Sidan 782 av 782 FörstaFörsta ... 282682732772773774775776777778779780781782
Resultat 11 716 till 11 725 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Jag är fascinerad över historien om Marilyn som åkte till Syrien för sin pojkväns skull. Snacka om dramatiskt liv. Nästan lika dramatiskt som Selmas saga.

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Den granskning som Aftonbladet gör just nu visar också på hur skattepengar slösas på lyxresor, etc.
    Hur f*n kan myndigheter så totalt sakna spärrar för vad som är moraliskt försvarbart?
    (ett exempel: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...kattebetalarna)

Med tanke på att det finns pengabrist på andra viktigare områden är det väl inte för mycket begärt?

MAN SKA FAN INTE SLÖSA BORT VÅRA SKATTEPENGAR.
    "Men en eller två gånger om året så kan man väl få fira?"

Haha. Fan vad blåsta vissa är.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    "Men en eller två gånger om året så kan man väl få fira?"

Haha. Fan vad blåsta vissa är.
    Nog för att statligt anställda förtjänar kurser, konferenser och lite trivsel men när det går det till excesser som jag inte ens i min vildaste fantasi skulle slösa mitt privata konsultföretags pengar på, då blir det väldigt märkligt. Vi har t.ex. en anti-sprit-policy på vårt konsultbolag och då handlar det inte ens om skattepengar. Våra gemensamma skattepengar som vi alla bidrar till! :/

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

"Hatten af för disse mennesker!"
    Jag är så imponerad av dessa människor, av kvinnan som startade detta.
    Det finns en länk om eventen någonstans i texten ...som visst är på danska, men ge det ett försök i alla fall.
    - och det finns ett videoklipp i slutet, fast det också är på danska.

https://www.information.dk/udland/20...ampaign=buffer

här är länket från texten...
    https://www.facebook.com/events/979588475478509/

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Bästa/Sämsta politiska händelserna 2016?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Äntligen några goda nyheter som gör denna världen en bättre plats att leva!

Från och med idag har Danmark, som första land i världen, slutad definiera det att vara "transgendered" som en sjukdom. heart, small.gif
    Min tro på mänskligheten har blivit lite återställd.

"Den 1. januar 2017 er en historisk dag. Som det første land i verden definerer Danmark nu ikke længere transkønnethed som en sygdom. En glædelig nyhed op til den sidste uge af Gerda Wegener-udstillingen.
    Læs mere om udstillingen her: http://bit.ly/gerda-wegener
    Gerda Wegener, Lili med fjervifte, 1920. Foto: Morten Pors"

https://www.facebook.com/arken.museu...type=3&theater

eller http://www.arken.dk/udstilling/gerda-wegener/?1

Smygare Matilda_Js avatar
    Reg.datum
    Aug 2016

Standard

Fattiga grupper, som majoriteten har sett ner på, har nog alltid sysslat med meningslös brottslighet.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

I Danmark har vi dessa skolarna, där du kan följa kurser oavsett din ålder och utbildning och det finns inga exam, det handlar bara om att förbättra dina allmäna kunskaper, om att bilda sig, att växa som person.
    Vi kallar dem "Folkehøjskoler". Syftet med dessa skolarna är enkelt; att bilda folk till att bli bra och bättre medborgare.
    Har ni också sådana skolor i Sverige?

Jag ville dela denna artikel med er (även om den är på danska) https://www.information.dk/moti/2017...ampaign=buffer för att det är en mycket viktig artikel, mannen som intervjuas är den nya rektor för Testrup Højskole och han har väldigt intressanta åsikter om den riktning vår samhällen har tagit.
    Han talar om förstärkningen av nationalismen, om hur skolan och därför samhället handlar om effektivitet. Hur hela utbildningssystemet handlar om att få de bästa och mest effektiva "produktionsenheter" aka. medborgare.
    Att vi har glömt bort den allmäna kunskapen & kulturen och att denna brist på bildning av våra medborgare kommer att bli tydligare genom vår brist på sociala kompetensar, vi tänker enbart på oss själva, vi är den viktigaste personen i våra liv, vi måste "make it", vi måste få en bra utbildning, ett bra jobb, vara framgångsrika och föda nya bra "produktionsenheter" ... vi talar inte om värden längre, bara om effektivitet, kostnaden och att bli nummer ett. ("America first"...)

Vart är den allmänna kunskapen?

Mitt jobb brukade vara ett där jag skaffade förutsättningarne och de nödvändiga verktygen för eleverna att samla in information, analysera denna information och sen diskutera och reflektera över informationen och i slutändan skulle de kunna bilda sig deras egna (informerade) meningar.
    Men den världen existerar inte längre.
    Nu har vi "kanon" till varje ämne, vi får att veta i vad (och hur) vi ska undervisa eleverna, det finns ingen tid för analys, eftertanke och debatt längre. Jag måste berätta för dem: "Detta är faktum. Lär det. Kom ihåg det." Det finns ingen tid för att samla information av olika åsikter, det finns ingen tid för eftertanke och debatt, eleverna har inte längre tid att bilda sig en uppfattning längre än "140 tecken". . . . . . .

Vilken typ av medborgare är det vi "producerar" när allt de lär sig är att effektivitet och produktivitet är de mest viktiga egenskaper?

Det är inte den typ värld jag vill leva i. Hur ska de lära sig att skillna mellan verklig fakta och fake fakta? Om de inte vet hur de samla in och analysera olika typer av information?
    Ah... En värld av okunnighet är vad som vänter oss. Ingenting skrämmer mig mer än okunnighet.
    Skillnad i yttranden är okej, det kan jag respektera!
    Men okunnighet ... det är så himla farligt.

#tankarpåenmåndagmorgonienvärldsombörjaskrämmamig
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-02-06 klockan 09:11.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Hoppas fan att Macron vinner över Le Pen i Frankrike. EU är i fara.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

https://www.facebook.com/goalcast/vi...4959665581220/

Jag hoppas att ni kan följa länken och titta på videon.
    Jag grät ...ja, jag GRÄT när jag tittade på den.
    Jag grät eftersom vi vuxna har misslyckats, misslyckades så fullständigt med att ta hand om den här världens framtid: Barnen.

Shame on us! Shame on us for being so weak, prejudice and afraid that we allow ignorant people to wield enough power to make us do their bidding, shame on us for not opening our eyes and hearts, shame on us for not reaching out and helping, shame on us for not loving enough, for spreading greed, hate and war instead of sharing what we have, giving love and respect, shame on us letting down the children of this world.
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-05-01 klockan 09:30.

Sidan 782 av 782 FörstaFörsta ... 282682732772773774775776777778779780781782

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •