Ämne: filmer

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

totsi - helt okej. men de som berörde mig mest var de som hände med hunden.

blades of glory - hade överlevt utan att någonsin sett denna men den fungerar om man är bakis en söndag. men att ge den en 3a vore för mig lika hedonistiskt som att säga att jag är kristen så nä..

cop-land - hade även överlevt utan att ha sett denna film men den var på sambos rekommendations lista.

freedomland - skitfilm. kassa skådespelarinsatser. julianne moore är annars en favorit men fuck me vad dålig hon var i denna.

har börjat se Ali men den är...ja vet inte vad de är...jobbig. men jag måste nog se den när jag är mer seriös å inte på flamstrams humör.

coraline å spegelns hemlighet - den är godkänd men jag tycker den påminner väldigt mycket om pans labyrint. en viss bit.

bäst förra veckan är tveklöst: monsters vs aliens.

solklar 4a.

ni som inte gillar anime...ni anar inte hur mycket rolig film ni missar...humorn i såna filmer är det bästa..

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    cop-land - hade även överlevt utan att ha sett denna film men den var på sambos rekommendations lista.
    En av Keitels sämsta skådisprestationer (den, och filmen med han och Cameron Diaz i nån strandvilla). Killen har ju fan inte gjort en bra insats sedan Mean Streets eller Reservoir Dogs. Copland heter den för övrigt.
    Senast redigerat av Läggdags den 2009-10-21 klockan 18:11.
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    En av Keitels sämsta skådisprestationer (den, och filmen med han och Cameron Diaz i nån strandvilla). Killen har ju fan inte gjort en bra insats sedan Mean Streets eller Reservoir Dogs. Copland heter den för övrigt.
    En av hans bästa kan nog vara Bad Lieutenant.

Reg.datum
    May 2004

Standard

håller fullkomligt med

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Såg Up 3D häromdagen, den var bra och rolig och så. Egentligen kändes det som att det inte ... hände så mycket kanske? Men klart sevärd, tyckte om!

I dag såg jag 500 days of summer. Åh, den var så bra och fin på alla sätt och vis. Väldigt mycket kärlek och andra svåra saker blandat med massa popreferenser. Mums osv!
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Såg Up 3D häromdagen, den var bra och rolig och så. Egentligen kändes det som att det inte ... hände så mycket kanske? Men klart sevärd, tyckte om!

I dag såg jag 500 days of summer. Åh, den var så bra och fin på alla sätt och vis. Väldigt mycket kärlek och andra svåra saker blandat med massa popreferenser. Mums osv!
    Såg också Up häromdan (inte 3D). Tyckte den var väldigt bra, men de var ute och balanserade när det gällde vissa fantasisaker. Typ hundar som flyger flygplan kändes lite malplacerat i filmen. Älskade fågeln däremot. :D

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av benjamin_syrsa Visa inlägg
    Såg också Up häromdan (inte 3D). Tyckte den var väldigt bra, men de var ute och balanserade när det gällde vissa fantasisaker. Typ hundar som flyger flygplan kändes lite malplacerat i filmen. Älskade fågeln däremot.
    Ja, vi pratade om det efteråt, just det där med hundarna och flygplanen kändes väldigt barn/tecknad serie/luftens hjältar, haha
    Jaa, Kevin! Men Russell var bäst, haha.

Men allra bäst var min kompis missuppfattning:
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Ja, vi pratade om det efteråt, just det där med hundarna och flygplanen kändes väldigt barn/tecknad serie/luftens hjältar, haha :D
    Jaa, Kevin! Men Russell var bäst, haha.

Men allra bäst var min kompis missuppfattning:
    Exakt, Luftens Hjältar tänkte jag också på. Dumdumdumdumdumdumdum, nu sticker vi!

Men haha, var trodde hon hans fru kom ifrån då? :(

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag såg The Uninvited för några dagar sedan. En remake av den asiatiska filmen A tale of two sisters.

