Ämne: filmer

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Looking for Eric kan jag varmt rekommendera. En rolig, lagom cynisk och störtskön film. Tänker lite på Allt Eller Inget, fast den här är creddigare. Och bättre.
    Mr Orange

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag ska ta och se Children of men nån dag snart tror jag.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    jag ska ta och se Children of men nån dag snart tror jag.
    Förbannat bra film!

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Såg En spricka i kristallen. Jag tycker att den var bra och gripande, men kanske lite väl stereotyp ibland vilket förstörde lite (blir ju lite fånigt). Rekommenderas!

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Förbannat bra film!
    jag såg nån ihopklippt grej på youtube där nån hade gjort en egen video till
    "right where it belongs" med snuttar från den.

jag kom just på häromdan att jag faktiskt hänger med väldigt dåligt i filmer som kommer och sånt.

jag går heller aldrig på filmfestivalen eller så och det kanske man egentligen borde göra.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Senare ikväll blir det ett biobesök. Inglourious Basterds står på schemat och jag har höga förväntningar.
    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Det ska bli intressant att höra vad du tycker - själv blev jag besviken när jag såg den i fredags.
    Jag älskar vanligtvis flertalet av Tarantinos filmer, med mästerverket Pulp Fiction i spetsen, men jag blev något kluven till Inglourious Basterds. Besviken? Nja, inte direkt besviken. Mer lämnad med en känsla av att det hade kunnat bli så mycket bättre. Något blåsat på konfekten, kanske. Visst var det en snygg och bra film, men jag hade nog förväntat mig lite mer. Ja, det var väl lite generella tankar, jag vill inte förstöra för de som tänker se den senare. Som helhet får den ändå 3/5.

Vad var det som du gillade respektive inte gillade med den då? Kanske mest inte gillade, eftersom du blev besviken.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag älskar vanligtvis flertalet av Tarantinos filmer, med mästerverket Pulp Fiction i spetsen, men jag blev något kluven till Inglourious Basterds. Besviken? Nja, inte direkt besviken. Mer lämnad med en känsla av att det hade kunnat bli så mycket bättre. Något blåsat på konfekten, kanske. Visst var det en snygg och bra film, men jag hade nog förväntat mig lite mer. Ja, det var väl lite generella tankar, jag vill inte förstöra för de som tänker se den senare. Som helhet får den ändå 3/5.

Vad var det som du gillade respektive inte gillade med den då? Kanske mest inte gillade, eftersom du blev besviken.
    Jag är kanske inte så Tarantino-van som du, men jag tycker nog det var för mycket saga för min del. Men Brad Pitts rollfigur var naturligtvis obetalbar, och slutrepliken i filmen var onekligen lite snitsig.

Filmen blev ju haussad i somras när Quentin himself kom hit till premiären, jag hade väl helt enkelt fel förväntningar, och kanske skulle tagit en titt på hans tidigare verk - innan jag gick och såg denna rulle.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag gillar helt klart Reservoir Dogs bäst av hans filmer.

känns som det är för mycket namedropping och sånt i Pulp Fiction tycker jag även om den är väldigt välgjord.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Se _inte_ The End Of The World om ni inte är sugna på en film som snarare kan klassas som en parodi än som en seriös scifi-film, fastän de som gjorde försökte få det att verka seriöst.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    scenerna i 3an där Pinhead sitter fast i den där stora prylen i källaren
    hos den där ruttna nattklubbsägarsnubben var rätt roliga tycker jag
    Jag har inte sett de sista i serien, slutade nog titta efter 4-5 delar, men trean måste fan vara den sämsta. Den har dock en bra replik när Pinhead uppenbarar sej och pojkspolingen gnäller fram "Jesus Christ!!", och Pinhead svarar "Not quite..."
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Ett YouTube klipp där Tarantino rankar sina 20 bästa filmer som kommit ut sen 1992: http://www.youtube.com/watch?v=Wz4K-Rxx2Bk

I alla fall, såg det där klippet igår och bestämde mig för att se Battle Royale. Blev ganska besviken. Tyckte handlingen lät skitbra när jag läste om filmen innan, men det blev aldrig att jag satt och älskade den.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av benjamin_syrsa Visa inlägg
    Ett YouTube klipp där Tarantino rankar sina 20 bästa filmer som kommit ut sen 1992: http://www.youtube.com/watch?v=Wz4K-Rxx2Bk

I alla fall, såg det där klippet igår och bestämde mig för att se Battle Royale. Blev ganska besviken. Tyckte handlingen lät skitbra när jag läste om filmen innan, men det blev aldrig att jag satt och älskade den.
    Hur kunde du bli besviken?

Svinbra film om du hade frågat mig.
    Tur att folk tycker olika, för annars skulle det vara tomt i salongerna.

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Battle Royal är ju bara Japansk splatter... Otroligt överskattad.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Battle Royal är ju bara Japansk splatter... Otroligt överskattad.
    Kan du inte hylla den amerikanska remaken istället?

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Nej men jag sågar gärna det faktum att amerikaner inte klarar av att se utländsk film utan att de alltid måste göra sina jävla remakes.

Sidan 129 av 203 FörstaFörsta ... 2979119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139179 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •