Har sett Återkomsten nu. Ah, så snygg att jag dör osv. Fantastiskt foto, åh.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
om nån här gillar WWII och Nederländerna, då måste du -- BEHÖVER du tittar på Oorlogswinter haha jag älskade den!!!!!!!!
jag har ett vagt minne av att nån tjafsade med mig om en massa grejer nyss och sen sa till mig att jag "borde se den där filmen Control"
den om Ian Curtis alltså
finns det nåt slags budskap i den filmen?
minns förresten inte alls vem det var som sa det där heller
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
alltså jag tycker verkligen att alla som inte sett Von Triers Antichrist än borde se den.
jag fattar visserligen fortfarande inte riktigt varför man har med så himla långa och jobbiga äckliga scener.
känns som filmen hade varit mycket bättre med dem nerkortade rätt rejält.
men det är helt klart en väldigt bra film.
Jag gillade också Antichrist. Jag tycker att det är kul att se en film som skiljer sig från andra filmer i samma genre. Men visst är det ibland våldsamt och äckligt. Stundtals är filmens foto makalöst vackert och väldigt fängslande. Gainsbourg och Defoe spelar båda mycket bra.
I'm drowning in time to a desperate beat
Några Billy Wilder fans här? Some Like it Hot, Double Indemnity, Ace in the Hole etc...? Ska köpa allt jag inte redan sett så fort jag kan.
Jag såg Kiss Me, Stupid igår. Suverän! Dean Martin var hysteriskt rolig.
"I don't care who you are fatman, you get them raindeers of my roof"
I'm feeling kinda basic today.
jag gillar scenen där den skadade räven säger "chaos reigns"
och slutet när det som jag tolkar som själarna av en massa kvinnor som blivit psykotiska går uppför den där backen
jag ska nog kolla på G.I. Blues med Elvis senare ikväll.
köpte den och ett par andra filmer på dvd nyss