att hänga med när
    men annars tycker jag att det är rätt lätt att hänga med, sen tror jag säkert att jag inte har tolkat den på samma vis som den där förklaringen, men jag tycker ändå att det är en smart och bra film.

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lenny Visa inlägg
    Slötittade på tv i natt och fastnade framför en film på ettan med Brad Pitt, efter
    en stund kollade jag vilken film det egentligen var och det visade sig vara den
    berömda "Fight Club" som jag alltid har ratat som en töntig fighting-rulle. Ack
    så fel man kan ha. Det är en av de bästa och mest underhållande filmer jag sett.
    Skönt skruvad också. Så är det någon som precis som jag ratat "Fight Club" rekomenderar jag att ge den en chans!
    Du menar att man faktiskt ska se filmen innan man uttalar sig om den?

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Du menar att man faktiskt ska se filmen innan man uttalar sig om den?
    Haha det gör jag aldrig, alltid när jag ser en film säger jag: Fan vad dålig. Efteråt kan jag ibland säga: Fan vad bra film!
    Du och jag

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Jag såg inte förklaringen och första gången jag såg den hade jag hög feber så jag förstod ingenting, trodde mest att jag var hög, andra gången jag såg den förstod jag den lite bättre. Men det är så jävla svårt att hänga med när
    men annars tycker jag att det är rätt lätt att hänga med, sen tror jag säkert att jag inte har tolkat den på samma vis som den där förklaringen, men jag tycker ändå att det är en smart och bra film.
    Exakt. Jag tolkade den på mitt sätt och det var snarlikt exemplet som ges i "förklaringen".
    När jag väl såg klippet insåg jag att alla detaljer hade betydelse i filmen och det gör den så mycket briljantare!

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Exakt. Jag tolkade den på mitt sätt och det var snarlikt exemplet som ges i "förklaringen".
    När jag väl såg klippet insåg jag att alla detaljer hade betydelse i filmen och det gör den så mycket briljantare!
    Sånt brukar jag tänka på direkt, vet inte om det har med mina diagnoser att göra.

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Den här filmen är jag ytterst nyfiken på:

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

jag kan rekommendera några mycket bra filmer jag sett på sistone:

remember me (och låt er inte skrämmas av twilight stjärnan...se den)

konsten att tänka negativa tankar....såna här filmer ÄLSKAR jag

efter bröllopet...susanne bier...en av mina absoluta favoriter å tycker de är hennes absolut bästa hittills

clover field - trodde de skulle vara en dålig b film men nä den är faktiskt riktigt välgjord och rolig...se den...men ja det är de klassiska us and a meets aliens tema.

de osynliga...norsk väldigt vacker och välgjord film som berör..på djupet.

och jag vill varna för:

tristram shandy

sämsta jag sett på riktigt länge...stay the fuck away...tog mig drygt 2 månader att se hela skiten...

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Den här filmen är jag ytterst nyfiken på:

såg den för nån månad sen...den är okej. sambo älskade den dock...han gav den en 5a. jag gav den en 3a. en riktigt rolig scen i den dock...

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    såg den för nån månad sen...den är okej. sambo älskade den dock...han gav den en 5a. jag gav den en 3a. en riktigt rolig scen i den dock...
    Jag håller nästan med din sambo, en fyra kan jag ge den. Den är väldigt bra och var inte som jag först trodde.

Sidan 170 av 203 FörstaFörsta ... 70120160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •