Ämne: filmer

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Tar man den för en seriös avhandling av ett historiskt ämne eller hoppas på en korkad Will Ferrellkomedi blir man säkert besviken. Tar man den för en Tarantinofilm med allt vad det innebär så får man vad man kan förvänta sig och lite till.
    jag älskar tarantino och har stor respekt för honom som filmälskare. hans kärlek är genuin. men den förra som hette death car eller vad den nu hette samt den här var ju skit och mina förväntningar på honom blev: platt fall.

hans bästa i mitt tycke förutom pulp är ju kill bill...kill bill för mig går till historien. de är hans mästerverk

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    hans bästa i mitt tycke förutom pulp är ju kill bill...kill bill för mig går till historien. de är hans mästerverk
    Kill Bill var så dålig att jag var tvungen att sluta sen den.
    True Romance och Reservoir Dogs är däremot svinbra.

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    kill bill är allt i ett paket helt magnefikt inslaget och utfört. och inte ens när man öppnar paketet så förtars upplevelsen.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Kill Bill är svinbra! Däremot fattar man inte hela ettan innan man sett tvåan, men ger man upp innan dess så får man lite skylla sig själv. Håller med dig om True Romance och Reservoir Dogs dock.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Standard

Såg precis Looking for Eric, mycket bra! Cantona är riktigt skön i rollen som sig själv.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Såg Bröllopsfotografen häromdagen. Den var okej. Kunde ha varit roligare. Kunde ha varit mindre förutsägbar. Men ja ... den var väl trevlig, inte så mycket mer.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    jag älskar tarantino och har stor respekt för honom som filmälskare. hans kärlek är genuin. men den förra som hette death car eller vad den nu hette samt den här var ju skit och mina förväntningar på honom blev: platt fall.

Death Proof var okej vad gällde udda actionfilm, jag gillade den råa sexigheten och det brutala avslutet, det kändes Tarantino. Men den är ju inte direkt bland hans bättre.

Pulp Fiction och Resevoir Dogs är grymma. Lätt bäst. Kill Bill är bra men inte så bra, ligger bredvid Jackie Brown för mig.

Agreed.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Är det ingen som nämner Sin city när ni diskuterar Tarantino?
    En storfavorit för mig, hans bästa t.o.m.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Är det ingen som nämner Sin city när ni diskuterar Tarantino?
    En storfavorit för mig, hans bästa t.o.m.
    För att det inte är hans film? Han var förvisso med på ett litet litet hörn.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    För att det inte är hans film? Han var förvisso med på ett litet litet hörn.
    Okej, han var gästregissör läste jag nu.

Då säger jag Natural born killers istället hehe.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

THIS IS IT.

'nuff said.

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    THIS IS IT.

'nuff said.
    Hur var den?

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av e-a Visa inlägg
    Hur var den?
    Rörande. Han sjöng fantastiskt bra, men det var svårt att avgöra hurdan fysisk form han egentligen var i. Konserterna hade iaf blivit otroligt häftiga.

Reg.datum
    May 2004

Standard

maria larssons eviga ögonblick. går ju inte ge den något annat betyg än en 5a. mycket känslosam film på flera aspekter. jag hade svårt att se persbrant som skurk trots hur han betedde sig men han fick ju inget hemma. Men slutet gjorde mig mycket glad. de hittade tillbaka till varandra trots allt. otrolig historia. vilken stark kvinna..så mycket detaljer som jag tyckte så mycket om. ingen action film men ändå satt jag som klistrad och 2 timmar gick superfort. de var 2 grejer som störde mig. flickan som dog och 1 replik från äldsta sonen. men går inte sänka betyget till mindra än en 5a

damernas detektivbyrå - godkänd men inte så mycket mer. filmen hade inte varit någonting utan sekreteraren. halv feelgood film...

caramel - den här älskade jag. varför har jag inte sett den här innan? den gamla tanten fick mig att tänka på min bästa vän james...haha. den är en blandning av , italienska för nybörjare, jalla jalla och sex and the city. mycket bra story och grymt bra skådisar. älskade allt med den här filmen

sonen - okej jag är inte kultur belevad...alls. för jag kan för mitt liv inte fatta hur man kan kalla de här för stor filmkonst och ge den topp-betyg. fattar nada. den får en krossad raket. bajs film

3 systrar och en mamma - tjej film eller film för äldre kvinnor som har döttrar och gillar mycket klyshor. skitfilm. ska aldrig mer lyssna på min syster. de enda hon kolla på ändå är ju jävla beck och wallander skit så om ni vill se en bra film med diane keaton se istl: somethings gotta give...

elf - alltså jag är ju svag för b komedier så jag får ju skylla mig själv men den här var vid några tillfällen faktiskt rolig. men vid för få tillfällen för att ge den godkänt men en svag 2a.

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Såg (500) Days of Summer nyss. Förbannat bra och det gjorde förbannat ont att se den. Sen att den refererar till The Graduate i själva filmen är så snyggt.

Sidan 136 av 203 FörstaFörsta ... 3686126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146186 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •