Sidan 165 av 203 FörstaFörsta ... 65115155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175 ... SistaSista
Resultat 2 461 till 2 475 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag är oerhört förtjust i Emir Kusturica, han har en förmåga att mitt i den skruvade humorn hitta ett litet stråk av allvar som blir större och starkare än så mycket annat. Mästerverket är förstås Zigenarnas tid, men även Arizona Dream och Livet är ett mirakel (som jag just såg) är helt fantastiska. Underground och Svart katt, vit katt är sämre men också klart sevärda.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag är oerhört förtjust i Emir Kusturica, han har en förmåga att mitt i den skruvade humorn hitta ett litet stråk av allvar som blir större och starkare än så mycket annat. Mästerverket är förstås Zigenarnas tid, men även Arizona Dream och Livet är ett mirakel (som jag just såg) är helt fantastiska. Underground och Svart katt, vit katt är sämre men också klart sevärda.
    Sett Maradona av just Kusturica?

Inte för att det är en spelfilm, men väl en dokumentär. Utkom på dvd i höstas, jag köpte den för 19 spänn nyligen. Helt klart en sevärd dokumentär med många personliga intervjuer, nostalgiska filmklipp och de presenteras t.o.m. för varandras familjer och föräldrar. Unikt och nära samarbete och porträtt som pågick ett par år.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Sett Maradona av just Kusturica?

Inte för att det är en spelfilm, men väl en dokumentär. Utkom på dvd i höstas, jag köpte den för 19 spänn nyligen. Helt klart en sevärd dokumentär med många personliga intervjuer, nostalgiska filmklipp och de presenteras t.o.m. för varandras familjer och föräldrar. Unikt och nära samarbete och porträtt som pågick ett par år.
    Nej, men jag kommer att tänka på Comandante när jag läser om den fast för 19 kronor...

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Nej, men jag kommer att tänka på Comandante när jag läser om den fast för 19 kronor...
    Trailern

Bonusklipp

Fick dock lite gåshud och ett leende på läpparna då det där sångklippet förekom i dokumentären.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Standard

Såg en del filmer i helgen;

2012: Kul och spännande, men väldigt amerikansk. Såklart. Underhållande i vilket fall, bra som tidsfördriv : )
    Awake: Riktigt bra film, som jag har tjatat om förut. Och även om Svante somnade, så tycker jag att ni borde se den! Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=ABiY1...eature=related
    The Road: Hemsk film, som visserligen var både bra gjord och välspelad, men jag.. Nä, det var nåt jag störde mig på. Många obesvarade frågor.
    Percy Jackson and the lightning theif: Precis som 2012 så var den ett bra tidsfördriv. Lagom rolig, lagom spännande, välgjord och relativt välspelad. Lite Harry Potter-ig fast sämre (den är ju gjord av Chris Columbus eller vad han nu heter, han som regisserade de två första HP-filmerna).

Väldigt djupgående recensioner, haha.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    2012: Kul och spännande, men väldigt amerikansk. Såklart. Underhållande i vilket fall, bra som tidsfördriv : )
    Ja jag är trött, så mitt huvud kastade om titeln och det blev "2001:..." istället. Gissa om jag blev chockad när jag sedan läste ditt omdöme!

Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004

Standard

The road är en fantastisk film, kanske mest för att dne lyckas fånga känslan i boken så klockrent. Var rätt oroad att dom skulle göra något helt annat av filmen än vad boken är då.. ja, amerikansk film brukar vilja förklara allt så noga osv osv. Men filmen var.. ja, precis som boken fast i filmform. Helt otroligt bra gjort. Och fotot, och musiken.. ja. Klockrent helt enkelt.

Apropå "många obesvarade frågor". Det är precis som det är i boken. Kanske passar bättre i bokform dock.
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Ja jag är trött, så mitt huvud kastade om titeln och det blev "2001:..." istället. Gissa om jag blev chockad när jag sedan läste ditt omdöme!
    Haha, det kan jag tänka mig.
    Citat Ursprungligen postat av vilowen Visa inlägg
    The road är en fantastisk film, kanske mest för att dne lyckas fånga känslan i boken så klockrent. Var rätt oroad att dom skulle göra något helt annat av filmen än vad boken är då.. ja, amerikansk film brukar vilja förklara allt så noga osv osv. Men filmen var.. ja, precis som boken fast i filmform. Helt otroligt bra gjort. Och fotot, och musiken.. ja. Klockrent helt enkelt.

Apropå "många obesvarade frågor". Det är precis som det är i boken. Kanske passar bättre i bokform dock.
    Aha, vilken koll jag har, visste inte ens att den var baserad på en bok, haha. Det var väldigt vackert foto, aldrig sett maken till dystopi. Men jag vill veta varför hela jorden plötsligt dog, that's all. Är kanske bortskämd med att få svar på allt.
    genomdimmorna.blogg.se

12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av vilowen Visa inlägg

Mja. Boken är ju snuskigt mkt bättre. De fläskar på lite för mkt i filmen på en del håll, men oväntat stringent för att vara Hollywood.

Aha, vilken koll jag har, visste inte ens att den var baserad på en bok, haha. Det var väldigt vackert foto, aldrig sett maken till dystopi. Men jag vill veta varför hela jorden plötsligt dog, that's all. Är kanske bortskämd med att få svar på allt.
    Det här pratade jag om med en kompis i veckan. Varför måste folk veta varför det blev som det blev? Det är väl inte ens intressant, eller?
    Det intressanta är väl ändå pappan och sonen.
    Mr Orange

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Det här pratade jag om med en kompis i veckan. Varför måste folk veta varför det blev som det blev? Det är väl inte ens intressant, eller?
    Mja, jag funderade över det under hela filmen. Helt plötsligt var allt dött, alla djur, alla växter, de flesta människorna - jag tycker det är ganska normalt att undra varför
    genomdimmorna.blogg.se

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    the mist var jävligt dålig...men ändå intressant ur ett psykologiskt perspektiv
    The mist är riktigt bra tycker jag iallafall men slutet var oväntat.
    Du och jag

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Mja, jag funderade över det under hela filmen. Helt plötsligt var allt dött, alla djur, alla växter, de flesta människorna - jag tycker det är ganska normalt att undra varför

Hmpf, jag tyckte fortfarande att det var helt ointressant. Blir nästan lite upprörd.
    Mr Orange

Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Den är baserad på den fantastiska postapokalyptiska romanen med samma namn skriven av Cormac McCarthy, läs den vetja. Lättläst och inte alltför lång med ett väldigt.. avskalat språk. Inte mycket dialog. Inte mycket beskrivet utan man får brottstycken av beskrivande saker här och var. Boken kom ut för några år sen.

Jag personligen skulle gissa på att det antingen har varit något slags kärnvapenkrig iom. att allting levande är sönderbränt och.. ja, dött. Sen så är solen dold, regnet mörkt och kladdigt och i princip konstant. En enormt meteorit som träffat jorden a la en av teorierna om varför dinosaurierna dog ut kanske är ännu troligare, när jag tänker på det. Man får inte veta i boken och det är en del av dess charm.

Man får ju heller aldrig veta exakta åldern på pojken, under hur lång tid den utspelar sig eller.. ja, något.
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Mja. Boken är ju snuskigt mkt bättre. De fläskar på lite för mkt i filmen på en del håll, men oväntat stringent för att vara Hollywood.

Jo, för att vara hollywood så hade dom lyckats hålla tillbaka mycket mer än vad jag förväntade mig. Var rädd att det skulle bli ngn slags 2012 av det hela.

Och mja, är väl rätt normalt att fundera. Man blir ju nyfiken. Fast du har helt rätt, det skulle ta bort fokus på pappan och sonen och jag tror verkligen att det bidrar till att boken är så bra som den är.
    - Jonathan Safran Foer

Standard

Hmpf, jag tyckte fortfarande att det var helt ointressant. Blir nästan lite upprörd.
    Haha, okej. Klart jag fattar att det inte är det som är det centrala i historien, men jag skulle ändå velat ha en mer utförlig beskrivning än att "allt dog".
    genomdimmorna.blogg.se

Sidan 165 av 203 FörstaFörsta ... 65115155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •