Ämne: Politik

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Menar du att efterfrågan på sjukvård, omsorg etc skulle försvinna om de inte längre skattesubvensionerades? Varför det?
    Jag menar att fler människor skulle bli utan jobb. Alla kanske inte skulle få samma jobb vid en privatisering.

Men om du och tigertindra är så jävla trötta på oss, varför slutar ni då inte att läsa och kommentera i den här tråden? Sluta kalla oss för osympatiska, idioter eller påstå att vi har en iskall människosyn.
    Är det yttrandefrihet i det här landet? Man måste väl få försvara sig? Eller är det bara vissa som får skriva i kent forumet? Isåfall vilka och vilka har bestämt det? Jamen ni har ju en iskall människosyn, inse det.

Jag skriver inte regelbundet i den här tråden. Jag lägger mig mest i när jag känner att skitsnacket om liberaler blir för stort. Sluta tillskriva oss åsikter som vi inte har!!!!
    Okej. DÅ har du med andra ord inte läst varenda inlägg här? Vad intressant, men läs dom först tycker jag. Ja, jag kan säga samma sak tillbaka: Sluta tillskriv andra åsikter som vi inte har.

Visst vore det trevligt om det fanns ett parti som tyckte exakt som oss, men på vilket sätt påverkar det diskussionen med dig?
    Men du och Oskar kan ju starta ett nytt parti?

just nu verkar det ju som att du och tigertindra står på samma sida i debatten, men vad tycker du om det här?
    Jag tycker inte precis som tgertindra i allt. Förmögenhetsskatten ska inte tas bort, ej heller gåvoskatt med mera. Ja att såna skatter tas bort gynnas de rika.

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg

De kommer bli många frivilliga skänka pengar till allt möjligt organisation om vi tar bort alla skatter. Men de funkar säkert i la la land
    Ja i la la land. Landet där alla mår bra och ingen behöver betala skatt. Och de som inte har pengar kan hänga sig direkt.

Om jag måste välja mellan Oskar eller verkligheten så väljer jag verkligheten.
    Ja jag med, det vill väl varje sund människa göra.

Men de roliga i Oskars resonemang är ju att han här attackerar en sjukskriven som att de stjäl hans pengar och hur kan de med sig själva genom att leva på honom.
    Som om det är de som bestämmer.
    Ja jag är sjukskriven. Det är inget jag vill eller har valt. Men Oskar attackerar mig för det. Enligt han stjäl jag hans pengar för att jag har sjukdomar. Han kan gärna få byta med mig. Det vet jag att ingen skulle vilja göra. Men hey, jag får ju skylla mig själv att jag blivit skadad och sjuk, enligt Oskar!

Och vill tillräckligt många människor som han. Tycker de att det är det bästa. Då kommer det ju bli så.
    Ja. That´ll be the day when I die.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Vad då "bättre människa"? Vad har det med saken att göra? Vilken är kopplingen till nånting jag har skrivit? Det är verkligen helt makalöst att ni båda har läst mina inlägg och argument men fortfarande inte begriper vad jag står för. Det kan bara bero på oförstånd.
    Varför har det inte med saken att göra? Vi begriper vad du skrivit, det gör alla, även om du inte fattat det än. Och efter hela 7 år, varför har du inte tröttnat? Är det nån sorts snedvriden valkampanj du håller på med?

Detta är också bokstavligt talat skrämmande. Du påstår att du bidrar till samhället när du betalar skatt på dina bidragspengar. Tror du på allvar det eller är det bara ett sätt att skydda dig själv? Om du verkligen tror det är det sannerligen besvärande, om du försöker skydda dig så är det ingen som går på lögnen.
    Varför ska de stackare som måste leva på ekonomiskt bistånd enligt paragraf 6 i SoL slippa betala skatt? Varför ska andra som är sjuka eller arbetslösa betala skatt? Det kallas socialförsäkringar. Inte bidrag som borgarna hela tiden säger. Tror du att du ska ge mig dåligt samvete för att jag är sjuk och uppbär sjukförsäkrings pengar?

Hur lever du med dig själv egentligen?
    Jag lever ett mycket svårare liv än du och försöker överleva reptilhjärnor som du. Men hur du kan leva med dina principer är för mig en gåta.

Det vet jag att du inte har, men det är samma sorts argument. Du menar att det är frivilligt att göra vad man vill, men man får ta konsekvenserna. I så fall får en tjej som tackar nej till sex ta konsekvensen att hon blir våldtagen. Förstår du liknelsen?
    Jag har aldrig påstått det där du skriver nu, nej, det är inte samma sorts argument.

För att det inte har med mina argument att göra.
    Tänk så bra och praktiskt för dig att alltid skriva sådär när du inte vill svara. Så omoget och barnsligt.

Du vill ha pengar för att du behöver pengar. Du kan tacka nej till bidragen, men det gör du inte.
    Jag har inte rika släktingar, jag har inte pengar att leva av, och jag vill inte rota i soptunnorna, jag vill inte äta bark och kåda.

