Ämne: filmer

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Det kändes som att Orvar hade potentialen att verkligen bli Mr Filmkrönikan, en ny Nils-Petter som kunnat fortsätta hur länge som helst som programledare. Varför slutade han egentligen, var det av egen fri vilja eller fick han sparken?
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Det kändes som att Orvar hade potentialen att verkligen bli Mr Filmkrönikan, en ny Nils-Petter som kunnat fortsätta hur länge som helst som programledare. Varför slutade han egentligen, var det av egen fri vilja eller fick han sparken?
    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_315236.svd

- Sveriges Television har bestämt sig för att göra om "Filmkrönikan" från grunden, och i och med att jag blivit så starkt förknippad med programmet blir det naturligt med en ny programledare, säger Orvar Säfström.

- Beslutet är ömsesidigt. Jag hade inte stannat kvar om jag blivit tillfrågad.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg

- Sveriges Television har bestämt sig för att göra om "Filmkrönikan" från grunden, och i och med att jag blivit så starkt förknippad med programmet blir det naturligt med en ny programledare, säger Orvar Säfström.

Så var det, nu minns jag.
    Synd att tv-världen har ett sådant total make over-komplex. Ut med det gamla, in med det nya. Efter några år med samma stuk måste allt göras om från grunden.
    På ett sätt har de rätt. Att hålla fast vid det gamla går inte hur länge som helst. Sättet att titta på film förändras ju, precis som Orvar säger. Men inget blev ju bättre av att släppa in mohikanfrisyren...
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg

Ingen programledare är helt objektiv i alla genrer. Det är väl därför de har kört med flera recensenter på sistone. Jag tycker Säfström tillsammans med Emma Gray var bäst.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Ingen programledare är helt objektiv i alla genrer. Det är väl därför de har kört med flera recensenter på sistone. Jag tycker Säfström tillsammans med Emma Gray var bäst.
    Jag tror det är en bra idé, man kan tänka sig själv hur svårt det måste vara att inte blanda in personliga åsikter.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

eller "Emma Gjay" som Nöjesguiden kallade henne

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Nu har jag sett Antichrist.

Första halvan tyckte jag var sjukt bra. Snygg och obehaglig. Prologen satte verkligen en riktigt bra ton. Andra halvan kändes mest som att Lars von Trier kom på sig själv med att tycka att första halvan inte var tillräckligt äcklig och underlig, och så bredde man bara på med massa saker. Det kändes ibland lite: "bara för att". Jag vet iofs inte om filmen egentligen blev sämre av det, det blev bara ... underligt. Tror den måste sjunka in lite innan jag kan bestämma mig om hela filmen var bra, eller om bara första halvan var det. Hm.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

bra sammanfattning av Antichrist.

jag tyckte också att delar av filmen var bland det bästa jag sett nånsin men att allt litegrann förstördes sen av ett frosseri i osmakliga och anstötliga scener.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

var på movieline förut.
    köpte några filmer: Suspiria, Sudden impact, Control, American Ninja, Roustabout och Fun in acapulco.

de 2 sista är Elvis-filmer.

ska försöka se Control och American Ninja i helgen.

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Har just köpt Band of Brothers-boxen, minst tio timmar underhållning. Yay!
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bravorion Visa inlägg
    Har just köpt Band of Brothers-boxen, minst tio timmar underhållning. Yay!

känner igen namnet men vad är det där?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    känner igen namnet men vad är det där?
    En verklighetsbaserad krigsserie (10 avsnitt) från HBO. Den handlar om amerikanska soldater under Andra Väldskriget.

Garanterat den absolut bästa krigsserie som jag någonsin kommer att se. Bl.a. Steven Spielberg och Tom Hanks ligger bakom.

http://en.wikipedia.org/wiki/Band_of...TV_miniseries)

Några trailers:

Har för mig att serien även finns omnämnd i tråden om TV-serier.

Edit: Här är i alla fall tråden: http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=129
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2009-08-29 klockan 09:56. Anledning: Bifogad länk

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

låter klart intressant.

har du sett Jacobs ladder?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    låter klart intressant.

har du sett Jacobs ladder?
    Nej, jag har faktiskt inte sett den. Jag gillar ju Tim Robbins annars. Är det en film du varmt rekommenderar eller?

Jag har varit på gång att hyra den eller se den på TV någon gång, men jag vet inte varför jag inte fått tummen ur ännu.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

samma här.
    jag hörde om den för länge länge sen och den verkar klart intressant.

kollade just på imdb och den har en rätt bra poäng där.
    jag ska se om den finns på movieline.

Sidan 124 av 203 FörstaFörsta ... 2474114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134174 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •