Ursprungligen postat av
Oskar
Detta är också bokstavligt talat skrämmande. Du påstår att du bidrar till samhället när du betalar skatt på dina bidragspengar. Tror du på allvar det eller är det bara ett sätt att skydda dig själv? Om du verkligen tror det är det sannerligen besvärande, om du försöker skydda dig så är det ingen som går på lögnen.
Titta här: du behöver mat för att överleva. Antingen odlar du mat eller så får du mat som någon annan har odlat. Får du den nån annan har odlat så kan du antingen få den "gratis", ta den "gratis" eller byta till dig den mot något du själv har skapat.
Vad gör du nu i din verkliga situation? Ju, du tilldelas mat som staten har tagit av någon annan. Med ditt argument kan jag påstå att jag bidrar till hela mänsklighetens överlevnad när jag ger tillbaka allt utom det jag kan äta själv.
Hänger du med?
Säg att du tilldelas 10 apelsiner, och så betalar du skatt som utgör 3 apelsiner. Betyder det att du har bidragit till samhället med 3 apelsiner?
I så fall, om jag får 7 apelsiner efter skatt som lön, kan jag då påstå att jag har bidragit med 10 miljoner apelsiner som jag aldrig fick?
Ser du själv att ditt argument är djupt felaktigt? Och ändå låtsas du som om det är jag som lägger fram en massa nonsens. Hur lever du med dig själv egentligen?