S Darko
When the Earth Stood Still
S Darko
When the Earth Stood Still
Sláinte Mhath!
Jag såg filmatiseringen av Michael Jacksons liv på TV4+. Jag tyckte att den var bra.
EDIT: Och justja! Tidningen Cinema brukar bjuda på en film man kan kolla över nätet. Den här gången fick man välja en av tre olika filmer med Paris Hilton i huvudrollen. Idag fick bli en kväll jag skulle ta tag i en av filmerna. Eftersom Filmtipset tror att jag ska ge en etta i betyg till alla så var valet ganska svårt, men det blev The hottie and the nottie. Tyckte det kunde vara intressant, när Hilton ändå fick ett hallonpris för Worst Actress för sin roll i den filmen. Med tanke på att jag började kolla på den ganska tidigt på kvällen, och vaknar nu, så ... var den kanske inte så braBörjade kolla någon gång runt nio, och den är inte ens 1,5 timmar. Hahaha. Aja, jag har 24 timmar på mig att se klart den. Den andra halvan av filmen kan alltså vara jättebra. Vi får se imorgon.
Senast redigerat av Havsänglar den 2009-08-01 klockan 01:27.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
såg precis klart: north country
går inte ge den något mindre än en 5a.
alla borde se den....
Såg äntligen "Blade runner" igen igår kväll och insåg att jag inte kan ha sett på den sedan innan Isola kom... var faan tar åren vägen?! Färdades direkt tillbaka till tonåren men det innebar konstigt nog ingen ångest alls. Bara skön stämning. Se den ni som inte gjort det, den är grym!
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!
Med risk för att låta som en idiot försökte jag kolla på den en gång men la av efter nån halvtimme. Samma med Star Wars, har aldrig orkat se nån av de filmerna i sin helhet.
http://foto.stilren.se - portfolio
Allihopa?![]()
http://foto.stilren.se - portfolio
De tre första Star Wars-filmerna ska du definitivt se om du inte redan har gjort det. Då syftar jag naturligtvis på de tre som spelades in 1977-1983, eller episod IV, V och VI som de sedemera kom att benämnas. De tre filmerna inspelade 1999-2005 (episod I, II och III) var inget att hetsa upp sig över, även om de har sina ljusa stunder emellanåt. Prequels, därav del 1-3 mot de äldre filmernas del 4-6.
Men Stjärnornas krig, Rymdimperiet slår tillbaka och Jedins återkomst är klassiker.
Och förresten, ge Blade Runner en ärlig chans. Den förtjänar mer än bara en halvtimme av din tid.![]()
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2009-08-01 klockan 21:11.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Parodin på Star wars äger.