Sidan 19 av 57 FörstaFörsta ... 91011121314151617181920212223242526272829 ... SistaSista
Resultat 271 till 285 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #271
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Jocke? Pimme!


    Angående Imperiet-kopplingen har de svarat nekande om det på twitter en eller två gånger, senast nu idag.
    Pimme, Storthån, Mäster T... kärt barn har många namn.

    Kopplingen till Imperiet finns ju, det är fakta. Om det är en tillfällighet är en annan sak.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  2. #272
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Formulerade mig dåligt i mitt svar, sorry. Kopplingen (eller associationen) går ju såklart att göra, jag gjorde det själv tidigare här i tråden. Jag älskar Synd-plattan.
    Men att de skulle ha inspirerats till titeln just därifrån har de dementerat ett par gånger när frågan dykt upp på twitter. Vill minnas att de (Jocke?) hänvisade till nåt litterärt/poetiskt som hade med skyar att göra, men minns i min uselhet inte vad.

  3. #273
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Pimme, Storthån, Mäster T... kärt barn har många namn.

    Kopplingen till Imperiet finns ju, det är fakta. Om det är en tillfällighet är en annan sak.
    Vad för koppling?
    Jag förstår inte vad det finns för koppling.
    Kan du förklara?
    Du menar att låtarna råkar heta likadant?
    OK.
    DU tror inte att Innan himlen faller ner är ett uttryck som människor i Sverige använt sig av sen, ja vad vet jag, medeltiden?
    Jag visste inte att det fanns en Imperiet-låt med det namnet, lika lite som jag vid tiden för JÄIRFM visste att det fanns en Patrik Isaksson-låt som hette "Ruta ett".
    Och, viktigast av allt, hade jag vetat detta hade jag ändå skitit i det för båda dessa uttryck är väldigt allmänna.
    Jag bryr mig inte ens om att kolla om det finns låtar som heter samma saker som mina nya.
    Om uttrycket/orden är allmängiltiga.
    Hur många låtar finns det som heter exempelvis" Stay", "I want you", "Hold On" eller "Release me"?
    Listan är lång, men du kan inte ta patent på en låt-titel.
    Lika lite som en konstnär i Mariefred kan ta patent på att börja rader med "Jag är…".
    Om man ska resonera så med "Kopplingar" hit och dit så kan man till slut inte döpa en sång till någonting alls eftersom i princip varenda ord redan använts av någon annan.

    Indie-Jens har det någon koppling till Indie?
    Den där musikrörelsen som från början inte kategoriserade ett sound utan var en benämning på artister och band som signats till oberoende skivbolag. Independent

  4. #274
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Formulerade mig dåligt i mitt svar, sorry. Kopplingen (eller associationen) går ju såklart att göra, jag gjorde det själv tidigare här i tråden. Jag älskar Synd-plattan.
    Men att de skulle ha inspirerats till titeln just därifrån har de dementerat ett par gånger när frågan dykt upp på twitter. Vill minnas att de (Jocke?) hänvisade till nåt litterärt/poetiskt som hade med skyar att göra, men minns i min uselhet inte vad.
    Men herregud.
    Tips: Kolla twitter om du ska citera oss från twitter.
    Nu hittar du på rakt ur trollerihatten.
    Det var inte ens i närheten av vad vi sa.
    Skärpning.

  5. #275
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Men herregud.
    Tips: Kolla twitter om du ska citera oss från twitter.
    Nu hittar du på rakt ur trollerihatten.
    Det var inte ens i närheten av vad vi sa.
    Skärpning.
    Det här?
    @KentTheBand En medveten Imperietreferens? Det är ju en jäkligt bra låt.

    @niklovgren Nej. Tänkte mer på "Innan himlen klarnar" av Stig Claesson. En av mina favotitlar ever.

    Inte konstigt att någon tänker på Imperiet men det är alltså en Slasreferens. Undrar om den boken är lika bra som Vem älskar Yngve-Frej av samme förf.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  6. #276
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Japp, det var den tweeten jag tänkte på. Fast när jag skrev "hänvisade till" menade jag inte att ni skulle ha uttryckt att titeln kom därifrån, vilket jag förstår mitt inlägg kan tolkas påstå. Åter igen slarvigt uttryckt. Skärpning, yes sir. Tur att jag brasklappade min uselhet.

