Sidan 45 av 203 FörstaFörsta ... 35363738394041424344454647484950515253545595145 ... SistaSista
Resultat 661 till 675 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

My kid could paint that såg jag nyss, kollade på den idag innan jag ska dra till jobbet nu, hade inget att göra.
    Det var en ruggigt intressant dokumentär om den moderna konsten och vad konst egentligen är.
    Och fall en fyraåring kan göra en tavla som Pollock till exempel... eller ja, vad är konst? Vad är det?!

Det var många frågeställningar och jag blev riktigt kluven själv... Vet inte vad jag trodde på..

Men filmen var riktigt bra... Vackert filmad och inte alls ställningstagande vilket var riktigt bra... Rekommenderas!
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Igår såg jag en jättebra film, The Science of Sleep.

Här är ett bra klipp ifrån filmen där huvudpersonen, Stéphane har en Lucid Dream (klardröm)
    http://www.youtube.com/watch?v=paHSFXQfL5E
    Sláinte Mhath!

Smygare
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Jag såg en film i fredags (om jag minns rätt) som var väldigt bra.
    Den hette Freedom Writers. Handlade om ett gäng ungdommar som blivit missuppfattade och "dömda".
    Filmen hade ett bra budskap tyckte jag!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av avfart Visa inlägg
    Elephant är väl en film man antingen älskar eller avskyr. Antingen blir man berörd eller så tycker man det hela är oerhört tomt och poänglöst. Jag förstår fortfarande inte om Gus Vant Sant menade allvar eller om han drev med moraltanter som tror att våldsspel framkallar massmördare i de få scener han faktiskt skildrar de två som utförde dådet. Föga förvånande är dom utmobbade, sitter och spelar just våldsspel samtidigt som dom ritar upp planer och planerar samt sitter och ser på dokumentärer om Hitler för att utbrista repliker som "Hitler was a fascinating person wasn't he..." (inte direkt dialog men var väl något ditåt) och det hela kändes så förutsägbart, ensidigt och fånigt. Hade uppskattat om man låtit bli att försöka skildra gärningsmännen överhuvudtaget. Annars får jag sälla mig till dom som tyckte den var ganska tom.
    Har svårt att se hur man kan hata den/tycka den är poänglös, men folk har ju väldigt märkliga bedömningskriterier. En vän tyckte att No country for old men var den värsta smörja han sett, pga att den var våldsam.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Igår så tittade jag på I am Sam och One missed call.
    Idag tittade jag på Trainspotting
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

No country for old men är dålig, blev jättebesviken

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Igår så tittade jag på I am Sam och One missed call.
    Idag tittade jag på Trainspotting
    Du skrev inte vad du tyckte om dem

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Okej; I am Sam var fin, men hemskt orealistisk fast bortser man från det så är det en sån film man vill se flera gånger.
    One missed call var en rysare som (faktiskt) hade en intressant handling, brukar inte tycka att rysare är sådär jättebra annars men den här var inte så där extremt töntig som många andra brukar kunna vara.
    Trainspotting var lite av en besvikelse och var inte ens i närheten av att kunna mäta sig med boken som är väldigt bra, filmen var alldeles för kort (1.5 timme) för att den skulle bli bra, kändes som allt bara drogs igenom snabbt och taffligt utan någon som helst känsla

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Igår såg jag en jättebra film, The Science of Sleep.

Här är ett bra klipp ifrån filmen där huvudpersonen, Stéphane har en Lucid Dream (klardröm)
    http://www.youtube.com/watch?v=paHSFXQfL5E
    Riktigt, riktigt rolig film.. älskar hans arbetskamrater! ^^
    Men den slår inte Gondry's tidigare film "Eternal sunshine of the spotless mind" som är ett modernt mästerverk enligt mig.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Har svårt att se hur man kan hata den/tycka den är poänglös, men folk har ju väldigt märkliga bedömningskriterier. En vän tyckte att No country for old men var den värsta smörja han sett, pga att den var våldsam.
    Ja, folk verkar (som jag skrev lite längre bak i tråden) tycka att det som är annorlunda bara är konstigt och tråkigt.
    Ha lite tålamod för tusan!
    Se det vackra i det okända som utomjording skulle sagt.
    .
    .

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Nu var det ioförsig länge sen jag såg den, men "Der Untergang" (Undergången) är en mycket bra film.

Den absoluta sanningen är att de bästa filmerna om andra världskriget kommer ifrån Tyskland.
    Eftersom att de inte innehåller patriotisk propaganda, oberäknliga mängder med historiska felaktigheter och överdriven sentimentalism.
    I Tyska filmer så pratar tyskar tyska, ryssar ryska och engelsmän engelska också.

Filmen handlar om Hitler och han närmastes sista dagar i en bunker under jorden, trots det så är filmen väldigt spännande.
    Skådespeleriet lär vara något av det bästa som gjorts i en film om andra världskriget, Bruno Ganz är bättre än alla andra som spelat Hitler tillsammans.
    Man märker verkligen hur Hitler blir mer och mer paranoid ända intill slutet då han inser att det är över och tar sitt liv innan ryssarna kommer.
    8/10
    Min kompis sa lite skämtsamt att det var den enda film han gråtit till på slutet.

Senast redigerat av Myrpou den 2008-07-16 klockan 00:22.
    Sláinte Mhath!

Standard

Hero og Zatoichi er to favoritter.. .
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

hallå har någon sett filmen teeth? haha så konstig film helt bisarr

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

No country for old men, är faktiskt riktigt bra.
    (mimmi77 med ny tillfällig profil)

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag har sett väldigt mycket film den senaste tiden för har inget bättre för mig. Väldigt kort om varje...

Miami Vice - Har aldrig sett serien och har inte orkat se på denna film förrän nu trots att jag gillar Michael Mann. En besvikelse helt klart. Kan vara det minst lyckade regissören gjort. Väldigt trist och småsegt. Svinsnygg rent visuellt dock. Förstår inte varför någon som Michael Mann, som är en sån bra actionregissör (bankrånet i Heat för helvete), har varit så sparsam med just actionscener. Det hade ju iofs inte varit nåt större problem om filmen hade haft något annat att ge men det har den ju icke. Sen är Colin Farrell och Jamie Foxx ganska bleka i huvudrollerna.

In The Name of The King: A Dungeon Siege Tale - Haha. Uwe Boll. Enough said.

10,000 BC - Usel. Det sämsta Roland Emmerich någonsin gjort... och det säger någonting!

The Savages - Väldigt bra. Utmärkta skådespelarinsatser. Philip Seymour Hoffman är definitivt en av favoritskådisarna.

Across The Universe - Antar att man hatar eller älskar den beroende lite på vad man tycker om The Beatles. Har hört kommentarer att "nu rullar Lennon och Harrison i sina gravar" och att detta är den största våldtäkten på deras låtar någonsin. Själv älskar jag Beatles och tyckte faktiskt detta var väldigt bra, och då ogillar jag vanligtvis musikaler.

Into The Wild - Helt fantastisk.

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Young People Fucking - haha, riktigt rolig film som handlar om 5 par och deras sexliv ungefär... riktigt kul
    .
    .

Sidan 45 av 203 FörstaFörsta ... 35363738394041424344454647484950515253545595145 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •