KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
såg Inglorious Basterds nyss.
tyckte inte den var nåt särskilt.
blood in blood out...herregud vilken film. funderade ett tag på att se den igen och räkna hur många gånger de säger "esse"... men nä..orka
Håller med om att den är väldigt amerikansk och det är ju aldrig bra.
Läs boken av Chuck Palahniuk (på engelska såklart) den är minst lika genial. Helt underbar.
Indianen är klockren. Hela filmen är klockren. Vet inte varför jag inte sett denna klassiker förut. :/
Har många klassiker kvar att se. Har t.ex. aldrig sett A Clockwork Orange. Har inte sett Grease heller men det gråter jag fan inte över. Den är uttjatad fast jag inte ens sett den. Men Travolta är ju ett plus iofs.
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
såg litegrann av blood in blood out för ett tag sen.
hade aldrig sett den innan.
jag har väldigt svårt för gangster-filmer överlag.
de enda intressanta såna jag sett har varit asiatiska.
grease är bara bra i slutet...
jag tror dock du faktiskt skulle gilla a clocksworth även om jag tycker att den är sjukt jobbig
Ska sätta på The Squid and The Whale snart, en av mina favoritfilmer.
Jag är sjuk och blev sugen på att kolla på något gött.
Vad tycker alla om denna film?![]()
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Jag såg remaken av Friday the 13th ikväll. Den var väl ingen direkt höjdare, så att säga. Inte för att jag väntade mig det heller. Dessutom följer den inte den första filmen, det är mer en remake av ett par filmer i så fall. Ni som kan er historia vet ju hur det ligger till (eller inte ligger till) med Jasons närvaro i just den första filmen.
Remaken skiljer sig inte från dussinmallen under 2000-talet, vare sig man ser en remake av valfri skräckfilm eller en "ny" (läs: enligt mall 1A) skräckfilm.
Remaken (2009) har 5,8 på IMDB och originalet (1980) ligger på 6,3. Oroväckande liten skillnad.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
jag ska se de ofrivilliga på tisdag med klassen
någon som har sett den?
Tyckte det inte var en remake över huvud taget, mer som ännu en uppföljare, och precis som du skriver; ännu en "ny" skräckfilm som liknar den andra. Och en dålig sådan. Och jag är så jävla trött på att se snubben från Supernatural (vad fan han nu heter), särskilt i skräckfilmer.
Den första Friday är bäst, följt av sexan och trean.
Men om ni frågar mej imorgon så är det säkert annorlunda, men ändå dessa tre i topp.
I'm feeling kinda basic today.
Jag ser den inte heller som en remake eller nyinspelning, men det var väl så den lanserades. Förvisso för att få upp intresset för filmen förmodar jag, eftersom många säkert inte hade orkat bry sig om Friday the 13th, part 12 (vilket var ett av arbetsnamnen) skulle komma att lanseras. Hur som helst så var den inget vidare.
Längesedan jag såg den filmserien (första filmen från 1980 undantaget), men ettan är nog ohotad etta. Resten var väl mer eller mindre bra, vill jag minnas.
the squid and the whale har jag inte sett, vad är det för slags film?
jag är också sjuk, så tänkte bädda ner mig och kolla på en favorit i repris, pulp fiction. är väldigt sugen på att se inglorious basterds snart, tarantino är ju underbar.
Det var några år sedan jag såg den, men ett tragikomiskt familjedrama skulle man kunna beskriva den som. Klart sevärd och bra.
Info: http://www.imdb.com/title/tt0367089/
Trailer:
Ta inte detta som kritik, men mer vad då? Jag fick mycket mer än jag hade hoppats på, och då är jag ändå ett fan av Tarantino. Tycker den var helt underbar, som den typ av film den var. Många scener och repliker var minst lika genialiska som de bästa från Pulp Fiction. Jag skulle inte ranka den som en av de bästa filmer jag sett, men definitivt en av de roligaste/mest underhållande.
http://foto.stilren.se - portfolio