  7. #277
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Dags att byta till rätt titel på forumavdelningen? Fortfarande "Album 11"... Henrik, var är du?
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #278
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vad för koppling?
    Jag förstår inte vad det finns för koppling.
    Kan du förklara?
    Du menar att låtarna råkar heta likadant?
    OK.
    DU tror inte att Innan himlen faller ner är ett uttryck som människor i Sverige använt sig av sen, ja vad vet jag, medeltiden?
    Jag visste inte att det fanns en Imperiet-låt med det namnet, lika lite som jag vid tiden för JÄIRFM visste att det fanns en Patrik Isaksson-låt som hette "Ruta ett".
    Och, viktigast av allt, hade jag vetat detta hade jag ändå skitit i det för båda dessa uttryck är väldigt allmänna.
    Jag bryr mig inte ens om att kolla om det finns låtar som heter samma saker som mina nya.
    Om uttrycket/orden är allmängiltiga.
    Hur många låtar finns det som heter exempelvis" Stay", "I want you", "Hold On" eller "Release me"?
    Listan är lång, men du kan inte ta patent på en låt-titel.
    Lika lite som en konstnär i Mariefred kan ta patent på att börja rader med "Jag är…".
    Om man ska resonera så med "Kopplingar" hit och dit så kan man till slut inte döpa en sång till någonting alls eftersom i princip varenda ord redan använts av någon annan.

    Indie-Jens har det någon koppling till Indie?
    Den där musikrörelsen som från början inte kategoriserade ett sound utan var en benämning på artister och band som signats till oberoende skivbolag. Independent
    Det här får mig att tänka på en kommentar du skrev nån gång om att Saxon uppfann jumbojeten och att The Cure uppfann alfabetet...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  9. #279
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Det här får mig att tänka på en kommentar du skrev nån gång om att Saxon uppfann jumbojeten och att The Cure uppfann alfabetet...
    haha, det minns jag med... det här är ju faktiskt ett roligt forum. Borde hänga mer här kanske?!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  10. #280
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vad för koppling?
    Jag förstår inte vad det finns för koppling.
    Kan du förklara?
    Du menar att låtarna råkar heta likadant?
    OK.
    DU tror inte att Innan himlen faller ner är ett uttryck som människor i Sverige använt sig av sen, ja vad vet jag, medeltiden?
    Jag visste inte att det fanns en Imperiet-låt med det namnet, lika lite som jag vid tiden för JÄIRFM visste att det fanns en Patrik Isaksson-låt som hette "Ruta ett".
    Och, viktigast av allt, hade jag vetat detta hade jag ändå skitit i det för båda dessa uttryck är väldigt allmänna.
    Jag bryr mig inte ens om att kolla om det finns låtar som heter samma saker som mina nya.
    Om uttrycket/orden är allmängiltiga.
    Hur många låtar finns det som heter exempelvis" Stay", "I want you", "Hold On" eller "Release me"?
    Listan är lång, men du kan inte ta patent på en låt-titel.
    Lika lite som en konstnär i Mariefred kan ta patent på att börja rader med "Jag är…".
    Om man ska resonera så med "Kopplingar" hit och dit så kan man till slut inte döpa en sång till någonting alls eftersom i princip varenda ord redan använts av någon annan.

    Indie-Jens har det någon koppling till Indie?
    Den där musikrörelsen som från början inte kategoriserade ett sound utan var en benämning på artister och band som signats till oberoende skivbolag. Independent
    Detta är problemet med text, det finns inga nyanser. Jag håller inte på att spekulera, det får andra tokskallar göra. Kopplingarna jag nämnde är som sagt fakta, det kan du inte säga emot. Om ni har fått inspiration eller influenser av Imperiet, det spekulerar jag inte i, det är bara min personliga smak som ligger bakom.

    Syftet med inlägget var för att tillfredsställa våra musiknördiga hjärnor med lite kuriosa, inget annat. Vad ni inspireras av skiter jag i, man ska låta dem som är bäst utföra uppgiften heter det.

    Beträffande mitt användarnamn heter jag varken Jens (vi delar samma förnamn, dock annan stavning) eller är särskilt indie. Det hela är ett internskämt med min vän och vårat fiktiva indieband där han heter Indie-Jan (indian) och jag Indie-Jens (indians, engelska med göteborgsk dialekt).

    Vad jag ser fram emot nu är eran skiva som förmodligen kommer heta årets släpp från min sida, allt enligt rutin. Om inte gör det mig inget, det kommer säkert fler tillfällen. För vad jag tycker hoppas och tror jag att du skiter i. Finns inget värre än artister som gör det fansen kräver på beställning.

    Kör hårt, Jocke. Ni är grymma!
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  11. #281

    Standard

    kent på twitter:
    Så oerhört stolta över detta album.
    Aldrig känt sån tacksamhet & ödmjukhet inför musik vi skapat.
    Det här bandet
    Som om livet hängde på det.







    Man blir glad av att läsa sådant. Magin av något stort men ännu okänt sprider sig till en.
    I princip en månad kvar nu. Håll i er!

  12. #282
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    kent på twitter:
    Så oerhört stolta över detta album.
    Aldrig känt sån tacksamhet & ödmjukhet inför musik vi skapat.
    Det här bandet
    Som om livet hängde på det.







    Man blir glad av att läsa sådant. Magin av något stort men ännu okänt sprider sig till en.
    I princip en månad kvar nu. Håll i er!
    Jag måste erkänna att jag inte har så stora förväntningar den här gången. Förra skivan, "Jag Är Inte Rädd För Mörkret", var visserligen ingen dålig skiva, men med Kent-mått mätt kändes den ändå ganska oinspirerad (särskilt mitten av skivan är lite svag, från "Tänd På" och till och med "Ruta 1"). Sen har mitt intresse för nya singeln "La Belle Epoque" numera svalnat rejält - normalt brukar Kents låtar växa när man lyssnat på dem några gånger, även dem man kanske inte gillar särskilt i början, men när jag hörde den här låten på radion tidigare i dag så kändes den bara malplacerad.

    I mitt tycke har det varit ont om verkliga låtklassiker från Kent sen "Röd", som kändes som en mycket ambitiös skiva (några av låtarna förstördes dock av at man använde synthar som ljudeffekter istället för som instrument, men det har jag skrivit om här förut, utan att jag verkar ha lyckas övertyga någon ), medan det som kommit efteråt mer känns som rutin (jag gillar dock skarpt "En Plats I Solen" som album).

    Så även om det Kent skriver om nya skivan ger mig förhoppningar om att det är en ny klassiker på gång, så kommer det vara en överraskning för mig om det verkligen visar sig att vara så. Troligen kommer skivan vara proffsigt hantverk (Kent har aldrig släppt ett dåligt album), men utan den Kent-magi man tog för givet i bandets storhetsperiod. Jag hoppas förstås att jag har fel, men det vet man ju först om ungefär en månad.
    Senast redigerat av skitstövel den 2014-03-29 klockan 22:51. Anledning: Stavningsfel

  13. #283

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Hur kan man ha låga eller höga förväntningar till något man inte hört?
    Eh... det kan man väl? Det är ju betydligt svårare (eller kanske till och med omöjligt) att ha höga/låga förväntningar på något man redan hört. Du kanske borde googla alternativt slå upp ordet "förväntan" innan du kommer hit och gaggar?

    Mina förväntningar är i vanlig ordning SKYHÖGA.
    Senast redigerat av OWC747 den 2014-03-29 klockan 22:36.

  14. #284
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Hur kan man ha låga eller höga förväntningar till något man inte hört?
    Jo jag fattar! genom vad man tyckt om de föregående .
    Precis. Man kan även se för sig en formkurva som säger något om hur utvecklingen har varit den senaste tiden. Kent har beundransvärt länge lyckas leverera den ena kvalitetsskivan efter den andra, och det är få band eller musiker som klarar att hålla så hög nivå över så lång tid som Kent gjort. Tyvärr känns det för mig som om bandet har nått sin kreativa peak, och de senaste skivorna bekräftar tyvärr det intrycket. Men jag gillar trots allt fortfarande Kent såpass mycket att jag förhandsbokade skivan innan jag ens visste titeln, så ett visst hopp har jag ju om att jag har helt fel.

  15. #285
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Eh... det kan man väl? Det är ju betydligt svårare (eller kanske till och med omöjligt) att ha höga/låga förväntningar på något man redan hört. Du kanske borde googla alternativt slå upp ordet "förväntan" innan du kommer hit och gaggar?

    Mina förväntningar är i vanlig ordning SKYHÖGA.
    äh jag raderade för det ironiska gick inte fram.

    Men jag har inte så mkt förväntningar för jag vet att jag kommer att tycka att det är otroligt bra.
    Det får vara den korta versionen av det jag raderade.
    När jag skriver här så skriver jag spontant

Sidan 19 av 57 FörstaFörsta ... 91011121314151617181920212223242526272829 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •