Jag vill inte ha dina skattepengar. Jag skulle inte förespråka skatt om det så innebar att jag kunde slappa runt resten av mitt liv med kravfri lön från staten. Jag motsätter mig skattesystemet för att det bygger på tvång, jag är helt ointresserad av vem som tjänar på det och på vilket sätt.
De mest företagsvänliga och frihetliga länderna i världen är Hongkong och Singapore, men de är långt ifrån idealiska för det. Och vad menar du med "fungerar"? Vilka är kriterierna för att något ska "fungera"?
För att politik inte fungerar på det sättet. Politiker har inte en chans att bli valda om de säger till folk att "ni får ansvara för era egna liv, vi tänker inte hjälpa er på traven". Liberalismen är ingen populär idé eftersom människor i regel lever efter en altruistisk och därmed ickeliberal filosofi. Det är därför det är så viktigt att få dig och andra som röstar med (ska inte nämna vilken kroppsdel) att förstå hur viktigt det är att diskutera idéer.och varför tror du att inte fler länder följt efter de här tänket att man ska se till vad varje indvid vill?
Förresten: detta inlägg implicerar att min politik innebär att staten ska se efter vad varje individ vill. Det är inte sant, staten ska inte göra någonting annat än att passivt bevaka individens rättigheter. Om jag vill ha en banan betyder det inte att staten ska ge mig en banan, så att tro att mina ideal omsatta i praktiken inte "fungerar" om inte alla får som de vill är att fundamentalt missförstå vad jag säger.
Ja, vad säger du om mina ergon? Du håller antagligen inte med, så varför inte? Vilka är dina motargument?blir ju många miljoner i vissa länder men hey allt e ju möjligt om man har sitt ergo rätt i munnen![]()

Svara med citat