Jo, du ger blanka fan i hur det drabbar mig. Jag vill inte betala skatt, ändå tvingar du mig.
    Jag? Är det jag som tvingar dig att betala skatt?! Haha.

Det har jag aldrig sagt. Jag vidhåller att de inte har något speciellt ekonomiskt värde för mig, de tillför ingenting till mig som har med pengar och produktion att göra. Det är ingen värdering utan ett kallt konstaterande.
    Du har kallat mig parasit ett antal gånger.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Jag menar att det inte är någon slump att dessa 4 personer kunde motivera sin ståndpunkt på ett lysande sätt.
    De är hyfsat bildade alla fyra? Du vet lika lite som någon annan här var Sorrow står politiskt - och jag kan inte minnas att hon någonsin har argumenterat mer som en liberal än som något annat.

Det där hände innan andra tog över diskussionen. Den ende som skrev i pirattråden från början till slut var väl Oskar - av intresse får man förmoda. För mig är det helt uppenbart att andra hade bjudits in om Jocke hade fått idén (och det hade passat in med konsert och så) senare.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Är det moderaterna (alliansen) eller vänsterpartiet (de rödgröna) som av ideologiska skäl starkt tar avstånd mot piratkopiering och värnar upphovsrätten?
    Inget parti utom piratpartiet har någon stark åsikt i den frågan.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Varför har det inte med saken att göra? Vi begriper vad du skrivit, det gör alla, även om du inte fattat det än. Och efter hela 7 år, varför har du inte tröttnat? Är det nån sorts snedvriden valkampanj du håller på med?
    Nej, du begriper ingenting, vilket bevisas av hur du slingrar dig när du blir motbevisad. Nu fick du reda på att du inte bidrar till samhället när en del av ditt bidrag går tillbaka till skatten, och då har du inget svar. Tidigare försökte du förklara vad som hände i Sverige under krisen på 90-talet, och när jag visade att du hade fel började du yra om "nyliberala åsikter" utan att bemöta nånting av det jag skrev. Och det finns fler exempel.

Varför ska de stackare som måste leva på ekonomiskt bistånd enligt paragraf 6 i SoL slippa betala skatt? Varför ska andra som är sjuka eller arbetslösa betala skatt? Det kallas socialförsäkringar. Inte bidrag som borgarna hela tiden säger. Tror du att du ska ge mig dåligt samvete för att jag är sjuk och uppbär sjukförsäkrings pengar?
    Ingen ska betala skatt, ingen ska vara tvingad till någonting, det är min ståndpunkt och det har du uppenbarligen fortfarande inte begripit.

Jag lever ett mycket svårare liv än du och försöker överleva reptilhjärnor som du. Men hur du kan leva med dina principer är för mig en gåta.
    Vilka är mina principer och varför är de så hemska?

Jag har aldrig påstått det där du skriver nu, nej, det är inte samma sorts argument.
    Jo, det är precis vad det är. Konsekvensen av att inte betala skatt är att staten brukar våld mot dig för att komma åt dina pengar. Konsekvensen av att neka en våldtäktsman är att han tar vad han vill ha, med våld. Det är bara att acceptera, enligt dig, det är ju frivilligt.

Tänk så bra och praktiskt för dig att alltid skriva sådär när du inte vill svara. Så omoget och barnsligt.
    Jag svarar inte på sånt som inte har med vad jag säger att göra. Det är inte mitt problem att du inte kan ta in information.

Jag har inte rika släktingar, jag har inte pengar att leva av, och jag vill inte rota i soptunnorna, jag vill inte äta bark och kåda.
    Jag vet, du vill leva på andras pengar genom tvång istället, det har du redan förklarat.

Jag? Är det jag som tvingar dig att betala skatt?! Haha.
    Indirekt genom att rösta på partier som vill höja skatten. Vill du låta mig vara ifred? Rösta i så fall nyliberalt.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Detta är också bokstavligt talat skrämmande. Du påstår att du bidrar till samhället när du betalar skatt på dina bidragspengar. Tror du på allvar det eller är det bara ett sätt att skydda dig själv? Om du verkligen tror det är det sannerligen besvärande, om du försöker skydda dig så är det ingen som går på lögnen.

Titta här: du behöver mat för att överleva. Antingen odlar du mat eller så får du mat som någon annan har odlat. Får du den nån annan har odlat så kan du antingen få den "gratis", ta den "gratis" eller byta till dig den mot något du själv har skapat.

Vad gör du nu i din verkliga situation? Ju, du tilldelas mat som staten har tagit av någon annan. Med ditt argument kan jag påstå att jag bidrar till hela mänsklighetens överlevnad när jag ger tillbaka allt utom det jag kan äta själv.

Hänger du med?

Säg att du tilldelas 10 apelsiner, och så betalar du skatt som utgör 3 apelsiner. Betyder det att du har bidragit till samhället med 3 apelsiner?

I så fall, om jag får 7 apelsiner efter skatt som lön, kan jag då påstå att jag har bidragit med 10 miljoner apelsiner som jag aldrig fick?

Ser du själv att ditt argument är djupt felaktigt? Och ändå låtsas du som om det är jag som lägger fram en massa nonsens. Hur lever du med dig själv egentligen?

Varför svarade du inte på detta? Du påstod att du bidrar till samhället när du inte arbetar, så hur har jag fel i ovanstående? Vad är det som inte stämmer, hur bidrar du?

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Jag menar att fler människor skulle bli utan jobb. Alla kanske inte skulle få samma jobb vid en privatisering.
    Så kan det kanske bli.

Är det yttrandefrihet i det här landet? Man måste väl få försvara sig? Eller är det bara vissa som får skriva i kent forumet? Isåfall vilka och vilka har bestämt det? Jamen ni har ju en iskall människosyn, inse det.
    Självklart har vi yttrandefrihet. Självklart får du skriva hur mycket du vill här och försvara dig hur mycket du vill. Du är ganska snabb att indirekt antyda att jag försöker hindra dig från att säga din åsikt. Varför det?

Om Oskar, jag m.fl. är så otroligt jobbiga, varför inte bara sluta läsa vad vi skriver?

Okej. DÅ har du med andra ord inte läst varenda inlägg här? Vad intressant, men läs dom först tycker jag.
    Nu yrar du i nattmössan rejält. Citera gärna inlägget där jag har skrivit att jag inte läser det som skrivs här. Det jag skrev var att jag inte skriver här så ofta. Läser gör jag mer eller mindre dagligen.

Ja, jag kan säga samma sak tillbaka: Sluta tillskriv andra åsikter som vi inte har.
    Vilka åsikter har jag tillskrivit dig?

Men du och Oskar kan ju starta ett nytt parti?
    Låt oss säga att vi skulle göra det. På vilket sätt påverkar det den här diskussionen för dig? Varför är det så intressant huruvida det finns ett parti med våra åsikter eller ej? Varför är det så intressant hur många som tycker som vi?

Jag tycker inte precis som tgertindra i allt. Förmögenhetsskatten ska inte tas bort, ej heller gåvoskatt med mera. Ja att såna skatter tas bort gynnas de rika.
    tigertindra, har du lust att kommentera det här kanske?

Ja i la la land. Landet där alla mår bra och ingen behöver betala skatt. Och de som inte har pengar kan hänga sig direkt.
    Snälla svara mig ärligt nu: Är det så du uppfattar och jag och Oskar vill att världen ska se ut?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Bra argument från tigertindra och ladyvelvet. Det tycker jag verkligen.

Störande att de blir så misstolkade - men det tycker ju andra sidan att den också blir.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Bra argument från tigertindra och ladyvelvet. Det tycker jag verkligen.

Störande att de blir så misstolkade - men det tycker ju andra sidan att den också blir.
    Misstolkade?! Snälla söta lilla du, förklara för oss vad det är vi inte förstår.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Misstolkade?! Snälla söta lilla du, förklara för oss vad det är vi inte förstår.
    Orkar inte gå igenom efter enskilda exempel - men i princip allt ni har skrivit de senaste sidorna har varit för döva öron. Du svarar men inte utan att tolka deras syften och personer - precis tvärtemot hur du själv vill bli tolkad.

Jag har helt enkelt tröttnat på pajkastningen här.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Orkar inte gå igenom efter enskilda exempel - men i princip allt ni har skrivit de senaste sidorna har varit för döva öron. Du svarar men inte utan att tolka deras syften och personer - precis tvärtemot hur du själv vill bli tolkad.

Jag har helt enkelt tröttnat på pajkastningen här.
    I fallet med tigertindra är det relevant, hon försökte få mig att tycka att hon har ett värde som gör att jag ska betala hennes räkningar när hon blir sjuk. Då vill jag veta vilket värde det är eftersom jag har svårt att själv se det. Dessutom är syftet faktiskt intressant eftersom båda dessa charlataner säger sig stå för nån sorts solidaritet och osjälviskhet, men samtidigt bekräftar att de själva anser sig tjäna på dagens system. Det är hyckleri.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

I fallet med tigertindra är det relevant, hon försökte få mig att tycka att hon har ett värde som gör att jag ska betala hennes räkningar när hon blir sjuk. Då vill jag veta vilket värde det är eftersom jag har svårt att själv se det. Dessutom är syftet faktiskt intressant eftersom båda dessa charlataner säger sig stå för nån sorts solidaritet och osjälviskhet, men samtidigt bekräftar att de själva anser sig tjäna på dagens system. Det är hyckleri.
    Hon skrev om människor generellt. Att du inte svarar om människor generellt utan om henne verkar bygga på ett stort missförstånd av dig.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Är det moderaterna (alliansen) eller vänsterpartiet (de rödgröna) som av ideologiska skäl starkt tar avstånd mot piratkopiering och värnar upphovsrätten?
    Alla är ju 100% trogna sitt partis partipolitik.
    Sláinte Mhath!

Sidan 401 av 782 FörstaFörsta ... 301351391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411451501 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •