Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Kan du inte bara berätta fint vad du själv tycker, istället för att dra hela Sverige över en och samma kam?
    Jag är liberal, you figure it out.

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Pratar vi om samma saker? så diffust.
    Jag har ingen aning.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag är liberal, you figure it out.
    D'oh.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag jobbar för mina pengar. Dels i skolan men också eftersom jag faktiskt har en anställning utöver skolan. Har någonting ändrats nu?
    Berätta för mig hur du jobbar för dina pengar i skolan!
    Jag är rädd att jag jobbar för din skolgång...

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Berätta för mig hur du jobbar för dina pengar i skolan!
    Jag är rädd att jag jobbar för din skolgång...
    Genom att gå till skolan!

Du gör inte ett skit för min skolgång.
    Blogg

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Genom att gå till skolan!

Du gör inte ett skit för min skolgång.
    Du betalar inte ett skit genom att gå till skolan, utan är enkom en kostnad för samhället.

Vad jag inte gör för din skolgång?
    Jag bekostar den!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Du betalar inte ett skit genom att gå till skolan, utan är enkom en kostnad för samhället.

Vad jag inte gör för din skolgång?
    Jag bekostar den!
    Vad fan snackar du om? Jag har aldrig sagt att jag inte är en kostnad för samhället, eller?

Jag har verkligen ingen lust att bli för personlig med dig i den här tråden. Jag kan komma att skriva hemska saker som vi båda kommer att må mindre bra av.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, men vi kanske borde glömma det.
    Blogg

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Vad fan snackar du om? Jag har aldrig sagt att jag inte är en kostnad för samhället, eller?

Jag har verkligen ingen lust att bli för personlig med dig i den här tråden. Jag kan komma att skriva hemska saker som vi båda kommer att må mindre bra av.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, men vi kanske borde glömma det.
    Det du skrev var att du jobbade för dina pengar, genom skolgång å anställning.
    Anställningen säger jag inget om, men skolgången får du lik förbannat inget betalt för.

Vad gäller gäller stycke två i ditt inlägg känns inte helt kosher.
    Har du inte lust att bli personlig, eller berätta att du kan skriva hemska saker, kan du lika bra skita i att nämna det här, å ta det med mig på pm ist.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Skönt iaf att han inte är så framfusig som i sina andra program. Han lyckas faktiskt nästan med att vara opartisk, vilket är strongt jobbat med tanke på hans ganska radikala åsikter.
    Håller med. Jag tycker att Josefsson oftast är riktigt bra i Debatt. Han ställer relevanta frågor med en objektiv utgångspunkt. Jag tycker att Debatt är sjukt underhållande, kollar alltid på det, får mig en del skratt då och då.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Det du skrev var att du jobbade för dina pengar, genom skolgång å anställning.
    Anställningen säger jag inget om, men skolgången får du lik förbannat inget betalt för.

Vad gäller gäller stycke två i ditt inlägg känns inte helt kosher.
    Har du inte lust att bli personlig, eller berätta att du kan skriva hemska saker, kan du lika bra skita i att nämna det här, å ta det med mig på pm ist.
    Det jag skrev var en klumpig felskrivning. Men faktum kvarstår att om jag inte går till skolan på si och så lång tid, blir jag av med dessa 1050 kr som varje månad sätts in på mitt konto. Sen kan man ju tolka det hur man vill. Alltså huruvida jag får pengar för att gå i skolan eller bara är en kostnad för samhället. Det är bådeoch enligt mig.

Jag känner inte att det är helt ok att blanda in så pass religiösa uttryck i en tråd om politik. Sen är jag mycket medveten om att politik och religion ligger väldigt nära varandra men inte just nu, tack.
    Blogg

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Jag tycker frågan med muslimer och handskakning är lite komplicerad. Personligen tycker jag att det är trevligt att skaka hand och tycker att man skulle kunna anpassa sig till det om man lever i Sverige. Samtidigt måste man ju inse att man inte kan tvinga människor att hälsa på ett visst sätt, och att skälla ut människor för det skapar bara ännu mer konflikter. Om jag skulle sträcka ut handen till en muslimsk tjej som inte ville ta emot den häsningen skulle jag känna mig förvånad och kanske lite kränkt, men om hon på ett respektfullt sätt förklarar varför och visar hur hon vill hälsa istället går det alldeles utmärkt för min del. Jag kan alltså anse att man väl lika gärna kan skaka hand och släppa lite på principerna, men det går ju knappast att tvinga människor till det.
    Håller med dig. Jag kan absolut ha förståelse för att man som icketroende man kan känna sig kränkt och provocerad, men samtidigt tycker jag att han (Hamilton) överreagerade.
    Man måste väl ändå kunna respektera att vissa människor inte vill hälsa genom kroppskontakt? Annars kan man väl inte riktigt tala om religionsfrihet fullt ut, tycker jag. Det var ju inte så att dom inte hälsade på honom, men om han inte kände sig välkomnad så kan jag förstå att han tog illa upp. Men då tycker jag att problemet ligger i det faktum att han inte uppfattade att deras hälsning (handen på hjärtat) motsvarar vår handskakning och inte i det att dom inte "anpassar sig" till svenska seder.
    Däremot tycker jag att man som troende ändå bör kunna motivera sitt avståndstagande, annars kan man inte räkna med att bli bemött med förståelse och acceptans.
    Däremot tycker jag inte att man som arbetsgivare ska tvingas acceptera att ens personal vägrar hälsa på kunder genom handslag, om personen ifråga innehar en position då han eller hon ska representera företaget.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Haha Josefsson är en lustig prick, jag diggar att han avslutar typ varje program med "ööh jaa det här är faktiskt sant, jag har ingen aning om vad vi kommer prata om nästa vecka..." känns seriöst.
    Haha, eller hur! Han är gullig på något sätt.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Tycker Jan var otroligt barnslig mot Hamilton. Det blev bara larvigt.
    Blogg

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Det jag skrev var en klumpig felskrivning. Men faktum kvarstår att om jag inte går till skolan på si och så lång tid, blir jag av med dessa 1050 kr som varje månad sätts in på mitt konto. Sen kan man ju tolka det hur man vill. Alltså huruvida jag får pengar för att gå i skolan eller bara är en kostnad för samhället. Det är bådeoch enligt mig.

Jag känner inte att det är helt ok att blanda in så pass religiösa uttryck i en tråd om politik. Sen är jag mycket medveten om att politik och religion ligger väldigt nära varandra men inte just nu, tack.
    Dina föräldrar/du får ett bidrag för att du ska kunna gå i skolan.
    Så länge är du faktiskt bara en kostnad.

"Jag kan komma att skriva hemska saker som vi båda kommer att må mindre bra av."
    Det var vad jag menade, med icke-kosher.

Kosher=tillåtet/godkänt/okej

Jag tycker det är fullt okej att använda kosher som okej.

Reg.datum
    May 2007

Standard

"Jag kan komma att skriva hemska saker som vi båda kommer att må mindre bra av."
    Det var vad jag menade, med icke-kosher.

Kosher=tillåtet/godkänt/okej

Jag tycker det är fullt okej att använda kosher som okej.
    JAG själv får ett bidrag eftersom jag är 18 fyllda, minns du? Men fortfarande får jag stöd för att gå i skolan.

Jag förstod vad du menade med icke-kosher. Jag vill stoppa en bagel under din näsa och sen putta ner dig i ett hav med Jaffa.
    Blogg

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

är du också en kostnad?
    Sláinte Mhath!

Sidan 143 av 782 FörstaFörsta ... 4393133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153193243643 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •