Sidan 163 av 203 FörstaFörsta ... 63113153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173 ... SistaSista
Resultat 2 431 till 2 445 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    I kväll ska jag se Alice i underlandet. Har inte särskilt höga förväntningar, men en film av Tim Burton är väl alltid trevlig att titta på.
    My thoughts exactly. Vore det inte för att jag redan är ett stort fan av Burton/Depp, så skulle jag kanske inte ha brytt mig nämnvärt.

Känns väl inte heller som den första film man skulle ha prioriterat av deras samarbeten, men eftersom jag nu "måste" se alla deras filmer, så...
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    My thoughts exactly. Vore det inte för att jag redan är ett stort fan av Burton/Depp, så skulle jag kanske inte ha brytt mig nämnvärt.

Känns väl inte heller som den första film man skulle ha prioriterat av deras samarbeten, men eftersom jag nu "måste" se alla deras filmer, så...
    Jag tycker den var helt ok. Lagom galen, snygg (men inte som avatar förstås). Inget man satt mållös efter att ha sett precis, men helt klart sevärd ändå. Depp är ju självklart bra.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Den var ... ja, sådär. Verkligen SÅDÄR. Jag tror att problemet för mig var att jag förväntade mig en Burton-film när jag gick in i salongen, men fick ganska snabbt inse att det snarare var mer en Disney-film än just en Burton-film. Med en sånhär knasig story till att börja med, och med massa knäppa karaktärer, kändes det som att det borde ha varit Burton i sitt esse. Det syntes väl i de mörka scenerna en del kanske, men jag tyckte ändå att den var förvånansvärt "ljus" för att vara en så kuslig berättelse. Men ja, jag förstår alla 3/5-betyg. Det är väl där den ligger. Men min kompis som jag gick med tyckte att den var bra.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Jag hade ju förväntat mig en "disney-film" så det kanske förklarar varför jag tyckte den var fullt ok.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Den var ... ja, sådär. Verkligen SÅDÄR. Jag tror att problemet för mig var att jag förväntade mig en Burton-film när jag gick in i salongen, men fick ganska snabbt inse att det snarare var mer en Disney-film än just en Burton-film. Med en sånhär knasig story till att börja med, och med massa knäppa karaktärer, kändes det som att det borde ha varit Burton i sitt esse. Det syntes väl i de mörka scenerna en del kanske, men jag tyckte ändå att den var förvånansvärt "ljus" för att vara en så kuslig berättelse. Men ja, jag förstår alla 3/5-betyg. Det är väl där den ligger. Men min kompis som jag gick med tyckte att den var bra.
    Och där dog den pepp som fanns kvar av Alice i Underlandet, haha. Nja, skämt åsido, men lite så. Fast det var väntat.

Ja, det är enbart för att jag vanligtvis älskar firma Burton & Depp som jag ska se den, annars hade nog inte tanken slagit mig.

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag tycker den var helt ok. Lagom galen, snygg (men inte som avatar förstås). Inget man satt mållös efter att ha sett precis, men helt klart sevärd ändå. Depp är ju självklart bra.
    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag hade ju förväntat mig en "disney-film" så det kanske förklarar varför jag tyckte den var fullt ok.
    Okej, siktet är inställt på Tim Burton goes Disney, förväntningarna därefter. Men eftersom jag älskar Burton så "måste" jag se filmen. Annars hade jag skippat den.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Hemmakväll har sin rabatterade outlet i någon vecka till. 19 kr/st för f.d. hyrdvd. Fyndade 5 för 95 spänn idag.

The Reader (Kate Winslet fick en Oscar)
    The Wrestler (Mickey Rourke i sitt esse)
    Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen)
    Slumdog Millionaire (Oscarstorslam 2009)
    Maradona by Emir Kusturica (dokumentär)

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Åh, Vicky Cristina Barcelona är så bra! Inte alls min typ av film, men den är väldigt fin.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Hemmakväll har sin rabatterade outlet i någon vecka till. 19 kr/st för f.d. hyrdvd. Fyndade 5 för 95 spänn idag.

The Reader (Kate Winslet fick en Oscar)
    The Wrestler (Mickey Rourke i sitt esse)
    Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen)
    Slumdog Millionaire (Oscarstorslam 2009)
    Maradona by Emir Kusturica (dokumentär)
    Alltså i deras butiker? Eller online?
    Mr Orange

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Alltså i deras butiker? Eller online?
    I Hemmakvälls butiker.

Edit: Och idag inhandlades Watchmen på dvd, även den för 19 kr.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2010-03-27 klockan 11:41.

Standard

Jag tycker faktiskt att Alice i Underlandet är sjukt bra. Såg den i 3D för några veckor sedan. Och jag måste erkänna att det är en av dom bästa filmerna jag har sett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Inglourious Basterds för 19 spänn i Hemmakvälls outlet. Tack för det!

Standard

Inglourious Basterds för 19 spänn i Hemmakvälls outlet. Tack för det!
    Sjukt billigt. Jag hade köpt två, så bra är den.

...

Några Alfred Hitchcock fans här? Jag fick ett Hitchcocksug () för någon vecka sedan och har nu betat av ca 20 stycken, och har lika många kvar.
    Vad jag kommit fram till hittills undrar ni?
    1. Vertigo (1958) är överskattad.
    2. Family Plot (1976) är jävligt underskattad.
    3. Foreign Correspondent (1940) är en av hans absolut bästa filmer. Den borde underhålla vilken 15-åring som helst som normalt vill se en kass Vin Diesel-film en fredagskväll.
    4. The Birds (1963) är bra, men har ett uselt slut.
    5. Rear Window (1954) är fortfarande hans bästa film.
    6. James Stewart är kung.
    I'm feeling kinda basic today.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Sjukt billigt. Jag hade köpt två, så bra är den.
    Haha, jag såg faktiskt två stycken exemplar av den då jag bläddrade i ställ och backar. Blev dock så till mig över att den plötsligt fanns i outleten att jag tipsade en random snubbe om den andra. Han tackade och lade den till sin hög. Dagens goda gärning, typ.

Köpte förresten även en andra film för 19 kr idag, hoppas att den är bra. Coraline. Älskar ju A Nightmare Before Christmas, så då är denna nog också bra. Dakota Fanning, Jennifer Saunders, Dawn French m.fl. bidrar med sina röster.

Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2010-04-01 klockan 15:50.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Köpte förresten även en andra film för 19 kr idag, hoppas att den är bra. Coraline. Älskar ju A Nightmare Before Christmas, så då är denna nog också bra.
    Du kommer inte bli besviken!
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag såg 500 days of Summer ikväll. Bra film, men något långdragen. Jag förstår att extrascenerna (deleted + extended) i bonusmaterialet inte togs med i filmen, då hade man väl nästan klättrat på väggarna.

Inte i klass med Rocket Science eller Napoleon Dynamite, för att nämna två filmer som rör sig mer eller mindre i samma stil, men likväl en schysst rulle att döda 90 minuter med. Och det är väl gott så!

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Du kommer inte bli besviken!
    Låter bra det. Den finns i prioritetshögen, förhoppninsvis ser jag den nästa vecka.

Sidan 163 av 203 FörstaFörsta ... 63113153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •