Sidan 11 av 19 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 271

Ämne: Eskilstuna den 17 juli.

  1. #151

    Standard

    Oh my, Ismael.. "Jag önskar jag var där nu.."

  2. #152
    Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Sverige, Norrtälje
    Inlägg
    26

    Standard

    Lycklig över att fått sett min första kent-konsert skred jag innanför dörren hem kl 01:30 inatt efter att ha kört dom 18 milen hem från eskilstuna. Kunde inte sova så det blev ett glas rött och funderingar kring kvällen.
    Förbandet kunde jag inte riktigt med, enformigt och trist.

    Gillar inte att bli blöt (varför fick man inte ta med sig paraply in?) men det var riktigt härligt att få se kent och alla glada människor! Vilket tryck det var emellanåt! Skönt när det vajar i havet och det liksom kittlar i öronen av basen...

    Tack för en trevlig kväll!

    Mvh
    Kim
    Kentfan i över 10 år men första spelningsminnet den 17/7 -10. Varför??

  3. #153
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av K_E Visa inlägg
    Lycklig över att fått sett min första kent-konsert skred jag innanför dörren hem kl 01:30 inatt efter att ha kört dom 18 milen hem från eskilstuna. Kunde inte sova så det blev ett glas rött och funderingar kring kvällen.
    Förbandet kunde jag inte riktigt med, enformigt och trist.

    Gillar inte att bli blöt (varför fick man inte ta med sig paraply in?) men det var riktigt härligt att få se kent och alla glada människor! Vilket tryck det var emellanåt! Skönt när det vajar i havet och det liksom kittlar i öronen av basen...

    Tack för en trevlig kväll!

    Mvh
    Kim
    Glad att du fått se din första Kentkonsert, men nu när du varit där och upplevt det, så skulle du ju själv kunna svara på frågan varför man inte fick ta med sig paraply in. Skulle du vilja stå bakom någon som har ett paraply i den härjande folkmassan på konserten? Jag skulle inte vilja och man kan ju använda det som ett farligt vapen mot andra. Tur att regnrockar finns.

  4. #154
    Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Sverige, Norrtälje
    Inlägg
    26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Glad att du fått se din första Kentkonsert, men nu när du varit där och upplevt det, så skulle du ju själv kunna svara på frågan varför man inte fick ta med sig paraply in. Skulle du vilja stå bakom någon som har ett paraply i den härjande folkmassan på konserten? Jag skulle inte vilja och man kan ju använda det som ett farligt vapen mot andra. Tur att regnrockar finns.

    Kom att tänka på de nu när du sa det ja... tur som sagt att det finns regnrock (tråkig ordvits som passar på kvällens konsert föresten), synd att man inte hade någon med sig men tur igen när man kunde köpa på plats
    Btw så stod jag aldrig i den stora massan utan uppe i slänten och gladdes över att se alla armar i luften. Men jag förstår nu varför man inte fick ta med paraflaxet. Till nästa gång får man köpa och packa ner en ordentlig regnrock. Hoppas det inte dröjer för länge för nu har man ju fått blodad tand

    Mvh
    Kim
    Kentfan i över 10 år men första spelningsminnet den 17/7 -10. Varför??

  5. #155
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    mmmmmmmm. stackarn,, du har ju bara fått stå längst fram 2891 gånger.. den smällen kunde du inte ta?... :/
    nej vill ha pengarna tillbaka jävla bögkent. nej men det är faktiskt inte så himla smart att ha dom där eldgrejerna

  6. #156
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    ni kan ju förklara varför ni är så hatiska mot mig/oss. är ni avundsjuka eller vad är ert problem?

  7. #157
    Nybörjare Sandra_Js avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Täby
    Inlägg
    59

    Standard

    Det var så bra i går!!! Fantastiskt att höra Ensamheten, Ismael, M och resten av låtarna :-) Skulle dock som vanligt klara mig utan Kärleken Väntar.

    Tycker det var synd att Jocke lovat sig själv att inte prata så mycket mellan låtarna bara!

    Regnet hade ju gärna fått vänta men på något sätt blev det ändå en fin inramning till kvällen!
    Som en elektrisk stöt genom skelettet

  8. #158

    Standard

    Grymt bra var det! Bäst var låtarna från EPIS, M och Ensamheten.
    Förbandet var ju...roliga.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  9. #159
    Medlem 400slags avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    402

    Thumbs up Ett tight band

    Måste även tillägga att Kent känns otroligt "samspelta" (kan man säga så? ) just nu. Tycker de bara blir bättre och bättre live. Allt l å t e r bättre och känns "tightare" (kan man säga så? ). De verkar ha bra koll på varandra & lita på varandra rent musikaliskt. Utåt sätt verkar det resultera i större spelglädje och ett mer avslappnat band. Det kanske beror på andra saker rent ljudmässigt/tekniskt också, men jag tycker helt klart att det är sällan en enda låt nu för tiden inte låter perfekt . Förr kunde det vara lite svajigt ibland, det känner jag inte av på samma sätt nu. Härligt att följa....



    Tack J.Berg för att du lärt mig älska det svenska språket.

  10. #160

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    nej vill ha pengarna tillbaka jävla bögkent. nej men det är faktiskt inte så himla smart att ha dom där eldgrejerna
    Men haha! Nu får du väl ändå ta och ge dig? "Buhu dom använde pyro på konserten och stackars jag som stod längst fram hade lite svårt att andas". Vafan, det är en KONSERT! Vill du inte påverkas av ljud/pyro/annat krimskrams som är runt scenen så stå för fan inte längst fram. Pinsam du är.

  11. #161
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard Eskilstuna den 17 juli.

    Ah men nu är det inte som man ställer sig längst fram och klagar på ljudet direkt men man räknar kanske inte med att få gnistor i ögonen haha, det funkade fint på p&l liksom, men igår var scenen mycket närmare. Tänk om nån skulle börja brinna en handduk började ju brinna förut.

  12. #162
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard Eskilstuna den 17 juli.

    Jaja men menade inte att göra världens grej av det var bara en tanke.

  13. #163
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    mmmmmmmm. stackarn,, du har ju bara fått stå längst fram 2891 gånger.. den smällen kunde du inte ta?... :/
    "mmmmmmm.... du har ju sett 894 fotbollsmatcher innan och så gnäller du över att just denna var tråkig? den smällen kunde du inte ta va?" vad fan är det här för jävla nivå? hur många spelningar får man gå på och fortfarande ha en åsikt utan att folk börjar gnälla?


    Citat Ursprungligen postat av donberg Visa inlägg
    Men haha! Nu får du väl ändå ta och ge dig? "Buhu dom använde pyro på konserten och stackars jag som stod längst fram hade lite svårt att andas". Vafan, det är en KONSERT! Vill du inte påverkas av ljud/pyro/annat krimskrams som är runt scenen så stå för fan inte längst fram. Pinsam du är.
    vad tror du att du håller på med? hur långt bak måste man stå för att få vara privilegierad att inte alltid tycka att allt kent gör är bäst alltid?

    alltså: står man längst fram får man inte klaga över någonting, likaså om man går på "för många" konserter?
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  14. #164
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    räkna inte med att människorna här ska vara logiska felix. dom verkar drivas av något annat

  15. #165
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Varför koncenterar sig folk så mycket på hur många konserter vissa går eller har gått på? Ingen bryr sig hoppas jag, man går på så många man kan och vill så länge man har "rätt attityd".

    Och ja man får väl tycka vad man vill och ha åsikter, men jag stör mig väldigt mycket på sättet vissa skriver sina åsikter på, dryga inlägg minst sagt och nästan hånande mot andra. Och även då skiter jag så klart i hur många eller få konserter personen har gått på.

Sidan 11 av 19 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •