Det kändes som att Orvar hade potentialen att verkligen bli Mr Filmkrönikan, en ny Nils-Petter som kunnat fortsätta hur länge som helst som programledare. Varför slutade han egentligen, var det av egen fri vilja eller fick han sparken?
Det kändes som att Orvar hade potentialen att verkligen bli Mr Filmkrönikan, en ny Nils-Petter som kunnat fortsätta hur länge som helst som programledare. Varför slutade han egentligen, var det av egen fri vilja eller fick han sparken?
Låt dom komma nu
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_315236.svd
- Sveriges Television har bestämt sig för att göra om "Filmkrönikan" från grunden, och i och med att jag blivit så starkt förknippad med programmet blir det naturligt med en ny programledare, säger Orvar Säfström.
- Beslutet är ömsesidigt. Jag hade inte stannat kvar om jag blivit tillfrågad.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Så var det, nu minns jag.
Synd att tv-världen har ett sådant total make over-komplex. Ut med det gamla, in med det nya. Efter några år med samma stuk måste allt göras om från grunden.
På ett sätt har de rätt. Att hålla fast vid det gamla går inte hur länge som helst. Sättet att titta på film förändras ju, precis som Orvar säger. Men inget blev ju bättre av att släppa in mohikanfrisyren...
Låt dom komma nu
eller "Emma Gjay" som Nöjesguiden kallade henne
![]()
Nu har jag sett Antichrist.
Första halvan tyckte jag var sjukt bra. Snygg och obehaglig. Prologen satte verkligen en riktigt bra ton. Andra halvan kändes mest som att Lars von Trier kom på sig själv med att tycka att första halvan inte var tillräckligt äcklig och underlig, och så bredde man bara på med massa saker. Det kändes ibland lite: "bara för att". Jag vet iofs inte om filmen egentligen blev sämre av det, det blev bara ... underligt. Tror den måste sjunka in lite innan jag kan bestämma mig om hela filmen var bra, eller om bara första halvan var det. Hm.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
bra sammanfattning av Antichrist.
jag tyckte också att delar av filmen var bland det bästa jag sett nånsin men att allt litegrann förstördes sen av ett frosseri i osmakliga och anstötliga scener.
var på movieline förut.
köpte några filmer: Suspiria, Sudden impact, Control, American Ninja, Roustabout och Fun in acapulco.
de 2 sista är Elvis-filmer.
ska försöka se Control och American Ninja i helgen.
Har just köpt Band of Brothers-boxen, minst tio timmar underhållning. Yay!
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
En verklighetsbaserad krigsserie (10 avsnitt) från HBO. Den handlar om amerikanska soldater under Andra Väldskriget.
Garanterat den absolut bästa krigsserie som jag någonsin kommer att se. Bl.a. Steven Spielberg och Tom Hanks ligger bakom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Band_of...TV_miniseries)
Några trailers:
Har för mig att serien även finns omnämnd i tråden om TV-serier.
Edit: Här är i alla fall tråden: http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=129
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2009-08-29 klockan 09:56. Anledning: Bifogad länk
låter klart intressant.
har du sett Jacobs ladder?
samma här.
jag hörde om den för länge länge sen och den verkar klart intressant.
kollade just på imdb och den har en rätt bra poäng där.
jag ska se om den finns på movieline.