Ämne: filmer

Standard

Det känns som man antingen hatar eller älskar Jacobs Ladder. Antingen så tycker man slutet är en riktigt wow-upplevelse, eller så känner man sej bara blåst och att man slösat bort två timmar av sitt liv.
    Själv tycker jag den är briljant, och att det är ett av de bästa suprise endings någonsin.
    I'm feeling kinda basic today.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

lite som slutet på fight club typ?

jag vill inte ha några spoilers alls om Jacobs Ladder.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Jag såg Slumdog Millionaire igår och tyckte om den, den var bra. Men blev ändå lite besviken eftersom att jag hade så höga förväntningar, tycker att den känns ganska överskattad. Men helt klart sevärd och en speciell film. Jag tyckte att det var roligt med referenserna till indisk film och tyckte faktiskt inte att dansen i slutet förstörde filmupplevelsen, kanske för att jag redan hade hört att det skulle komma ett dansnummer, som en del retat sig på tidigare i tråden, hehe.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag såg Brüno, men den var inget vidare.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg

kan tänka mig det.

jag går nog och ser inglorious basterds nån dag snart.

blev grymt besviken när jag upptäckte att U2s 3D konsertfilm redan slutat gå på bio.
    ville verkligen gått på den.

nån som sett den?

Medlem citronkvistens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Jag såg Slumdog Millionaire igår och tyckte om den, den var bra. Men blev ändå lite besviken eftersom att jag hade så höga förväntningar, tycker att den känns ganska överskattad. Men helt klart sevärd och en speciell film. Jag tyckte att det var roligt med referenserna till indisk film och tyckte faktiskt inte att dansen i slutet förstörde filmupplevelsen, kanske för att jag redan hade hört att det skulle komma ett dansnummer, som en del retat sig på tidigare i tråden, hehe.
    Jag såg Slumdog Millionaire på bio och älskade den Filmspråket i slutet, innan de började dansa (dansen var mer kul än störande tyckte jag) var så otroligt fint, jag satt med ett enormt leende på läpparna under den scenen Allvarligt talat närmast lika stort som smilien jag precis skrev.

Är inte direkt förvånad, jag äcklades av bara det att se framsidan av GP:s kulturdel, när han var på den... Inte för att döma filmen på förhand

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Jag såg Gran turino förut. Clintan gjorde en bra avslutning på sin karriär som skådespelare.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

ska nog se "american ninja" senare ikväll

vad mycket kul filmer det finns för 29-39 spänn på movieline.
    har redan köpt fler såna än jag kommer orka se på ett tag.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Jag såg Gran turino förut. Clintan gjorde en bra avslutning på sin karriär som skådespelare.
    Så det är klart nu, att det inte blir fler filmer?

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Jag läste det på fodralet i alla fall. Men man kan aldrig vara för säker.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Jag läste det på fodralet i alla fall. Men man kan aldrig vara för säker.
    Jag kan hålla med om att det skulle vara en schysst avslutning på karriären.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag läste om det i någon intervju med Clintan i samband med Gran Torinos försnack och biopremiär förra året, och ännu har han i alla fall inte skådespelat i någon mer filminspelning efter Gran Torino. Man ska väl aldrig säga aldrig, men ännu verkar hans beslut stå fast.

Jag letade hastigt fram en artikel/notis från Filmdelta från oktober 2008, finns säkert bättre källor om man Googlar ordentligt:

http://www.filmdelta.se/nyhet/6009/c...cksa_med_film/

Enligt IMDB så har Clintan två projekt på gång, men bara bakom kameran. Som regissör till en långfilm och som exekutiv producent till en jazzdokumetär.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Standard

Mot alla mina egna principer så såg jag nyinspelningen av The Wicker Man igår. Och det kan nog vara den absolut sämsta filmen jag någonsin sett.
    Bara att ens tänka på att göra en remake på en perfekt klassiker borde straffas med nackskott. Och Nicholas Cage var mer jävla usel än han alltid är. Trodde inte han kunde bli sämre.

Imorgon ska jag spotta på dvdn, elda på den och sedan gräva ner den någonstans där ingen hittar den.

Om ni inte sett den, se den inte. Okej? Välj bort vilken film ni nu ändå skulle se, och se originalet från 1973 istället.
    I'm feeling kinda basic today.

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Mot alla mina egna principer så såg jag nyinspelningen av The Wicker Man igår. Och det kan nog vara den absolut sämsta filmen jag någonsin sett.
    Bara att ens tänka på att göra en remake på en perfekt klassiker borde straffas med nackskott. Och Nicholas Cage var mer jävla usel än han alltid är. Trodde inte han kunde bli sämre.
    Jag håller med! Vad är det för smörja jag tittat på tänkte jag, där misslyckades de då totalt.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg

Imorgon ska jag spotta på dvdn, elda på den och sedan gräva ner den någonstans där ingen hittar den.

Om ni inte sett den, se den inte. Okej? Välj bort vilken film ni nu ändå skulle se, och se originalet från 1973 istället.
    Originalet är en klassiker, men vad fick dig att spana in remaken? Ren och skär nyfikenhet?

Remaken tänker jag aldrig se, och än mindre efter ditt inlägg. Även om jag minns att du sade samma sak, att du inte skulle se nyinspelningen, då vi diskuterade filmen (originalet) här för kanske några månader sedan. Jag får väl därmed tacka dig för att du besparar mig nyinspelningen, och sedan får jag väl istället se om originalet istället.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2009-08-30 klockan 22:16.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Sidan 125 av 203 FörstaFörsta ... 2575115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135175 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •