Någon som har sett Funny Games (den amerikanska versionen) ?
Någon som har sett Funny Games (den amerikanska versionen) ?
http://foto.stilren.se - portfolio
Det är väl inte meningen att den ska vara sannolik heller. Jag gillar den för att den skildrar jakten på kärlek från ett annat perspektiv. I grund och botten handlar den om var och ens begär av tillfredsställelse. De är snuskiga och otrogna, precis som vanligt folk. Det enda som skiljer dem åt är att de är en liten grupp av onaturligt attraktiva individer som hela tiden möts och skiljs åt.
Senast redigerat av halka_på den 2008-05-05 klockan 13:35.
Jag såg Closer när den kom, men jag kommer inte ihåg något av den öht. Jag vet bara att jag har sett den för att jag känner igen framsidan :P Eller jo, jag kommer ihåg EN sak, någonstans spelas en The Smiths-låt. Men jag kommer inte ihåg var (kanske inte är så konstigt, eftersom jag inte kommer ihåg nåt av filmen) och jag kommer inte ihåg vilken, haha.
Blev för övrigt tvungen att se Michael Clayton häromdagen. Jag kanske också borde skaffa en såndär "100 filmer att undvika"-lista, som Sebastian skrev om tidigare (;
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Har någon sett Eastern Promises och/eller Atonement? Vad tycker ni om dem?
Själv gillade jag den senare väldigt mycket. Den var väldigt vackert gjord och hade dessutom en säregen handling.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Såg Little Bigfoot igår. Den kostade 10 kr och då ingick tre andra filmer.
Man trodde det skulle vara ett mästerverk när man såg omslaget, men fan vad fel man hade.
Skitfilm.![]()
I'm feeling kinda basic today.
åh igår såg jag cloverfield, mm var faktiskt riktigt bra
såg en film igår som hette house of voices... den var störd. psykoligisk thriller. den var bara obehaglig. sjukaste var att både jag och zanna sov dåligt inatt och vaknade av att vi svettades och så
Nira K på Spotify: https://open.spotify.com/artist/7kbsJt7rlZXraC2i7HSNoj
Barry Lyndon, The Shining, Dr.Strangelove, A clockwork orange & Paths of glory... = Kubricks bästa.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost