Ämne: Politik

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

De stackars oskyldiga israelerna blir helt oprovocerat mobbade av de antisemitiska araberna vars enda mål är att utrota staten israel.
    De vill inte få sina hem tillbaka, de vill inte ha tillgång till mat, de vill inte slippa se sina familjer dödas av den israeliska armén, de vill inte få stopp på den illegala blockad som dödar mängder av människor, de vill bara kasta ut varenda jude ur regionen.

Löjeväckande? Ja.

För övrigt har ingen påstått det du skriver heller, det är gripet från luften.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Vem har sagt det? du hittar ju bara på nu.
    ...sa han som aldrig tagit en seriöst diskussion om nånting.

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    De stackars oskyldiga israelerna blir helt oprovocerat mobbade av de antisemitiska araberna vars enda mål är att utrota staten israel.
    De vill inte få sina hem tillbaka, de vill inte ha tillgång till mat, de vill inte slippa se sina familjer dödas av den israeliska armén, de vill inte få stopp på den illegala blockad som dödar mängder av människor, de vill bara kasta ut varenda jude ur regionen.

Löjeväckande? Ja.
    Nej, ingen som har sagt heller.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Nej, ingen som har sagt heller.
    Nej men det blir ju så om man ska lägga ord i andras munnar. Det är ingen som påstått att alla araber är helt oskyldiga och att alla israeler är galningar (i stort sett).

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

...sa han som aldrig tagit en seriöst diskussion om nånting.
    Jaha du tycker så? behöver du inte ta den här diskussionen seriöst för att du redan tagit så många?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Nej men det blir ju så om man ska lägga ord i andras munnar. Det är ingen som påstått att alla araber är helt oskyldiga och att alla israeler är galningar (i stort sett).
    Ändå har jag aldrig sett dig kritisera någon annan än Israel, märkligt.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jaha du tycker så? behöver du inte ta den här diskussionen seriöst för att du redan tagit så många?
    Så tycker jag.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Ändå har jag aldrig sett dig kritisera någon annan än Israel, märkligt.
    Det är ju för att ni försvarar Israel och inte Palestina. Vad är det för mening att diskutera hur onda Palestina är när vi alla håller med om att dom är onda?

Jag anser att Hamas är typ samma sak som Likud, vad tycker du själv?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Så tycker jag.
    Varför skriver du då? du stör ju bara.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det är ju för att ni försvarar Israel och inte Palestina. Vad är det för mening att diskutera hur onda Palestina är när vi alla håller med om att dom är onda?

Jag anser att Hamas är typ samma sak som Likud, vad tycker du själv?
    Jag anser att Hamas är värre, att Likud i mångt och mycket kunde agera på ett annat sätt men att en lösning på konflikten lättare skulle uppnås om Hamas slutade med sina terrordåd än vice versa. Mig veterligen har Israel aldrig pratat om att utplåna Palestina, eller någon annan arabisk stat, medan få nationer i området faktiskt ens erkänner Isreals rätt att existera.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag anser att Hamas är värre, att Likud i mångt och mycket kunde agera på ett annat sätt men att en lösning på konflikten lättare skulle uppnås om Hamas slutade med sina terrordåd än vice versa. Mig veterligen har Israel aldrig pratat om att utplåna Palestina, eller någon annan arabisk stat, medan få nationer i området faktiskt ens erkänner Isreals rätt att existera.
    Likud var en terroristgrupp från början, sen när dom fick ett land och en armé så kunde dom utföra statsterrorism med västvärldens stöd. Dom är fan inte bättre än Hamas.
    Israel behöver inte prata om att utplåna Palestina, med deras nuvarande politik är Palestina redan utplånat. Det är därför Hamas inte kan sluta med terrordåden, om dom gör det så kommer Palestina att utplånas. (Och nej jag stöder inga terrordåd av Hamas).
    Nästan alla arabstater har sagt att dom kommer att erkänna staten Israel om Israel erkänner staten Palestina.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Likuds ockupationsvänliga politik skapar kanske mer lidande för palestinier än vad Hamas gör för Israel. Vad som står i partiprogram eller ropas ut på gatorna är inte lika intressant för mig som praktiken.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Israel behöver inte prata om att utplåna Palestina, med deras nuvarande politik är Palestina redan utplånat. Det är därför Hamas inte kan sluta med terrordåden, om dom gör det så kommer Palestina att utplånas. (Och nej jag stöder inga terrordåd av Hamas).
    Finns Palestina eller inte? Och om det finns och bara kan räddas genom terrordåd - då gör du mig rätt förvånad som inte stöder Hamas terrordåd.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Likud var en terroristgrupp från början, sen när dom fick ett land och en armé så kunde dom utföra statsterrorism med västvärldens stöd. Dom är fan inte bättre än Hamas.
    Nästan alla arabstater har sagt att dom kommer att erkänna staten Israel om Israel erkänner staten Palestina.
    Det tror jag definitivt inte. Om Hamas slutade terrorbomba skulle Israel helt sakna anledningar till angreppsvåld.

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Likuds ockupationsvänliga politik skapar kanske mer lidande för palestinier än vad Hamas gör för Israel. Vad som står i partiprogram eller ropas ut på gatorna är inte lika intressant för mig som praktiken.
    Det är mycket möjligt, men ett krigs legitimitet kan inte bedömas utifrån vem som lider mest.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det är mycket möjligt, men ett krigs legitimitet kan inte bedömas utifrån vem som lider mest.
    De flesta verkar i alla fall tycka att övervåld inte är legitimt - och det har just med lidande att göra.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    De flesta verkar i alla fall tycka att övervåld inte är legitimt - och det har just med lidande att göra.
    Nej, och det tycker inte jag heller, men jag är inte så ideologiskt förblindad att jag inte ser Isreals roll i det hela som ganska komplicerad. De lever trots allt under ett ständigt hot om utplåning och terrordåd riktade mot civilbefolkningen, så hur ska de agera? Att tro att Hamas eller andra organisationer med samma målsättning skulle acceptera Israel om de bara slutade med sina angrepp är i min mening otroligt naivt och nästan fräckt.

Sidan 301 av 782 FörstaFörsta ... 201251291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311351401 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •