Sidan 776 av 782 FörstaFörsta ... 276676726766767768769770771772773774775776777778779780781782 SistaSista
Resultat 11 626 till 11 640 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Man ska aldrig (be)döma ett annat människa innan man höra vilka historier ...eller mardrömmar de bär med sig, och även då ska man inte döma dem, men försöka att förstå dem. Är det inte möjligt, kan man åtminstone respektera dem.
    Det är lätt att sluta ögonen och hjärtan och säga: "- Nej, vi inte ha dig här, har vi inte plats/tid.../pengar för dig här. Du kan gå tillbaka till där du kommer ifrån."

Vår mänsklighet är det enda som gör oss människor, utan mänskligheten är vi ingenting.

Jag vet att den här artikeln är på danska och därför kanske kan vara lite utmanande, men jag är säker på att ni kommer att förstå det väsentliga i den... om inte, får ni fråga.

https://www.information.dk/udland/20...ampaign=buffer

‘Hver morgen kl. 6 blev vi pisket. Vi plejede at kalde det klokken 6-festen’

Blandt de mange syrere, der er på flugt fra krigen, har en gruppe på 75 kvinder haft en særlig barsk skæbne i Libanon, hvor de ifølge myndighederne blev tilbageholdt af et menneskehandlernetværk
    Trafficking ?

Det pratas otroligt litet om det och man får anta att det är för att mest är kvinnor , men det är faktiskt också är barn och inte sällan pojkar och barn går ju som bekant in i samma 'äh det är bara kvinnor och barn' åsikt att men de lider väl inte på riktigt men se män , de lider !

Ekonomin med trafficking och också människosmuggling samt vapensmuggling är en extremt stor 'industri' för helt enorma summmor och straffen är mer 'men var inte så dumma är ni snälla!' jämfört med narkotika-smuggling som straffas mycket hårdare Gudbevars ! narkotika drabbar ju våra fina vita barn . . . här . .
    blalblal

och det enda som kan få slut på skiten är att vi slutar stor-beundra alla med övermycket tillgångar , pengar och framgång . . .
    för de som sysslar med allt det här otroligt grymma mot andra människor , de vill bara tjäna lätta pengar fort och utan mkt ansträngning
    Precis som nästan alla drömmer om här
    Bara att någonstans på något sätt så lär sig de här MÄNNEN för det är i princip bara män att avhumanisera sina offer, de här de skickar i överlastade båtar ser de förmodligen bara som pengar inte som människor . . . . .

blablabla
    mer blablablabla

och nej jag är inte bättre jag är överglad för jag ska få mer betalt bättre villkor på nya jobbet och en tjänstebil . . .
    så jag är sjukt inkonsekvent
    jag vet men jag har åsikter ändå
    Senast redigerat av snö den 2016-06-24 klockan 11:47.

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Trafficking ?
    Nej, de är flyktingar som tvingas arbeta som prostituerade av de "lowlifes" som de betalade för att senda dem (kvinnorna) till Europa - över medelhavet... i en liten gummibåt. Men de kom aldrig ner i gummibåterna, de hålls som fångar/prostituerade i Libanon.
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-06-24 klockan 12:01.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Nej, de är flyktingar som tvingas arbeta som prostituerade av de "lowlifes" som de betalade för att senda dem (kvinnorna) till Europa - över medelhavet... i en liten gummibåt. Men de kom aldrig ner i gummibåterna, de hålls som fångar/prostituerade i Libanon.
    Helt ärligt så kan jag inte läsa om sådana artiklar för jag blir så 'beklämd' är bäst ord tror jag, fast jag kan inte se sådant på film heller eller läsa böcker för jag känner för mkt tror jag .
    Däremot ägnar jag enormt med tid åt att fundera att vad är det som förändrar män till att bli sådana , för ingen mamma i världen säger till sin lille son , när du blir stor ska du utsätta andra för livsfara och traffickin och mamma blir så glad när du skickar mig pengar du tjänar .

Det är inte bara pengars fel att det är en industri men det är fel på synen som vi har på vad pengar kan ge , stor framgång , gigantisk status, folk är respekt för dig (läs är rädda för dig ) osv osv
    Kom på att Onassis en rik knös som var gift med Jackie Kennedy jo att han skapade grunden till sin stora förmögenhet genom att överförsäkra båtar och last och sen skicka ut dem på havet där han var säker på att de blir torpederade, och kvittera ut stora försäkringspengar på att människor också dog who cares?, he got away with it and became very wealthy .
    och var det någon som ens andades om moralen i grunden till hans stora förmögenhet när han krönte sin framgång med att gifta sig med Maria Callas (stor operadiva) och senare Jackie Kennedy .
    När man väl är superrik så är man storligen beundrad av många

Så det finns något extremt sjukt med vårt dyrkande av det som pengar kan ge , man blir beundrad per automatik om man är betydligt rikare än de i din omgivning på många sätt och då är det något att sträva efter för många
    Senast redigerat av snö den 2016-06-25 klockan 10:28.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Däremot ägnar jag enormt med tid åt att fundera att vad är det som förändrar män till att bli sådana , för ingen mamma i världen säger till sin lille son , när du blir stor ska du utsätta andra för livsfara och traffickin och mamma blir så glad när du skickar mig pengar du tjänar .
    Jag ser inte varför inte mammor skulle vara kapabla till det.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag ser inte varför inte mammor skulle vara kapabla till det.
    Du har naturligtvis rätt, jag tänkte mer allmänt på att när barnen är riktigt små så önskar få att barnen ska bli människosmugglare , att de ska hålla främst kvinnor som sexslavar . . . .

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Titta på den här, PLEASE!
    heart, small.gif - detta är det vackraste jag någonsin har sett !!
    Det fick mig att gråta i mitt morgonkaffe av ren glädje och lycka. heart, small.gif
    http://underholdning.tv2.dk/viralt/2..._medium=Social
    Men det är ju så här att det ska vara, det är som den "franska" damen säger; att detta bör vara obligatoriskt för varje människa på denna planet.

heart, small.gifVi är én stor familj - du och jag, vi är samma, vi bär samma DNA. De få skillnader som det kan finnas mellan oss är rent ytliga och de är det som gör oss unika och vackra. heart, small.gif

DNA kan inte begränsas av mänskliga gjort gränser, det vet jag från min egen familjehistoria - i slutändan är vi alla én.
    Och just nyligen lärde jag att jag har också har italiensk blod i mina ådror, ...i kombination med det franska, zigenare och tyska skulle det förmodligen förklara varför jag alltid fryser... men jag är faktisk stolt av att vara från ingenstans och från över allt, human made boundaries won't define who I am.
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-07-09 klockan 10:13.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Jävligt bra förslag av Sjöstedt att ta tillbaka förmögenhetsskatten för att ge gratis läkemedel till personer över 80. Det behöver dock tas ett steg längre, det behövs ett starkt vänsterstyre i Sverige som straffskattar alla höginkomsttagare och skattesmitande företag och ger tillbaka till de svaga i samhället. Höjd skatt för alla rika som finansierar avgiftsfri sjukvård och tandvård för alla, helt skattesubventionerad kollektivtrafik samt införande av basinkomst för att slopa alla vedervärdiga vidriga krav på arbetslösa och sjukskrivna. Och för att finansiera 6-timmars arbetsdag med bibehållen lön
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Just nu känns F! eller V som de enda tänkbara alternativen 2018. Har aldrig röstat på dem förut.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Just nu känns F! eller V som de enda tänkbara alternativen 2018. Har aldrig röstat på dem förut.
    F! är ett sexistiskt parti.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg

F! är ett sexistiskt parti.
    Må så vara, men det finns inte mycket till alternativ idag.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Må så vara, men det finns inte mycket till alternativ idag.
    För att uppnå vad? sexism?

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

love.png #världenbehövermerkärlek

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

I stället för att bilda små, exklusiva klubbar/förbund borde vi riva ner murarna och interagera fördomsfritt med alla i hela världen.
    Endast genom interaktion, kommunikation, respekt och accepterandet av våra skillnader kan vi uppnå förståelse och fred.
    heart, small.gif #shareinsteadofdivide
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-08-05 klockan 10:45.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

https://www.information.dk/debat/201...ampaign=buffer

Den här artikeln är mycket intressant!
    Mannen som skrev denna krönika är forkvinde för samhället för lika rättigheter.
    Förra året skrev han en annan krönika som het "Jag knullar din man" ...and he faced a shit storm från folk som var väldigt arga, och undrade vad som var fel på honom, om han inte respekterade äkteskapet . . . . . .

Men jag måste säga att jag håller med honom. Det är något fel med hela äktenskapet som institution.
    Jag skulle kunna upprepa alla hans argument, men jag hoppas att ni, om ni vill läsa artikeln, kan förstå den. (Om inte, fråga mig!)

När jag var liten och ung trodde jag att det var något fel med mig, för att jag aldrig tänkte på/drömde om att gifta mig. Aldrig!
    Jag ville faktisk inte gifta mig. Varför skulle jag det?
    Men gift blev jag ju iaf... Efter att ha varit tillsammans i 16 år bestämde vi oss för att gifta oss, eftersom det var lättare juridiskt (kan fortfarande inte förstå att samhället som en referenspunkt gynnar äktenskapet som jurisdisk platform för kvinnor/mäns/barns rättigheter) när vi hade fått barn...
    Och jag har aldrig känt mig mer ihålig, olycklig och falsk än när jag stod framför dörrarna till registret på stadshuset i Köpenhamn.
    Jag ville bara springa skrikande därifrån ...men det gjorde jag självklart inte.
    Och det var inte för att jag inte älskade ex'en, det var blotta tanken på att bli instängd, fastlåst, tyglad i en institution som, i mitt sinne, var så passé och som inte alls passade mina ideal om kärlek och partnerskap.

Jag har alltid varit en sån jäkla idealist, även för jag visste va det var.

Jag vet att vi är alla olika, och många tycker att det är mer betryggande med en ring och papper - each to his own!! Om det gör dem lyckliga, så ska de få göra det så som de vill Bifogad fil 10699

Min kärlek kommer inte med ringar eller papper. Min kärleks lojalitet beror inte på kontrakt. Dens djup och uppriktighet byggar på förtroende och ärlighet. Den trivs bäst utan begränsningar och jag ger den i överflöd för dem som älskar mig tillbaka. Min kärlek ställer inga krav eller har några restriktioner; den är vild, passionerad, naiv, djup, adoring, supporting och lika bekväm varma strumpor på vintern, men den dör när den "tyglas".

Jag har inte heller ett kontrakt med min dotter, mina föräldrar eller mina vänner och dem älskar jag ju också, varför ska jag ha ett kontrakt med eventuell framtidig partner?

Jag förstår behovet av äktenskapet som juridisk institution när kvinnor var beroende på sina män för att stödja dem och deras barn, men det är inte hur vår värld ser ut längre.
    Varför kan vi inte ha samma juridiska rättigheter oavsett om vi har en partner och vilket kön vår partner är och om vi är gifta eller bara levar tillsammans eller var för sig, men älskar varandra?
    Varför kan vi inte bara ha samma juridiska rättigheter? - period!

#baratankarpåenfredag heart, small.gif Love to all!heart, small.gif
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-08-05 klockan 12:07.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej ...... Detta är inte acceptabelt!
    Vad fan är det för fel med den här världen?

http://www.npr.org/sections/thetwo-w...ntent=20160818

Jag klarar inte av när barn inte är trygga, som inte har sine föräldrar, eller som kanske inte är älskade. Barn som upplever och ser saker som de bör inte utsättas för. Detta är inte acceptabelt. Är vi inte de vuxna? Är det inte vår uppgift att se till att barnen är säkra och älskade?
    Det finns ingen anledning som rättfärdiga att barn bli sårade, att de får deras hjärtan krossade och deras oskuld stulen av dumma, idiotiska vuxna som har förlorat förmågan att tänka och kommunicera på ett intelligent sätt/niveau.
    Jag kan inte leva i denna verklighet, jag kan inte leva i en värld som värderar pengar/religion/politik över barns tryghet.
    Detta är inte min värld.
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-08-18 klockan 23:31.

Sidan 776 av 782 FörstaFörsta ... 276676726766767768769770771772773774775776777778779780781782 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •