Vad är det som gör "The life aquatic with Steve Zissou" så bra?
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Jag såg nyss att Hemmakväll fortfarande har Final cut, Collectors edition (5-disc) av Blade Runner i lager. Bara 149 spänn. Måste fan köpa den imorgon, jag har bara 2-disc-utgåvan sedan tidigare. Lika bra att slå till medan boxen om 5 dvd ännu finns i lager för 149 spänn.
Kan ju vara ett kanontips till kanonpris för de av er som ännu inte har sett eller äger denna grymt bra film!
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Citizen Cane och kabinetten är två väldigt bra filmer, ja!
Titanic är en väldigt bra film, James Cameron vet vad han sysslar med.
Och både Winslet och DiCaprio är väldigt duktiga skådisar, båda glänser igenom hela filmen. Tar upp ett par typiska teman också, på ett fint sätt.
Vet inte om jag redan har nämnt en av de absolut bästa filmerna jag någonsin har sett, men den rekommenderas verkligen!
Gattaca
Jag har älskat den filmen sedan jag såg den för första gången i mellanstadiet.
Jag ryser bara jag tänker på den, den berör mig så sjukligt mycket helt enkelt - på alla sätt. Lite överdrivet kanske, men det bara är så.
Se den!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gattaca
såg valkyria. blev sjukt besviken. spänningsnivån i den filmen var -37. och fan..de borde pratat tyska. hur b är de inte att de pratar amerikanska? tyska officerare som pratar amerikanska. hur trovärdigt är det? nä...en av toms sämsta.
såg ella den förtrollade och gillade den mycket. barnfilm för vuxna typ. om man har barnsinnet å humor kvar
I'm feeling kinda basic today.
Jag är inne i en svacka á la Stefan Jarl för tillfället. Härom veckan såg jag om Modstrilogin.
Och nu ska jag, om jag orkar, se om två andra knäckande bra dokumentärer signerade Stefan Jarl.
Muraren (2002). Stefan Jarls fullständigt lysande dokumentär om och med Thommy Berggren.
Liv till varje pris (1998). Stefan Jarls film om Bo Widerberg, med Thommy Berggren som ciceron.
Något att kolla upp för de som ännu inte sett dem.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...