Synd att jag inte visste det i förväg, att det var en i raden av alla satans remakes, då hade besparat mig den filmen. Helt okej asiatiskt original (såg den för några år sedan), mindre okej amerikanisering. Helt ok slut, men synd att amerikanarna ska förklara allt så förbannat jävla övertydligt. Snacka om att underskatta (dumförklara) publiken. Det förstörde det lilla som fanns kvar.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag såg The Uninvited för några dagar sedan. En remake av den asiatiska filmen A tale of two sisters.
    Fy fan. Hade ingen aning om att det gjorts en sådan. Originalet är väldigt bra, och jag kan ana hur dålig remaken är.
    Håller fortfarande fast vid att den enda remaken av en skräckfilm som är bättre än originalet är The Thing. Någon som har tips om andra får gärna yttra sig.

Såg precis att det gjorts en nyinspelning till Wes Cravens fantastiska Last House on the Left. Ska ha en skräckfilmskväll med flickvännen i dagarna, och då ska fan Last House vara med på agendan. Länge sedan jag såg den nu, men fan vad bra den är.
    Det värsta är att folk hittar remaken på nyhets/toppliste-hyllan och sedan blir besvikna, när dom istället kanske kunde hittat originalet på nåt konstigt dammigt ställe i butiken.

Senast redigerat av Läggdags den 2009-10-23 klockan 23:47.
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Fy fan. Hade ingen aning om att det gjorts en sådan. Originalet är väldigt bra, och jag kan ana hur dålig remaken är.
    Håller fortfarande fast vid att den enda remaken av en skräckfilm som är bättre än originalet är The Thing. Någon som har tips om andra får gärna yttra sig.

Såg precis att det gjorts en nyinspelning till Wes Cravens fantastiska Last House on the Left. Ska ha en skräckfilmskväll med flickvännen i dagarna, och då ska fan Last House vara med på agendan. Länge sedan jag såg den nu, men fan vad bra den är.
    Det värsta är att folk hittar remaken på nyhets/toppliste-hyllan och sedan blir besvikna, när dom istället kanske kunde hittat originalet på nåt konstigt dammigt ställe i butiken.

Jag visste inte heller att det var/fanns en remake, då hade jag gladeligen undvikit skiten i första läget.

The Thing håller jag med om, otroligt bra nyinspelning från Carpenter. Skandal att jag inte äger, utan bara har sett.

Last house on the left
    (originalet från 1972) har jag inte sett, men ser att Wes Craven har regisserat. Kanske jag får kolla upp.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Standard

Såg Zombieland på bio idag, riktigt rolig! Gav den en åtta på imdb.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Reg.datum
    May 2004

Standard

sett utlämnad...helt okej film eller mer än okej. gillar skådespelarinsatserna och även storyn. kunde inte ens i slutet säga om han var skyldig eller inte. hade diskussion efteråt med sambo om hur man ska få fram information. vad som ska eller inte ska vara tillåtet. han tycker inte tortyr borde vara tillåtet, jag anser att det är nog ett nödvändigt ont för att få fram information från extremister men sen är ju frågan hur länge man ska tortera någon och hur tillförlitlig den infon blir till slut.

såg inglorious bastards på bio och det är den första filmen på bio som jag valt att lämna biografen innan filmen var slut. pallade verkligen inte att se skiten.

det här är film nummer 2 av tarantino som jag tycker suger balle.

kan någon som älskar den förklara varför den blivit hyllad? vad är de som är så bra?

Reg.datum
    May 2004

Standard

se inte anonymous rex. goggla handlingen så förstår ni varför och den här är så dålig så det går inte ens skratta åt den. den är för dålig och jag kan inte fatta hur jag lyckades se klart den,

deja vu var en av denzels sämsta någonsin. ska man se något med honom så ska man se: man on fire

håller även på och kollar snövit...haha. den är äcklig

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    såg inglorious bastards på bio och det är den första filmen på bio som jag valt att lämna biografen innan filmen var slut. pallade verkligen inte att se skiten.

det här är film nummer 2 av tarantino som jag tycker suger balle.

kan någon som älskar den förklara varför den blivit hyllad? vad är de som är så bra?
    Tar man den för en seriös avhandling av ett historiskt ämne eller hoppas på en korkad Will Ferrellkomedi blir man säkert besviken. Tar man den för en Tarantinofilm med allt vad det innebär så får man vad man kan förvänta sig och lite till.

Sidan 135 av 203 FörstaFörsta ... 3585125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145185 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •