Ämne: filmer

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Åh den vill jag jättegärna se. Har hört om massa fina musikreferenser i den.

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av e-a Visa inlägg
    Åh den vill jag jättegärna se. Har hört om massa fina musikreferenser i den.
    Haha, ja. Smiths, Clash, Beatles, Pixies m.m. Hyfsat soundtrack också, även om jag avskyr mespop à la Kimya Dawson som amerikanska romantiska ungdomsfilmer har svämmat över av på senaste.

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av benjamin_syrsa Visa inlägg
    Såg (500) Days of Summer nyss. Förbannat bra och det gjorde förbannat ont att se den. Sen att den refererar till The Graduate i själva filmen är så snyggt.
    Ja, så bra den är! Så väldigt bra. Det är verkligen en sån film jag vill ha hemma och se lite mest när jag vill.

I dag gick jag och såg Julie & Julia. Tyvärr kan jag inte säga samma sak om den. De delar med Meryl Streep var oftast roliga och hon var riktigt duktig. Och det ... var väl bra, men kunde inte rädda min filmupplevelse. Tyckte att den oftast var ganska tråkig och hade en forcerad dialog när vi vi fick följa Julia. No, no.

Och i dag fick jag besked om att jag får ett presskort till filmfestivalen. Pepp på det!
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Ja, så bra den är! Så väldigt bra. Det är verkligen en sån film jag vill ha hemma och se lite mest när jag vill.

I dag gick jag och såg Julie & Julia. Tyvärr kan jag inte säga samma sak om den. De delar med Meryl Streep var oftast roliga och hon var riktigt duktig. Och det ... var väl bra, men kunde inte rädda min filmupplevelse. Tyckte att den oftast var ganska tråkig och hade en forcerad dialog när vi vi fick följa Julia. No, no.

Och i dag fick jag besked om att jag får ett presskort till filmfestivalen. Pepp på det!
    Plåster på såren. :)

Medlem Kjolles avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Jag tog mig tillfället att se om 2001 - a space odyssey.. Första gången tyckte jag allt var obegripligt och tråkigt. Idag fick jag en helt annan syn på den, filmen hypnotiserade mig till det yttersta! Särskilt vid den spektakulärt filosofiska upplösningen.. När spädbarnet sitter i en slags bubbla och spanar över jorden. För mig symboliserar det på något sätt människans natur, alltså vår strävan efter svar på alla livets mysterium..
    Vet att den är baserad på en bok och hört att den förklarar det mesta. Men filmens upplösning var ju byggd för egna spekulationer!
    Ännu är det vinter
    och den stora vita björnen ligger kvar
    den har lagt sig över asfalten och husen
    Jag hoppas att den inte ger sig av
    Så vi kan ligga kvar

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kjolle Visa inlägg
    Jag tog mig tillfället att se om 2001 - a space odyssey.. Första gången tyckte jag allt var obegripligt och tråkigt. Idag fick jag en helt annan syn på den, filmen hypnotiserade mig till det yttersta! Särskilt vid den spektakulärt filosofiska upplösningen.. När spädbarnet sitter i en slags bubbla och spanar över jorden. För mig symboliserar det på något sätt människans natur, alltså vår strävan efter svar på alla livets mysterium..
    Vet att den är baserad på en bok och hört att den förklarar det mesta. Men filmens upplösning var ju byggd för egna spekulationer!
    iiiiih
    du skriver här igen
    kram på dig!
    Signatur.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kjolle Visa inlägg
    Jag tog mig tillfället att se om 2001 - a space odyssey..
    Fantastisk film!

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Fantastisk film!
    Det är det verkligen. Det mesta Kubrick gjort är fantastiskt.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av avfart Visa inlägg
    Det är en korrekt uppfattning.
    Det är väl bara Eyes wide shut som är ett lågvattenmärke.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av avfart Visa inlägg
    vad är de som är så fantastiskt med hans filmer?

jag har sett, eyes wide shut och a clocksworks orange. tyckte ingen av dom var bra. vilken är hans bästa och vilka mer har jag missat?

edit:

jag har tydligen sett mer som han gjort:

dr strangelove

the shining

A.I

spartacus

gillade inte någon av dom heller även om dr strangelove var underhållande
    Senast redigerat av tigertindra den 2009-11-05 klockan 13:34.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag såg The Uninvited för några dagar sedan. En remake av den asiatiska filmen A tale of two sisters.
    Nu råkade jag se den ändå. Och det är verkligen inget att rekommendera. Men tjejen i huvudrollen var iaf väldigt söt.

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    vad är de som är så fantastiskt med hans filmer?
    A.I
    A.I regisserade Spielberg. Det var väl tänkt att Kubrick skulle gör den, men det sket sig, eller nåt. Sen dog han. Och då blev det genast lite svårt.

Vad som är så bra med Kubrick tänker jag inte ens börja med att förklara. Jag tror inte (efter att tjuvläst vilka filmer du brukar titta på) att du gillar resten av hans filmer ändå.

Hans mästerverk är The Killing och A Clockwork Orange i min bok. Och då är resten inte heller fy skam. Eyes Wide Shut är dock inget vidare.

Och Spartacus spöar Gladiator åtta dagar i veckan.
    Senast redigerat av Läggdags den 2009-11-05 klockan 15:29.
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Nu råkade jag se den ändå. Och det är verkligen inget att rekommendera. Men tjejen i huvudrollen var iaf väldigt söt.
    I hate to say I told you so. Varför föll du för frestelsen, trots allt?

Nyinspelningen av The Wicker Man kommer jag ALDRIG att se i alla fall, på tal om sådant. Det lovar jag stenhårt.

En polare vill förresten se nyinspelningen av My Bloody Valentine på dvd någon gång i helgen. Dock är jag skeptisk, det skulle vara för att spana in 3D-versionen i så fall. Jag har ens inte sett originalet, har du sett den? Eller remaken?
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Reg.datum
    May 2002

Standard

Och angående A.I. Det var Kubricks film från början, ja. Sedan dog han innan filmen ens hann börja spelas in, jag vet inte ens hur mycket han hann fixa på planeringsstadiet etc, så då fick Spielberg ta över och regissera den för att den skulle kunna slutföras. Efter en snabb rådslagning med IMDB så dog Kubrick våren 1999 och A.I. gick upp sommaren 2001.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    I hate to say I told you so. Varför föll du för frestelsen, trots allt?

Nyinspelningen av The Wicker Man kommer jag ALDRIG att se i alla fall, på tal om sådant. Det lovar jag stenhårt.

En polare vill förresten se nyinspelningen av My Bloody Valentine på dvd någon gång i helgen. Dock är jag skeptisk, det skulle vara för att spana in 3D-versionen i så fall. Jag har ens inte sett originalet, har du sett den? Eller remaken?
    Min flickvän hyrde den. Förstod ett par minuter in att det var filmen du skrev om.

My Bloody Valentine tror jag nog inte att jag sett. Inte den nya iaf.
    Jag såg hundratal skräckfilmer för några år sedan, och många minns jag inte vilka det var, vilka som var bra, eller vad dom handlade om.

Men eftersom mitt mål i livet är att se alla skräckfilmer som gjorts () så får man väl se en massa nyinspelningar också.
    I'm feeling kinda basic today.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    My Bloody Valentine tror jag nog inte att jag sett. Inte den nya iaf.

Men eftersom mitt mål i livet är att se alla skräckfilmer som gjorts () så får man väl se en massa nyinspelningar också.
    Okej, då har vi kanske båda detta att vänta inom en snar framtid.

Filmen i sig (remaken är detta) verkar väl inte alls lika intressant som 3D-grejen.
    Det är väl därför som jag antagligen får ge vika för polarens önskemål och filmval.

Sidan 137 av 203 FörstaFörsta ... 3787127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147187 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •