Ämne: Politik

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Varm applåd till Björn Söder och varm kram till Carl Hamilton.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Björn Söder? varför i helvete då?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Tveksamt. I alla fall inte Sverigedemokraten Björn Söder.

Jag tycker frågan med muslimer och handskakning är lite komplicerad. Personligen tycker jag att det är trevligt att skaka hand och tycker att man skulle kunna anpassa sig till det om man lever i Sverige. Samtidigt måste man ju inse att man inte kan tvinga människor att hälsa på ett visst sätt, och att skälla ut människor för det skapar bara ännu mer konflikter. Om jag skulle sträcka ut handen till en muslimsk tjej som inte ville ta emot den häsningen skulle jag känna mig förvånad och kanske lite kränkt, men om hon på ett respektfullt sätt förklarar varför och visar hur hon vill hälsa istället går det alldeles utmärkt för min del. Jag kan alltså anse att man väl lika gärna kan skaka hand och släppa lite på principerna, men det går ju knappast att tvinga människor till det.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Björn Söder? varför i helvete då?
    För att han inser att det inte är rättvist att jag som svensk fattig student ska betala skatt till offentlig sektor som i sin tur ger en illegal flykting chans att uppsöka akut vård i Sverige utan att betala ett nickel.
    Blogg

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Vad är detta för en jävla sandlåda till land egentligen? Finns det ingenting viktigare att diskutera? Och när man byter kanal efter det stackars programmet så får man höra en debatt om "problemet med kläder som statusmarkör". Jeez!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

För att han inser att det inte är rättvist att jag som svensk fattig student ska betala skatt till offentlig sektor som i sin tur ger en illegal flykting chans att uppsöka akut vård i Sverige utan att betala ett nickel.
    Inser han inte att situationen kan ändras om den "illegala flyktingen" beviljas amnesti?
    Jag antar att du tar emot CSN pengar föresten.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Vad är detta för en jävla sandlåda till land egentligen? Finns det ingenting viktigare att diskutera? Och när man byter kanal efter det stackars programmet så får man höra en debatt om "problemet med kläder som statusmarkör". Jeez!
    Haha Josefsson är en lustig prick, jag diggar att han avslutar typ varje program med "ööh jaa det här är faktiskt sant, jag har ingen aning om vad vi kommer prata om nästa vecka..." känns seriöst.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Tveksamt. I alla fall inte Sverigedemokraten Björn Söder.

Jag tycker frågan med muslimer och handskakning är lite komplicerad. Personligen tycker jag att det är trevligt att skaka hand och tycker att man skulle kunna anpassa sig till det om man lever i Sverige. Samtidigt måste man ju inse att man inte kan tvinga människor att hälsa på ett visst sätt, och att skälla ut människor för det skapar bara ännu mer konflikter. Om jag skulle sträcka ut handen till en muslimsk tjej som inte ville ta emot den häsningen skulle jag känna mig förvånad och kanske lite kränkt, men om hon på ett respektfullt sätt förklarar varför och visar hur hon vill hälsa istället går det alldeles utmärkt för min del. Jag kan alltså anse att man väl lika gärna kan skaka hand och släppa lite på principerna, men det går ju knappast att tvinga människor till det.
    Man får inte avvika från normen.
    Dom som gör det ska assimilera.
    Alla ska vara lika.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Haha Josefsson är en lustig prick, jag diggar att han avslutar typ varje program med "ööh jaa det här är faktiskt sant, jag har ingen aning om vad vi kommer prata om nästa vecka..." känns seriöst.
    Skönt iaf att han inte är så framfusig som i sina andra program. Han lyckas faktiskt nästan med att vara opartisk, vilket är strongt jobbat med tanke på hans ganska radikala åsikter.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Man får inte avvika från normen.
    Dom som gör det ska assimilera.
    Alla ska vara lika.
    Det är ett sådant svenskt hyckleri det där. Alla får ha sin egen stil, sina egna värderingar, religion, läggning och fan vet vad, men nåde den som tjänar mer pengar än nån annan och inte bidrar efter förmåga! När det gäller plånboken ska tydligen alla vara lika, annars är det skitsamma vem man är.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Inser han inte att situationen kan ändras om den "illegala flyktingen" beviljas amnesti?
    Jag antar att du tar emot CSN pengar föresten.
    Det har väl i alla fall inte ett jävla skit med saken att göra?
    Blogg

Reg.datum
    May 2007

Standard

Det är ett sådant svenskt hyckleri det där. Alla får ha sin egen stil, sina egna värderingar, religion, läggning och fan vet vad, men nåde den som tjänar mer pengar än nån annan och inte bidrar efter förmåga! När det gäller plånboken ska tydligen alla vara lika, annars är det skitsamma vem man är.
    Kan du inte bara berätta fint vad du själv tycker, istället för att dra hela Sverige över en och samma kam?
    Blogg

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Menar du att det finns ett land där man får vara olika?

Det har väl i alla fall inte ett jävla skit med saken att göra?
    På något sätt har det säkert det.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2007

Standard

På något sätt har det säkert det.
    Jag jobbar för mina pengar. Dels i skolan men också eftersom jag faktiskt har en anställning utöver skolan. Har någonting ändrats nu?
    Blogg

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag jobbar för mina pengar. Dels i skolan men också eftersom jag faktiskt har en anställning utöver skolan. Har någonting ändrats nu?
    Pratar vi om samma saker? så diffust.
    Sláinte Mhath!

Sidan 142 av 782 FörstaFörsta ... 4292132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152192242642 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •