Sidan 774 av 782 FörstaFörsta ... 274674724764765766767768769770771772773774775776777778779780781782 SistaSista
Resultat 11 596 till 11 610 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Jag undrar hur världen skulle se ut om alla de stora politiska ledarna var filosofer i stället för Mag.Scient.Pol., ekonomer eller värre ännu skådespelare och affärsmän?
    Ack världen skulle då vara otroligt balanserad, rättvis och vacker i teorin.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Jag undrar hur världen skulle se ut om alla de stora politiska ledarna var filosofer i stället för Mag.Scient.Pol., ekonomer eller värre ännu skådespelare och affärsmän?
    Bättre än militärer iallafall.

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bravorion Visa inlägg
    Ack världen skulle då vara otroligt balanserad, rättvis och vacker i teorin.
    Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Bättre än militärer iallafall.
    åtminstone det inte skulle bli krig, för om världen styrdes av filosofer skulle de skulle inte gå längre än att tala om konsekvenserna av ett sådant åtagandei teorin - det skulle spara många liv.
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-01-09 klockan 09:53.

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Det finns en viktig lärdom här för individer, för samhällen och för världen: Humanity.
    http://airows.com/creative/this-comm...-out-brilliant
    och ja, jag grät.
    - bara en minut och trettio sekundar och jag grät... för hans (och alla de barnen som är allena, utan kärlek och omsorg) hjärtskärande "barndom", för hans kamp tillbaka till en mänsklig tillvaro och för vad han har åstadkommit.

he is for real... https://www.youtube.com/watch?v=RV4KUH9lzYw
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-01-09 klockan 22:13.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

I Sverige är Polisen för fega för att utföra sitt jobb och tror att det ingår i deras jobb att ta ställning att inte sprida viss information baserat på huruvida de tror att den kommer gynna ett visst parti. Japp Polisen agerar som ett politiskt verktyg, det är nästan som att vi är en sovjetstat.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ove...aldrig-vidare/

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

I Sverige är Polisen för fega för att utföra sitt jobb och tror att det ingår i deras jobb att ta ställning att inte sprida viss information baserat på huruvida de tror att den kommer gynna ett visst parti. Japp Polisen agerar som ett politiskt verktyg, det är nästan som att vi är en sovjetstat.

Du tycker inte att jämförelsen med en Sovjetstat haltar en aning?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Problematiken i sånna här händelser ligger ju nån helt annanstans än vilken geografisk plats de som begår övergrepp är födda på.
    Det som är mest absurt i det hela är ju faktiskt hur de väljer att tackla problemet:
    "I stället gav Stockholms stad personalen i uppdrag att ta kontakt med tjejer och varna dem."
    Helt plöstligt är det tjejernas ansvar att se till att inte bli antastade.
    Senast redigerat av Gustaf-747 den 2016-01-11 klockan 15:21.

Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Jag kan rekommendera dig att se "Making a murderer" på Netflix. Perspektiv?
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Jag kan rekommendera dig att se "Making a murderer" på Netflix. Perspektiv?
    Har sett första avsnittet, lär se mer snart.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Du tycker inte att jämförelsen med en Sovjetstat haltar en aning?
    Inte i just det här fallet.

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Problematiken i sånna här händelser ligger ju nån helt annanstans än vilken geografisk plats de som begår övergrepp är födda på.
    Det som är mest absurt i det hela är ju faktiskt hur de väljer att tackla problemet:
    "I stället gav Stockholms stad personalen i uppdrag att ta kontakt med tjejer och varna dem."
    Helt plöstligt är det tjejernas ansvar att se till att inte bli antastade.
    Var ligger problematiken?

Jag ser inget fel i att varna folk. Det är inte deras ansvar att se till att inte bli antastade men det är bra att de blir informerade om risken. Jag blir inte sårad på tågstationen för att speakern ber mig hålla koll på väskan, jag tycker att det är bra.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag ser inget fel i att varna folk. Det är inte deras ansvar att se till att inte bli antastade men det är bra att de blir informerade om risken. Jag blir inte sårad på tågstationen för att speakern ber mig hålla koll på väskan, jag tycker att det är bra.
    Eller som att varna barn för fula gubbar. Har för mig att man brukar göra det men det finns väl de som tycker det är fel också.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Inte i just det här fallet.

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Eller som att varna barn för fula gubbar. Har för mig att man brukar göra det men det finns väl de som tycker det är fel också.
    Problematiken här är att det enda man kan göra för att undvika att bli antastad isåfall är att inte befinna sig i ett publikhav alls. Det är totalt snedvridet att lägga ansvaret på offret. Budskapet blir ju dock just att ansvaret hamnar hos de potentiella offren. Unga tjejer ställs då inför valet att antingen stanna hemma eller riskera att bli ofredade - De som går ändå och blir det har ju faktiskt blivit informerade om att det fanns en risk. Jag säger inte att det är dåligt att informera om risker, men det i sig är inte en lösning på problemet. Istället borde fokus ligga på att få folk att sluta våldföra sig på andra människor.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Problematiken här är att det enda man kan göra för att undvika att bli antastad isåfall är att inte befinna sig i ett publikhav alls. Det är totalt snedvridet att lägga ansvaret på offret. Budskapet blir ju dock just att ansvaret hamnar hos de potentiella offren. Unga tjejer ställs då inför valet att antingen stanna hemma eller riskera att bli ofredade - De som går ändå och blir det har ju faktiskt blivit informerade om att det fanns en risk. Jag säger inte att det är dåligt att informera om risker, men det i sig är inte en lösning på problemet.
    Jag fattar inte riktigt det här resonemanget, som om det skulle röra sig om victim blaming, det gör det inte. Ansvaret ligger aldrig hos offret, hur mycket än du utlämnar dig till att bli ett offer så förblir ditt ansvar för den brottsliga handlingen konstant på noll. Att man informerar folk om riskerna gör att de själva får en möjlighet att avgöra om de vill utsätta sig själva för risken. Skulle man inte ge ut informationen med ditt resonemang så skulle jag säga att en del av ansvaret faktiskt hamnar hos dig (de som undanhåller informationen om risken).

Istället borde fokus ligga på att få folk att sluta våldföra sig på andra människor.
    Hur skulle man göra detta? ska vi lära tjuvar att sluta tjuva också?

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag fattar inte riktigt det här resonemanget, som om det skulle röra sig om victim blaming, det gör det inte. Ansvaret ligger aldrig hos offret, hur mycket än du utlämnar dig till att bli ett offer så förblir ditt ansvar för den brottsliga handlingen konstant på noll. Att man informerar folk om riskerna gör att de själva får en möjlighet att avgöra om de vill utsätta sig själva för risken. Skulle man inte ge ut informationen med ditt resonemang så skulle jag säga att en del av ansvaret faktiskt hamnar hos dig (de som undanhåller informationen om risken).

Hur skulle man göra detta? ska vi lära tjuvar att sluta tjuva också?
    Problemet är inte isolerat till enstaka våldtäktsmän, eftersom det handlar om samhällsstrukturer. Jag vet att det låter uttjatat, men det gör det inte desto mindre sant.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Problemet är inte isolerat till enstaka våldtäktsmän, eftersom det handlar om samhällsstrukturer. Jag vet att det låter uttjatat, men det gör det inte desto mindre sant.
    Är du säker på det? jag undrar vad som får dig att tro att det handlar om samhällstrukturer. (Säger inte att det är fel)

Sidan 774 av 782 FörstaFörsta ... 274674724764765766767768769770771772773774775776777778779780781782 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •