I'm feeling kinda basic today.
step up 2 - the streets är skitbra. helt grymma dansare
Såg The dark knight igår. Men jag får nog vänta tills senare idag med att skriva vad jag tyckte, snart ska jag iväg. Lite ont om tid :/ Men det kommer sen i alla fall.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Ni ska såklart inte läsa spoilern om ni inte vill veta nåt om filmen (The dark knight).
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Såg 21 igårkväll. Den var bra faktiskt, jag gillar Jim Sturgess i huvudrollen, han känns äkta på nåt sätt. Även Kevin Spacey är ju en riktigt bra skådis.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Nu har jag ju varit skitsjuk hela veckan så har inte kunnat se The Dark Knight, men jag ska gå på den på Lördag eller Söndag nu istället.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Läste precis att Darren Aronofsky ska göra en ny RoboCop-film. Här är ett utdrag:
"Darren Aronofsky [...] vill göra en RoboCop film med mer noir-känsla. Producenterna Brad Fischer och Mike Medavoy meddelar att filmen inte kommer att vara en direkt uppföljare på de tidigare 3 filmerna utan mer av en Batman Begins."
Haha, skumt. Men eftersom det är en av mina absoluta favoritregissörer ska det hela ändå bli intressant.
Förresten, är det någon här som har sett Welcome to the dollhouse? Fick det filmtipset när jag köpte Juno häromdagen, och efter att han i kassen frågade om jag gillade Me and you and everyone we know. Det skulle tydligen vara något som jag skulle uppskatta, så jag tänkte kolla om någon här hade sett den.
Me and you and everyone we know = sööööt
.
.
We own the night = buuuuu!
.
.
The Dark Knight lever verkligen inte upp till hypen, tyvärr...
Alldeles för snabb klippning vid actionsekvenserna gör det hela enormt jobbigt att kolla på...
Och det verkar som att dom velat få in så enormt mycket, men inte lyckats...
Jag är faktiskt väldigt besviken, men det är hypens fel tror jag, detta är inget mer än en action som blivit lyckad... (vilket inte ses så ofta numera)
Det är definitivt en välgenomförd och bra rulle, men jag vet inte till slut...
Dock... Så fullkomligt ägde Heath Ledger en del scener, men inte alla! Höjdpunkterna är när han lämnar sjukhuset plus penntricket!
Regin är dock väldigt klantig emellanåt enligt mig, då aktörerna inte lämnas tid och plats att bara agera, utan allt måste "förhäftigas"
Men bilderna är väldigt vackra och mörka och kameraföringen oftast bra (förutom vid actionsekvenser alltså)
Men men, till slut finner jag mig undrandes över den enorma kärleken till filmen.
Det har nog en hel del med Heath Ledgers död att göra, även om han är bäst i filmen så känns det lite så.
Till slut landar The Dark Knight på en 3.3/5, väldigt bra actionrulle som man sällan skådar, även en väldigt överhypad blockbuster som näst intill helgonförklarats av såväl kritiker som publik, ni har dock inte mig berättigad.
.
.
OBS!! VARNING! Spoilertaggarna är där av en anledning. Vill ni inte bli spoilade klicka inte!
The Dark Knight
4,5/5
The Happening
1/5
Hancock
3/5