Sidan 175 av 203 FörstaFörsta ... 75125165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185 ... SistaSista
Resultat 2 611 till 2 625 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Självklart kan man det. Jag dömer nog folks smak efter hur insatta de verkar vara. Om de bara är intresserade av romantiska komedier och tycker att sk "svåra" filmer inte är värda att se för att de är trista tycker jag de har dålig smak. Dock är det elitistiskt och pretentiöst att BARA gilla svåra filmer, lite konst för det konstigas skull. Är en film bra så är den bra, oavsett om den är underground från Rumänien eller action från Hollywood.

Jag såg just Pulp Fiction för 6e gången eller nåt, den är ren njutning från första till sista rutan. Det är också en storhet, att man vet exakt vad som kommer hända i varje scen men ändå tycker att filmen är bättre än när man såg den första gången.
    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Det bästa man kan säga om budskapet i Pulp Fiction är att det är ironiskt. Den är väl som vissa spaghettivästernfilmer som en annan gillar för musik och snyggt foto men knappast för handlingen. Kort sagt - jag förstår att du ser om filmen men inte att du kan kalla den fantastisk.
    Jag har ett gäng såna filmer - det är väl sällan såna som räknas som "bra" utan mera kultfilmer med (i mitt tycke) iskalla repliker och fantastisk tajming. Just pulp fiction hör ju dit, liksom Kill Bill II, Young guns I, matrix I och som sagt gamla spaghettiwesternfilmer. Och sen har jag ju min favorit alla kategorier lust, caution (inte alls samma genre som de övriga) som jag vet att Tindra tyckte var kass (vilket gör att jag inte riktigt vågar rekommendera filmer till henne) som jag tycker är så fruktansvärt vackert filmad att jag kan se den hur många gånger som helst.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag har ett gäng såna filmer - det är väl sällan såna som räknas som "bra" utan mera kultfilmer med (i mitt tycke) iskalla repliker och fantastisk tajming. Just pulp fiction hör ju dit, liksom Kill Bill II, Young guns I, matrix I och som sagt gamla spaghettiwesternfilmer. Och sen har jag ju min favorit alla kategorier lust, caution (inte alls samma genre som de övriga) som jag vet att Tindra tyckte var kass (vilket gör att jag inte riktigt vågar rekommendera filmer till henne) som jag tycker är så fruktansvärt vackert filmad att jag kan se den hur många gånger som helst.
    jag tycker vi har liknande filmsmak ibland...men alla har ju inte exakt samma filmsmak...jag menar...han jag förlitar mig mest på vad de gäller film dvs magnus..rekommenderade: marge at the wedding. skitfilm från helvetet. å detta kommer från samma person som rekommenderade: timmarna och åter till cold

så rekommendera du gärna

lust caution får godkänt. den är vackert filmad. det är största behållningen med den filmen men det finns andra filmer i den genren som gett mig mer behållning tex järn 3an som var helt fantastisk.

men skådespelarinsatserna var de inget fel på i lust...den föll mig bara inte i smaken. däremot är ju sexscenerna något i hästväg

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Såg Soraya M. igår. Helt vidrig. Känns konstigt att sitta hemma i sin trygga soffa och kolla på något som är så totalt främmande för en själv, och känna sig så otroligt maktlös. Rekommenderar verkligen alla att se den.

don't have to be beautiful, but it's nice.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Where the wild things are var jättefin och tänkvärd och lite sorglig och lite lycklig!

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Where the wild things are var jättefin och tänkvärd och lite sorglig och lite lycklig!
    Bra sammanfattning.
    Jag bölade som ett barn när jag såg den.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Bra sammanfattning.
    Jag bölade som ett barn när jag såg den.
    Fantastisk bok och fantastisk film.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    smaken är ju som baken....vad någon tycker är bra tycker andra är skit. det handlar ju om personliga referenser. inget annat.,
    Vad jag menar är att det är dumt att i förväg bestämma sig för att man inte gillar en viss typ av filmer, varesej de är "svåra" eller nåt annat. En bra film är en bra film, ser man den inte pga sina fördomar om genren den tillhör ska man inte uttala sig om huruvida man gillar den eller ej. Det handlar kanske mer om att ha ett öppet sinne än om vilken smak man har, men jag kan också tycka att smak delvis innebär att inte begränsa sig.

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Jag hoppas på att Cornelius kommer bli årets bästa film.

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Vill tipsa om A Single Man, så himla himla fin och bra. Man vill bara mysa med alla karaktärer.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Jag måste rekommendera "The men who stares at goats". Lysande, skruvad story och precis lagom galen humor på ett lite lågmält sätt. Bra skådisar : Ewan McGregor, Kevin Spacey, George Clooney och Jeff Bridges. Klart sevärd!

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Scott Pilgrim vs The World måste jag rekommendera, den var sjukt bra.
    Blood Diamond lika så.
    Nu ska jag antingen se Huldas förslag faktiskt, The Men Who Stares At Goats eller Closer.
    Jag gillar Ewan McGregor för tillfället så det ska nog bli The Men Who Stares At Goats.
    Sen måste jag rekommendera att ni som inte redan har sett I Love You Philip Morris att se den.
    Vilken underbar film som dröjer sig kvar länge och man får liksom inte nog.
    Jim Carrey och Ewan McGregor spelar fruktansvärt bra tillsammans och individuellt.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Jag hoppas på att Cornelius kommer bli årets bästa film.
    Vad i helvete?!
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Scott Pilgrim vs The World måste jag rekommendera, den var sjukt bra.
    Blood Diamond lika så.
    Nu ska jag antingen se Huldas förslag faktiskt, The Men Who Stares At Goats eller Closer.
    Jag gillar Ewan McGregor för tillfället så det ska nog bli The Men Who Stares At Goats.
    Sen måste jag rekommendera att ni som inte redan har sett I Love You Philip Morris att se den.
    Vilken underbar film som dröjer sig kvar länge och man får liksom inte nog.
    Jim Carrey och Ewan McGregor spelar fruktansvärt bra tillsammans och individuellt.
    Tack för tipset, då skall jag hyra den nästa gång jag hyr film (vilket kan bli i moron eller på onsdag så jag har något att trösta mig med över min jobbhelg...)Jag har nämligen också en liten hang-up på Ewan Mcgregor för sedan ett tag.

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Tack för tipset, då skall jag hyra den nästa gång jag hyr film (vilket kan bli i moron eller på onsdag så jag har något att trösta mig med över min jobbhelg...)Jag har nämligen också en liten hang-up på Ewan Mcgregor för sedan ett tag.
    Ruskigt bra film.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Såg Biutiful på filmfestivalen igår. Iñárittu är väldigt duktig, men speciellt efter Babel kändes denna överlastad med misär. Varje karaktär var liksom tvungen att lida så mycket som möjligt, det fick inte finnas något litet ljus nånstans. Jag har inget emot sorg och elände, men när det framstår som konstruerat för att framkalla maximalt med negativa känslor tappar det i slagkraft. Det som träffar hårdast är oftast det som sägs mellan raderna, inte det man blir slagen i ansiktet med.

Ikväll blir det Four lions, gissar att den är lite... lättare.

Sidan 175 av 203 FörstaFörsta ... 75125165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •