Sidan 53 av 203 FörstaFörsta ... 3434445464748495051525354555657585960616263103153 ... SistaSista
Resultat 781 till 795 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

vad heter den filmen som kevlarsjälen_ har haft som avatar? något med orange...
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Såg nyligen en film som hette "Das leben des anderes" som handlade om Stasiösttyskland. Grümt bra, som Embrace skulle ha sagt.
    (det är alltså inte den där oranga filmen)
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    May 2007

Standard

a clockwork orange hette den. hur bra är den?
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Såg nyligen en film som hette "Das leben des anderes" som handlade om Stasiösttyskland. Grümt bra, som Embrace skulle ha sagt.
    (det är alltså inte den där oranga filmen)
    De andras liv, sett den också. Riktigt bra.

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Såg Brokeback Mountain för tredje gången imorse, riktigt bra som alltid.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Ska kolla på Ping-pongkingen nu!!!
    .
    .

Reg.datum
    May 2007

Standard

shön va bra No country for old men var.
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Jag är hur sugen som helst på att se Mermaid! Filmen har beskrivits som en "rysk Amelie". Här är handlingen:

"När Alisa inte får dansa balett som femåring avlägger hon ett mer än tio år långt tystnadslöfte. På grund av sin tystnad skickas hon iväg till en särskola där hon upptäcker att hon besitter speciella krafter som kan påverka omgivningen. På hennes 18-årsdag flyttar familjen till Moskva där Alisa möter sina drömmars man, den lite försupne, unge lurendrejaren Sasha som säljer fastigheter på Månen."

Låter helt underbart!
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    shön va bra No country for old men var.
    Säger ju det, bäst!
    .
    .

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Night on earth, Jarmusch är bara så bra. Det är inte så konstigt att han är kompis med Kaurismäki.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag såg också "No country for old men" idag. Och jag kan förstå om ni "adrelinstinna ungdomar" () tycker om den; jag menar den är ju onekligen lite medryckande, men om man ska se lite mer objektivt på den så är handlingen lite väl trivial. Elak man jagar snällare man för en massa pengar (eller var det ära?) och sen händer lite konstiga saker som man normalt inte förväntar sig i en film. Bra underhållning? Ja. Nyskapande? Nja, en aning. Fascinerande story? Knappast.

(men det egentliga problemet för mig är förstås att jag vuxit från den där åldern då man likt en macho amerikan tycker att allt våld är så himla "coolt" )

Rekord i överskattade filmer är annars:
    1. Pans Labyrint - kan någon förklara för mig vad som var så bra med den? Jag fattade verkligen ingenting.
    2. Million Dollar Baby - okej, lite medryckande på sina ställen, men hur kan en sådan simpel historia få så mycket cred?
    3. Jag hade inte köat i tält 3 veckor för att få se premiären till Sagan om Ringen ... men eftersom folk gör det så är det inte läge att ifrågasätta storheten med den trilogin.
    ...
    och sen kom ingenting och sen kom ingenting och sen kom ...
    ...
    Nej, "No country for old men" platsar faktiskt inte på en sådan lista.

EDIT: För övrigt finns det betydligt fler filmer som är underskattade.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    May 2007

Standard

jag kan hålla med om att storyn var rätt tråkig. liksom,, åker runt och blir jagad av en människa en liten stund.. det var ju liksom... blev ju aldrig något ritkgit slut.. skulle dom lagt inte en rejäl fight eller något sånt.. så .. eller jag vetinte.. men liksom ja.. något fattades i stryon.
    meningslösa, menigslöösa

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    jag kan hålla med om att storyn var rätt tråkig. liksom,, åker runt och blir jagad av en människa en liten stund.. det var ju liksom... blev ju aldrig något ritkgit slut.. skulle dom lagt inte en rejäl fight eller något sånt.. så .. eller jag vetinte.. men liksom ja.. något fattades i stryon.
    Som underhållning funkar den ju definitivt trots en inte alltför fascinerande story; inte mycket säga om det, men däremot kan jag inte riktigt förstå hur den kunde vinna Oscar som bästa film. Men det är möjligt att jag har missat något väsentligt som gör att den förtjänar sådana utmärkelser ... Jag ser bara inte vad det skulle vara. Den kändes ju inte heller som en speciellt svår film med ett dolt budskap eller dylikt. Märkligt!?
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Det handlar ju om våldet i allmänhet, Tommy Lee Jones karaktär förstår sig inte på det, Javier Bardems karaktär ÄR det, Josh Brolin mixas upp i det på grund av sin girighet.
    Och skådespelet är faktiskt fenomenalt.
    Likt Fargo handlar No country for old men ungefär om våld i allmänhet känns det som, vi står helt enkelt bredvid och inte förstår någonting.
    Men nej, det är ingen nyskapande story, men det är spänningen i varje scen och framförallt Javier Bardems karaktär som intresserar mig.
    Sen är ju såklart dialogerna riktigt sköna som i alla Coenfilmer och dom får in den svarta humorn perfekt på de rätta ställena.
    Då Fargo var mer lagd åt det humoristiska hållet så koncentrerar sig No country mer på spänning och känsla, avsaknaden av musik förhöjer stämning något enormt.
    Men ja, film framkallar känslor hos folk, och No country fick mig att känna mycket på en & samma gång, därav blev den min favoritfilm från förra året och förtjänar alla utmärkelser om ni frågar mig.
    Men smaken är såklart som baken.

Även Pan's Labyrinth var en film som verkligen fångade mig, så vi har nog helt enkelt inte samma filmsmak namokab.
    Vad är det för filmer du gillar då, om man får fråga?
    Du är ju ganska finkulturell (;D) så jag antar inte att du sitter och rågarvar åt American Pie som alla andra hjärndöda ungdomar.
    .
    .

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Förresten så tycker jag inte alls att våld är något "coolt".
    Det är just oförståelsen av det som bär filmer som Fargo & No country.
    Men sen finns det ju även scener som i Fargo när Peter Stormare står och strimlar Steve Buscemi i en sån där trädstrimlare som blir enormt humoristiska.
    Det handlar nog inte alls om "coolhet" för jag tror inte att nån tycker att våld är "coolt" förutom kanske killar i 14-15 årsåldern, men förmodligen inte ens det.
    Pulp Fiction är till exempel en ganska våldsam film men den fångar mig på helt andra nivåer än så.
    Det handlar mycket om dialoger och regi när jag kollar på film.
    Ja, en film ska sticka ut.
    Ah, godnatt, nu sluddrar jag igen.
    .
    .

Sidan 53 av 203 FörstaFörsta ... 3434445464748495051525354555657585960616263103153 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •