Sidan 174 av 203 FörstaFörsta ... 74124164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184 ... SistaSista
Resultat 2 596 till 2 610 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Nej, jag tycker absolut inte att Robin Hood var ett bottennapp. Men det är ju ett äventyr och en hjältesaga, med ganska grundliga förklaringar till varför det blir som det blev...och en liten annan vinkling än den vanliga Robin Hood historien vi är vana vid. Och den är ju inte "skojig" som Kevin Costners variant. Lite som sagan om ringen, men kortare och utan orcher och alver. Det är ju inte alla som gillar sånt, men jag äskar det.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Är A-team värd att se?

Toys 3?
    A-team var positivt överraskande, men inte lika bra som originalet.
    Dock sevärd, om man gillar action å lite roliga scener.

Toy Story 3 var ett sömnpiller.
    Snygg som vanligt, men trist.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

En kvinnas doft på TV8 ikväll. Mhm...
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Standard

Vildingarnas land blev tyvärr en besvikelse för mig. Gillade första 30 min men sen föll den.
    Inte en chans. Din filmsmak är under all kritik.
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Inte en chans. Din filmsmak är under all kritik.
    Nä... Min filmsmak är allätare. Den föll mig bara inte i smaken. Tycker skådespelarinsatserna var mycket bra och gillade figurerna efter ett tag så blev den bara tråkig. Upprepade sig och förutsägbar. Jag har iochförsig inte läst boken...
    Det här var ändå en film jag sett fram emot oerhört mycket. Lika mycket som den första sex and The city filmen och upp. Sex levde upp till förväntningarna. Den toppade dom me råge. Vildingarnas och upp gjorde det inte. När det är barnfilmer så vill jag att se ska finnas mycket av 1 viktig ingrediens dvs: humor. Så tyvärr... Min smak är nog lite udda. Min syster tycker att det jag gillar är horribelt efter att ha rekommenderat: kung fu hustle och 101 Reykjavik. Men i dom finns ju humor när den är som bäst. Fast på olika sätt då

Reg.datum
    May 2004

Standard

Jag tycker även svart katt/vit katt och zigenarnas tid är totalt överskattade men tycker den röda, vita filmen osv är fantastiska.

Och om jag skulle vara tvungen att rekommendera endast 1 film till någon så blir de: timmarna.

Inte sett någon som slår den ännu...

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Nä... Min filmsmak är allätare. Den föll mig bara inte i smaken. Tycker skådespelarinsatserna var mycket bra och gillade figurerna efter ett tag så blev den bara tråkig. Upprepade sig och förutsägbar. Jag har iochförsig inte läst boken...
    Det här var ändå en film jag sett fram emot oerhört mycket. Lika mycket som den första sex and The city filmen och upp. Sex levde upp till förväntningarna. Den toppade dom me råge. Vildingarnas och upp gjorde det inte. När det är barnfilmer så vill jag att se ska finnas mycket av 1 viktig ingrediens dvs: humor. Så tyvärr... Min smak är nog lite udda. Min syster tycker att det jag gillar är horribelt efter att ha rekommenderat: kung fu hustle och 101 Reykjavik. Men i dom finns ju humor när den är som bäst. Fast på olika sätt då
    Läggdags: Jag hoppas att du skämtade då du påstod att tigertindras filmsmak är under all kritik. Man kan inte sätta etiketter på människors åsikter, tycke eller smak.

tigertindra: Har hört många som tycker just som du beskriver ang Vildingarna men faktum är att boken inte är riktigt lika glad, komisk eller lättsam som många andra barnböcker är. Mysigt att se dig här igen.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Funderar vad jag ska se på bio som nästa film, alternativen är:
    - I rymden finns inga känslor
    - Till det som är vackert
    - The social network

Nån som rekomenderar nån speciell av dom? Eller nåt annat på bio just nu?
    inget.

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Läggdags: Jag hoppas att du skämtade då du påstod att tigertindras filmsmak är under all kritik. Man kan inte sätta etiketter på människors åsikter, tycke eller smak.

tigertindra: Har hört många som tycker just som du beskriver ang Vildingarna men faktum är att boken inte är riktigt lika glad, komisk eller lättsam som många andra barnböcker är. Mysigt att se dig här igen.
    thank you...har inte samma tid som jag haft innan dock att skriva längre mer intressanta/roliga inlägg men har inte lagt ner helt

och jag får ta å läsa boken helt enkelt. det är ju inte så att jag tycker den är dålig. den får godkänt men det är ingen film jag skulle rekommendera någon till att se.

jag var geniunt extremt besviken. köpte den samma dag den kom på dvd och såg fram emot magi. sambo vägrade dock kolla den med mig. han sa att han kollar inte barn-film. men de är ju inte riktig barn-film. de är barn-film för vuxna men de hjälpte inte. fast han hade inte gillat den...så de var la tur de.
    men jag älskade han som gör hål i träden mest...och de fanns ju 1 riktigt rolig scen och även en scen som kändes i hjärtat men filmen som helhet höll bara inte...i mitt tycke då. tyckte det bästa var i början i mamma/son relationen och utanförskapet som max kände där i början...

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    - The social network

Saw 3d kanske?
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    - The social network

Såg Social Network i torsdags, jäkla bra! Kanske inte världens häftigaste story, men den är snyggt regisserad och manuset är bra. :)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Kan man inte tycka att någon har dålig filmsmak? Klart man kan.
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Kan man inte tycka att någon har dålig filmsmak? Klart man kan.
    Självklart kan man det. Jag dömer nog folks smak efter hur insatta de verkar vara. Om de bara är intresserade av romantiska komedier och tycker att sk "svåra" filmer inte är värda att se för att de är trista tycker jag de har dålig smak. Dock är det elitistiskt och pretentiöst att BARA gilla svåra filmer, lite konst för det konstigas skull. Är en film bra så är den bra, oavsett om den är underground från Rumänien eller action från Hollywood.

Jag såg just Pulp Fiction för 6e gången eller nåt, den är ren njutning från första till sista rutan. Det är också en storhet, att man vet exakt vad som kommer hända i varje scen men ändå tycker att filmen är bättre än när man såg den första gången.

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Ja, om man har barnasinnet i behåll. Jag har sett båda.
    okej. thanks. kommer nog kolla på båda

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Nej, jag tycker absolut inte att Robin Hood var ett bottennapp. Men det är ju ett äventyr och en hjältesaga, med ganska grundliga förklaringar till varför det blir som det blev...och en liten annan vinkling än den vanliga Robin Hood historien vi är vana vid. Och den är ju inte "skojig" som Kevin Costners variant. Lite som sagan om ringen, men kortare och utan orcher och alver. Det är ju inte alla som gillar sånt, men jag äskar det.
    jag får ta å hyra den då thanks

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    A-team var positivt överraskande, men inte lika bra som originalet.
    Dock sevärd, om man gillar action å lite roliga scener.

Toy Story 3 var ett sömnpiller.
    Snygg som vanligt, men trist.
    thanks...

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Självklart kan man det. Jag dömer nog folks smak efter hur insatta de verkar vara. Om de bara är intresserade av romantiska komedier och tycker att sk "svåra" filmer inte är värda att se för att de är trista tycker jag de har dålig smak. Dock är det elitistiskt och pretentiöst att BARA gilla svåra filmer, lite konst för det konstigas skull. Är en film bra så är den bra, oavsett om den är underground från Rumänien eller action från Hollywood.
    jag håller inte med. om en film är bra beror ju på vad den som ser den gillar. jag tycker själv att jag har väldigt varierad smak. kan se allt. men bara för att en film har grymma skådisar som gör ett kanon jobb, eller att filmen är estetiskt väldigt vacker eller knäcker rent tekniskt betyder ju fortfarande inte att den är "bra".

kan ge några exempel på olika filmer som jag tycker knäcker:

timmarna, just friends, crank I och II, kung fu hustle, departed, alladin, dirty dancing, bänken/arvet/dråpet, broke back, clerks I och II måndag hela veckan, hotel rwanda, bootycall, pans labyrint, jerry maguire, taxi I, i kina käkar de hundar/gamla män i nya bilar, hitch, magnolia, konsten att tänka negativa tankar, waiting, the fountain, åter till cold mountain, kill bill I och II, ghettoblaster, moulin rouge, taken, wanted, amores perros...osv osv

inte så mycket underground där iofs ^^

men jag tycker: svart katt,vit katt å zigenarnas tid var kassa...tyvärr. önskar jag kunde gilla, uppskatta den sortens film mer...

de flesta jag känner, förutom magnus då, kollar enbart på amerikanska action eller komedi filmer. de tycker jag är lite synd. de missar mycket. men jag kan ändå inte säga att de har kass filmsmak bara för det.

det är ju som att säga att en som bara läser: astrid lindgren har kass boksmak. vet man vad man gillar så ska man ju läsa det man ska ju inte läsa nåt bara för att låtsas vara något man inte är...mer kulturell osv...
    typ som när det bestäms vem som får litterturpriset...helt plötsligt så ska alla läsa just den författaren å höja den till skyarna...fånigt...tycker jag.

smaken är ju som baken....vad någon tycker är bra tycker andra är skit. det handlar ju om personliga referenser. inget annat.,
    Senast redigerat av tigertindra den 2010-10-31 klockan 14:38.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag såg just Pulp Fiction för 6e gången eller nåt, den är ren njutning från första till sista rutan. Det är också en storhet, att man vet exakt vad som kommer hända i varje scen men ändå tycker att filmen är bättre än när man såg den första gången.
    Det bästa man kan säga om budskapet i Pulp Fiction är att det är ironiskt. Den är väl som vissa spaghettivästernfilmer som en annan gillar för musik och snyggt foto men knappast för handlingen. Kort sagt - jag förstår att du ser om filmen men inte att du kan kalla den fantastisk.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 174 av 203 FörstaFörsta ... 74124164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •