http://foto.stilren.se - portfolio
Vad fan snackar du om? Jag har aldrig sagt att jag inte är en kostnad för samhället, eller?
Jag har verkligen ingen lust att bli för personlig med dig i den här tråden. Jag kan komma att skriva hemska saker som vi båda kommer att må mindre bra av.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, men vi kanske borde glömma det.
Det du skrev var att du jobbade för dina pengar, genom skolgång å anställning.
Anställningen säger jag inget om, men skolgången får du lik förbannat inget betalt för.
Vad gäller gäller stycke två i ditt inlägg känns inte helt kosher.
Har du inte lust att bli personlig, eller berätta att du kan skriva hemska saker, kan du lika bra skita i att nämna det här, å ta det med mig på pm ist.
Det jag skrev var en klumpig felskrivning. Men faktum kvarstår att om jag inte går till skolan på si och så lång tid, blir jag av med dessa 1050 kr som varje månad sätts in på mitt konto. Sen kan man ju tolka det hur man vill. Alltså huruvida jag får pengar för att gå i skolan eller bara är en kostnad för samhället. Det är bådeoch enligt mig.
Jag känner inte att det är helt ok att blanda in så pass religiösa uttryck i en tråd om politik. Sen är jag mycket medveten om att politik och religion ligger väldigt nära varandra men inte just nu, tack.
Håller med dig. Jag kan absolut ha förståelse för att man som icketroende man kan känna sig kränkt och provocerad, men samtidigt tycker jag att han (Hamilton) överreagerade.
Man måste väl ändå kunna respektera att vissa människor inte vill hälsa genom kroppskontakt? Annars kan man väl inte riktigt tala om religionsfrihet fullt ut, tycker jag. Det var ju inte så att dom inte hälsade på honom, men om han inte kände sig välkomnad så kan jag förstå att han tog illa upp. Men då tycker jag att problemet ligger i det faktum att han inte uppfattade att deras hälsning (handen på hjärtat) motsvarar vår handskakning och inte i det att dom inte "anpassar sig" till svenska seder.
Däremot tycker jag att man som troende ändå bör kunna motivera sitt avståndstagande, annars kan man inte räkna med att bli bemött med förståelse och acceptans.
Däremot tycker jag inte att man som arbetsgivare ska tvingas acceptera att ens personal vägrar hälsa på kunder genom handslag, om personen ifråga innehar en position då han eller hon ska representera företaget.
Tycker Jan var otroligt barnslig mot Hamilton. Det blev bara larvigt.
Dina föräldrar/du får ett bidrag för att du ska kunna gå i skolan.
Så länge är du faktiskt bara en kostnad.
"Jag kan komma att skriva hemska saker som vi båda kommer att må mindre bra av."
Det var vad jag menade, med icke-kosher.
Kosher=tillåtet/godkänt/okej
Jag tycker det är fullt okej att använda kosher som okej.